נסטרנקו. ברוך הבא



סיכום המח' ה-14 בלאומית: הפגזות בכפר בלום
ספסל ,25/01/2013

המותחן האדיר בצפון הארץ סיפק לנו לא מעט מצטיינים, הישראלי של המחזור סוף סוף מתחיל לפרוע שטרות, המנצחות הגדולות של השבוע, הוד"ש ונהריה זכו למחמאות, ועדכון לגבי ההעברות האחרונות בליגה.

ניצחון אמיתי – גיל אמיתי בשלשה עם הבאזר סידר לנס ציונה ניצחון על ר"ג

ההצגה הכי טובה בליגה – עירוני נהריה ממשיכה להציג יכולת נהדרת

---מאת ערן פינקו, ניב שמולי, עומר שפילשר, שלום סיונוב, בני כהן וברק חקלאי---

הישראלי של המחזור: איגור נסטרנקו
סוף סוף נתי כהן קיבל את מה שציפה מבוגר מחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ. שימו לב למספרים הבאים: 25 נק', 8 רב', 27 במדד ב-25 דק' בלבד, בהחלט מרשים. אומנם היריבה לא מציגה קו קדמי פיזי במיוחד, אבל גם את זה צריך לדעת לנצל ונסטרנקו עשה זאת על הצד הטוב ביותר. הישראלי הציג ברביעי האחרון משחק מגוון מאוד שכלל קליעות מדויקות מחצי מרחק, מיקום נהדר ברב' ובעיקר המון המון נחישות. נכון לתחילת הסיבוב השני הממוצע שלו עומד על 10.3 נק' ו-5.6 רב', אסור לשכוח שהוא גם היה פצוע בשלבים רבים של העונה. אם הוא יידע לעלות את מספריו בעוד 3-4 נק' ובצורה דומה גם את כמות הרב', יבנה רק תרוויח מכך.

הזר של המחזור: גארי ג'ונסון
התחיל רגוע את המשחק וברבע הראשון היו לו רק 4 נק'. ג'ונסון, שחקן שקט על המגרש עם המון סבלנות ידע להיכנס למשחק. עד המחצית הוא כבר הספיק להגיע ל-16 אישיות והיה מהבולטים בגליל. עיקר השליטה שלו היא בצבע משני צידי המגרש, כאשר חלק מהנקודות שלו מגיעות עם יד רכה מחצי מרחק. אתמול הוא היה הכתובת של גליל מתחת לצבע ועם 9/11 מהעונשין הוכיח שלא ממש משתלם לשלוח אותו לקו. במחצית השנייה היה לו חלק גדול מהבריחה של גליל, בעיקר בזכות ריבאונדים מצד אחד והטבעות מהצד שני. בהארכה השנייה זכור במיוחד שחבריו נתנו לו את הכדור אל מול אלמוג ברק הצעיר וג'ונסון בלי לחץ, שם את הכדורים בפנים גם מהעונשין. משחק מצוין של ג'ונסון שמוכיח שוב שכאשר הוא בריא, לגליל יש מישהו עם נוכחות ברחבה. סה"כ היו לו 35 נק' ו-17 רב' ב-48 דק'.



משלימים חמישייה:

אבירם זליקוביץ' - עוד לפני המפגש מול האקסית הירוקה, היה ברור לכולם שזליקוביץ' יבוא כדי להוכיח מה הוא שווה. לא שלמישהו בכפ"ס היה ספק, אבל הגארד/פורוורד שעלה מהספסל של שי מינסטר הראה מהרגע הראשון כי הוא נמצא בכושר נהדר. 22 נק' היו לו, יחד עם 6 רב', 3 אס' ו-2 חט'. שימו לב לאחוזים הנהדרים שלו מהשדה 10/12 (83%). סה"כ היו לו 30 נק' מדד ב-26 דק' בלבד. בקצב הזה זליקו יעזור מאוד לנהריה להשיג את יתרון הביתיות בפלייאוף ואולי אף את המקום הראשון בסיום הליגה הסדירה. עד כה הבחור מעמיד ממוצעים מרשימים של 18.4 נק', 4.9 רב', 2.5 אס', 19.9 במדד ב-30.3 דק', ולחשוב שהוא היה פצוע בשלושה מחזורים וכלל לא שיחק.

