גביע רביעי ברציפות לצהובים



חגיגות ה-40
ספסל ,08/02/2013

תצוגת שיא של גל מקל (28 נק') כבר הביאה את מכבי חיפה ליתרון 4 ברבע האחרון, אבל מכבי ת"א ידעה להתעלות ברגעי ההכרעה וחגגה גביע מדינה מס' 40 בתולדותיה עם ניצחון 68:76. שון ג'יימס חסם 6 פעמים והתכבד בהנפת הגביע.

גלריית תמונות מגמר הגביע (צילום: אלונה חליוא)

סטטיסטיקה מלאה

זה לא היה משחק כדורסל גדול, אפילו לא קרוב, אבל בניגוד לציפיות, לפחות ההיכל היה מלא והמשחק היה צמוד לכל אורכו. מכבי חיפה, כפי שקרה לה לא פעם ולא פעמיים בשנתיים האחרונות, כבר הרגישה את הניצחון בידיים, אבל בעטה בדלי ושוב יצאה מאוכזבת.

מכבי ת"א לא הציגה יכולת מרשימה במיוחד השבוע, אבל כפי שדיוויד בלאט אמר כל כך הרבה העונה, היא פשוט מוצאת מחדש דרכים לנצח. שון ג'יימס ידע להישמר מעבירות לאורך כל המחצית השנייה, חסם 6 זריקות ושינה אינספור אחרות וביחד עם התעלות של דיוויד לוגאן ברבע השלישי ודווין סמית' ברבע האחרון, זה הספיק לניצחון לא קל.

אם חיפה הייתה לוקחת את הגביע, זה היה רק בזכות איש אחד: גל מקל. במחצית הראשונה של חצי הגמר הוא מסר יותר לשחקני ירושלים מאשר לחבריו לקבוצה, אבל במחצית השנייה הוא כבר התעשת והערב ראינו ממנו תצוגת ענק. אם הוא ימשיך לקלוע ככה, אולי חלום יוטה ג'אז יהיה רלוונטי בקיץ.

היכל נוקיה נצבע הערב בירוק צהוב לכבוד גמר גביע המדינה, וגם הנשיא שמעון פרס כיבד את האירוע בנוכחותו כשלחץ את ידי השחקנים לפני המשחק. ריקי היקמן פתח את המשחק בדאנק גדול ושלשה של דווין סמית' העלתה את הצהובים ליתרון 2-5 אחרי 2 דקות במשחק. גל מקל היה אגרסיבי מאד בפתיחה, נכנס חזק לסל על יוגב אוחיון ועשה 6 נקודות רצופות אבל שלשות של פניני והיקמן במתפרצת העלו את התל אביבים ליתרון 6-11 אחרי 3 וחצי דקות. המשחק תפס קצב, דונטה סמית' בשני דאנקים הוריד עד 10-13 וההגנות לא שיחקו תפקיד. אוחיון בחדירה מצוינת ולנדסברג עם מהלך של 3 נקודות פתחו פער לטובת הצהובים, 10-18 אחרי 6 דקות במשחק. גל מקל תפס יד וקלע מכל טווח עד 14 נקודות ברבע הראשון ושוב קיזז עד 5 הפרש בלבד, 3 דקות לסיום הרבע אבל יוגב אוחיון החזיר עם שלשה מיד לאחר מכן ומורן רוט שהחליף אותו תרם גם נקודות שקבעו 18-25 לצהובים בסיום הרבע הראשון.

קנר מדלי ומורן רוט פתחו את הרבע השני עם נקודות, מקל וקאר עם שני איבודים רצופים והפער תפח לדו ספרתי, 18-29. דונטה סמית' היה היחיד שקלע מלבד גל מקל במשך 14 דקות שלמות וצימק ל-21-31 כשהצהובים נתקעו למספר דקות בהתקפה ואיבדו כדורים. תומאס עם נקודה מהקו ושוב מקל השאירו את המשחק סביב ההפרש הזה כשקלאת'ס קבע 26-35 למכבי ת"א אחרי 6 דקות ברבע השני, אבל ג'יימס ואוחיון לא נבהלו והמשיכו לייצר מהלכים פשוטים שהובילו לנקודות קלות מתחת הסל. סטול המשיך לנסות ולהחטיא מעבר לקשת ומהצד השני גיא פניני עם שלשה שניה במשחק קבע הפרש שיא, 28-42, 2 דקות להפסקה. שלשה של קלאת'ס הורידה את חיפה בפיגור סביר לקראת המחצית השניה, 31-42.

מקל וסמית' המשיכו להיות היחידים שמוציאים לפועל בחיפה והורידו ל-35-44 אחרי 2 דקות ברבע השלישי, כשגם פול סטול תורם נקודות ראשונות במשחק. שלושה איבודי כדור רצופים של מכבי נענו בצד שני בנקודות של קלאת'ס שקבע 39-46 בלבד אחרי 5 דקות ברבע השלישי. נקודות של דונטה סמית' מהקו וקורי קאר במתפרצת כבר הורידו ל-3 הפרש בלבד, 43-46 והקהל הירוק חגג ביציעים את הקאמבק. מכבי ת"א נתקעה על 4 נקודות ב-6 דקות ובלאט לקח פסק זמן דחוף. כשחזרו, הצהובים שוב איבדו כדור מול ההגנה המצוינת של חיפה ברבע הזה. לוגאן עם שלשה סיים את הבצורת של מכבי אבל מקל המשיך המשחק המצוין שלו ושלשה שלו שוב קבעה רק 3 הפרש, 2 דקות לסיום הרבע. מיד לאחר מכן קלאת'ס כבר הוריד ל-1 בלבד, אבל שוב לוגאן עם שלשה לא נתן לחיפה לעלות ליתרון ראשון במשחק וסיים את הרבע ביתרון צהוב, 48-52, כשהכל פתוח לקראת סיום המשחק.

לוגאן ומקל המשיכו את קרב השלשות שלהם גם בפתיחת הרבע האחרון כשהרכז של חיפה מוסיף עוד נקודות מהקו וקובע 53-55 לצהובים, 9 דקות לסיום. נקודות של ג'יימס תומאס אחרי דקה כבר קבעו שיוויון לראשונה במשחק, 55-55, אבל אוחיון החזיר את היתרון לתל אביבים מיד לאחד מכן. זה לא הפריע לדונטה סמית' ותומאס ש-7 דקות לסיום קבעו יתרון ראשון לחיפה במשחק, 57-59 והקהל הירוק הרעיד את היכל נוקיה, הקאמבק הושלם וגל מקל מהקו העלה כבר ל-4 הפרש. ג'יימס בדאנק מהדהד ומיד אחריו דווין סמית' עם ג'אמפ קבעו שוב שיווין 61-61, 6 דקות לסיום.

יוגב אוחיון מהקו החזיר את היתרון למכבי ת"א עם נקודות מהקו כשנשארו עוד 4 דקות לסיום ועידו קוז'יקרו קיבל את העבירה הרביעית שלו. חיפה פספסה הזדמנות להשוות עם שתי החטאות רצופות ומצד שני דווין סמית' העניש עם שלשה גדולה שקבעה 61-66, 3 דקות לסיום. קלאת'ס קלע 2 מהקו, היקמן איבד כדור ו-2 דקות לסיום חיפה הלכה להתקפה בה דווין סמית' חסם את כל הנסיונות שלה במפגן הגנה נדיר של שחקן אחד. יוגב אוחיון קלע אחת מהקו ו-1:46 לסיום רק 63-67 למכבי ת"א. חיפה הלכה להתקפה על משחק, מקל לא הצליח להגיע לכדור וקורי קאר החטיא שלשה קשה. מהצד השני היקמן חדר, מצא את שון ג'יימס לדאנק ובדיוק דקה לסיום מכבי עלתה ל-63-69, כשהגיע נראה קרוב מאד לתל אביב. קלאת'ס קלע עוד שלשה בנסיון להתקרב אבל פניני והיקמן מהקו סגרו עניין. הגביע הולך למכבי ת"א בפעם ה-40 בתולדותיה ושון ג'יימס התכבד בהנפה.

ת"א: היקמן 15 (4 איב'), סמית' 13, אוחיון 12, פניני 10 (3-3 מהשדה), לוגאן 9 (3-6 לשלוש), ג'יימס 6 (8 ריב', 6 חס'), לנדסברג 5 (2-8 מהשדה), רוט 4, קיינר-מדלי 2, פלאניניץ' לא קלע.

חיפה: מקל 28 (14 ברבע הראשון, 3-3 לשלוש, 9-10 מהקו), סמית' 15 (5-15 מהשדה), קלאת'יס 14, תומאס 7 (2-8 מהשדה, 3-6 מהקו, 13 ריב'), קאר וסטול (1-9 מהשדה, 4 אס') 2 כ"א, קוז'יקרו וצ'וברביץ' לא קלעו.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();