אבישי גורדון - משחק יוצא מהכלל לגארד הוותיק שמיעט לנוח (שיחק 48 דק') במפגש המטורף מול ביאלק. גורדון מוסיף לזיו ברתנא דברים שלא רואים בדפי הסטט' כמו מנהיגות, צעקות על חבריו כשצריך ובעיקר הוא מתפקד כמאמן לכל דבר על המגרש. לניסיון שלו אין תחליף. במחצית השנייה עם שלשה גדולה העלה את גליל לראשונה ליתרון (43-44) ונתן את האותר לבריחה עד ל-48:65. נדמה כי בכל מחזור יש לו את המהלך שנועץ את המסמר האחרון ביריבה. ברביעי זה קרה בשיא המתח והעצבים של ההארכה השנייה כשגליי הייתה ביתרון של שבע נק' (101-108), גורדון לקח רב' גדול בהתקפה, ונתן לקבוצתו עוד 24 שניות שלמעשה גמרו את ההתמודדות. סה"כ היו לשחקן המקומי 17 נק', 6 רב', 5 אס' ו-2 חט'.

דינמה אודיאקוסה - 29 נק' ו-15 ריב' היו לאודיאקוסה בנצחון המוחץ של מכבי הוד השרון על מכבי קרית גת (75:98). כבר היו לסנטר הניגרי משחקים נפלאים השנה, וגם מספרים דומים היו, אבל הפעם היה זה משחק מושלם וחף מטעויות. עם 14/14 מהשדה ושליטה מוחלטת באזור הצבע, עשה דינמה ככל העולה על רוחו. הסנטר בן ה27, שחתם לאחרונה עד תום העונה, חוגג בעיקר מול קבוצות כמו קרית גת שחסרות סנטר טבעי ואינן יכולות להעמיד מולו מאצ' אפ ראוי. בסיום המשחק נפרדו הקבוצות כשהוד השרון חוזרת למאבקי הצמרת ותתכונן למשחק החשוב בזיסמן. לעומת זאת, קרית גת של עידן פלדה, תשוב לקרבות התחתית ותנסה לשרוד בלאומית.


ציון לשבח:

דארין גובנס - גובנס החל את המשחק נהדר והיה אחראי על 9 מתוך 17 הנק' הראשונות של קריית אתא במשחק. ברבע השני הוא הוסיף עוד 7 אישיות בדרך ל-16 במחצית כולל 4 אס'. בתחילת המחצית השנייה הוא מעט נרגע מבחינת כמות הנק', אבל תרם עוד שני אס'. שלשה שלו ברבע האחרון פתחה פער דו ספרתי עבור קבוצתו ועוד שתיים שלו שתי דק' לסיום הבטיחו באופן סופי את ניצחונם של הצפוניים. סה"כ היו לגובנס 23 נק', 6 אס', 3 חט', 3/5 מחוץ לקשת, 9/14 מהשדה, 28 במדד ב-37 דק'

ורנון טיל - יכולים להגיד הרבה דברים רעים על הרכז של אליצור רמלה. שהוא ממעט למסור, שניהול המשחק שלו לוקה בחסר, אבל בשורה התחתונה קבוצתו ניצחה את עפולה החזקה והוא עצמו הגיע למספרים נהדרים – 22 נק', 16 רב' ו-5 אס'. היתרון אצל טיל הוא העובדה שאין לו פחד לקחת את הכדור במאני טיים, בזמן שלשאר הסגל של רמלה רועדות הידיים. ברבע האחרון מול עפולה הוא קלע 12 נק' מתוך ה-16 של הרמלאים וזה אומר הכול. האמריקאי מנצל את יכולת החדירה שלו ואת העובדה שנכון לעכשיו אין יותר מדי מגנים שיכולים לעצור אותו באחד על אחד. בששת משחקיו עם הצהובים הוא העמיד ממוצע נאה של 23.2 נק', 8.5 רב' ו-5.8 אס'. אם ימשיך כך וישפר בצורה מסוימת את חלוקת הכדור לחבריו, רמלה יכולה להמשיך ולנצח עוד משחקים רבים.

לורנס ווסטברוק - כמו בכל משחק (חוץ מבאר יעקב בחוץ), הוא הראשון להיכנס למשחק אצל גליל. ווסטברוק נתן תפוקה טובה מאד בהתקפה, אך אפשר היה להבחין שגם בהגנה יש ביכולתו לשתק את שחקני היריבה. הוא היה הכתובת של גליל אתמול בכדורים האחרונים. למרות שגם ביאליק ידעה את זה, בהארכה החדירות והנק' מהקו שלו ניצחו לאדומים את המפגש. 32 נק', 8 אס' ו-6 רב' עם 11/15 מהשדה היו מנת חלקו השבוע.



אנטון קזרנובסקי - בסיבוב הראשון הפורוורד סבל מהרבה עליות וירידות ביכולתו, מה שהשפיע בצורה ישירה על תוצאותיה של קבוצתו. במחזור האחרון הוא הזכיר את קזרנובסקי של תחילת העונה ונדמה כי נוכחתו של ג'ונסון רק עזרה לו לנפק מספרים נהדרים. נק' בצבע, שלשות ואס' לחבריו, גרמו לאורחים ללא מעט כאב ראש בחשיבה איך לעצור אותו. 30 שניות לסיום הארכה הראשונה כשביאליק הייתה ביתרון של שלוש נק', גליל יצאה להתקפה, הישראלי התקמם על קו השלוש, שחרר את הכדור בלי היסוס, קלע את הזריקה ושלח את המשחק להארכה שנייה. את המפגש סיים עם דאבל דאבל נאה של 24 נק' ו-10 רב' יחד עם 5 אס'.

אופיר הובר - לפני המשחק עמדה השאלה המסקרנת: האם יעלה חגאי עם הובר בחמישייה, או שירכיב את גנדל שם, כבר במשחק החזרה שלו לקבוצה, ובכלל איך תהיה ההרמוניה בעמדה מס' 4 בקבוצה ובין שני השחקנים, המייצגים שני דורות. לבסוף, חגאי איפשר לגנדל נחיתה רכה, עלה עם הובר, וזה החזיר לו עם משחק מצוין של 14 נק' ו-7 ריב'. גם גרי שנכנס בהמשך השתלב יפה, ואפשר לומר שהניסוי הראשוני הצליח. מצד שני, ייתכן בהחלט שמשחק מול קרית גת הוא לא פונקציה, והמבחן האמיתי של השניים, שוב כמו תמיד, יהיה מול הגדולות.

אופיר פרחי - כמה שקט נותן הגארד המגוון לקבוצתו. השבוע הוא סיפק עוד משחק לא רע בכלל עם 13 נק' (3/4 לשלוש), 6 רב', 6 אס' מול 2 איבודים, 2 חטיפות ופלוס 13 כשהוא נמצא על המגרש במשך 26 דק'. ניהול המשחק הנהדר, השקט הנפשי והמנהיגות שנותן פרחי ליבנה יכולים לתת לה תנופה גדולה בזמני ההכרעה בעוד כחודשיים מהיום.

מונטה מגי - העונה בשונה מעונות קודמות אנו רואים זרים שלא מסתכלים רק על הסטט' האישית שלהם. בין אם זה קית' רמזי מר"ג, אייבורי קלארק מקריית אתא או אדם קונסטנטין מכפ"ס. מונטה מגי עונה בצורה מובהקת על אותה קטגוריה. האמריקאי קלע אומנם "רק" 13 נק' בניצחון על טבעון/מגידו, אבל תרם גם 12 רב' ובדק' בהן היה על המגרש קבוצתו הייתה ב-21+. סה"כ היו לו 28 נק' מדד. עוד נתון מרשים אצלו הוא האחוז משלוש (39%), ובנוסף היציבות עליה הוא שומר מפתיחת העונה. בכל שבוע נתי כהן יודע שאת התרומה שלו ממגי הוא יקבל וזה בסופו של דבר מה שהכי חשוב.

רמון קלמנטה ורביב פיטשון - היה משעשע וגם קצת מביך לראות את ההתעללות של צמד החמד מעירוני נהריה ב"גבוהי" הפועל כפ"ס בניצחון ביום רביעי האחרון. השניים לקחו מתי שרק רצו רב', קלעו בצרורות וסה"כ עשו חיים על הפרקט באולם ה"קווים". האגרסיביות של פיטשון סייעה לו להשיג 17 רב' לצד 14 נק'. נתון עליו הפורוורד הבשרני חייב לעבוד הוא האחוז מהקו – רק 6/13 היו לו בניצחון, רק לחשוב לאיזה מספרים הוא יכול היה להגיע אם היה משפר את הזריקה מהעונשין. קלמנטה ריחף על המגרש הגיע ל-22 נק' עם 11/13 מהשדה וקטף 7 רב' קלילים. בחודש הקרוב צפויים לשני הגבוהים של נהריה מפגשים לא קלים בכלל מול עפולה המציגה את אלן דרהאם ועוז בלייזר וכן נגד ר"ג עם עמית תמיר, קית' רמזי וולאדי ירמישין. הניצחונות במפגשים הללו תלויים רבות גם בקלמנטה את פיטשון.




ציון לשבח:

רביעיית ביאליק (דאליס, תבור, פרסלני ולבנובסקי) - ארבעת השחקנים של אילן עמר ראויים היו לניצחון כי הם באמת נתנו את כל מה שהיה להם. זיו תבור הבלתי נגמר הראה שאפשר לחזור מפיגור של 17 נק' במהלך המחצית השנייה, פרסלני הוכיח שקשה מאוד לעצור אותו כשהוא חם, רק מלהסתכל על לבנובסקי ניתן להבין עד כמה פוטנציאל יש בבחור, ודאליס כהרגלו מספק את הסחורה. הארבעה קלעו יחד 91 נק'!, קטפו 29 רב', מסרו 17 אס' וצברו 97 נק' מדד.

שינויים בליגה:
במהלך השבועיים האחרונים היו מספר העברות בלאומית, כאלה שלא פירסמנו. סיכום המחזור הוא הזדמנות מצוינת לספר על אותם שינויים ולראות מה עשו השחקנים בבכורות שלהם בקבוצותיהם החדשות:

ג'וש אלכסנדר – האמריקאי שהגיע לבאר יעקב במקומו של ברייאן לאינג ששב ליבנה היה הטוב בקבוצתו עם 21 נק', 9 רב', סחיטת 7 עב', 3/5 מחוץ לקשת ו-22 במדד. בדק' בהן היה בשיאו, באר יעקב הייתה חזק בתמונה.

ברייאן לאינג – הפורוורד שהחל את העונה בבאר יעקב שב ליבנה בה שיחק רק לפני מספר חודשים. החיבור שלו לשיטה של נתי כהן היה מיידי והוא סיפק 14 נק' ב-7/9 מהשדה, קטף 5 רב' ומסר 3 אס' ב-27 דק'.

גרי גנדל – אין יותר פיקנטרי מזה. גנדל חזר למועדון בו שימש כקפטן בשנתיים האחרונות אחרי תקופה רעה בקריית גת. משחקו הראשון במדי השרונים היה מול...קריית גת. גנדל עלה מהספסל ותרם 11 נק', 4 רב', 3 אס', 11 במדד ב-22 דק'.

אבי פוגל – המתאזרח ששיחק לאחרונה בישראל בעשור הקודם במדי גבעת שמואל הצטרף כבר לפני שבועיים לרמלה, אך במחזור הנוכחי היה משמעותי מאוד עם 13 נק', 2 רב' וחטיפה אחת ב-25 דק'.

אור פלבניק – הפורוורד/סנטר הצעיר שמחפש את מקומו בשנים האחרונות בשלושת הליגות הראשונות, עבר מכפ"ס/כוכב יאיר לרמלה ועזר לקבוצתו החדשה לנצח את עפולה. פלבניק שיחק 6 דק' וקלע 2 נק'.

רועי בוכבינדר – הפורוורד האתלטי שהחל את העונה באליצור רמלה אותה עזב לפני מספר שבועות, חתם בהפועל גליל עליון עד לסיום העונה. הצפוניים נקלעו לבעיה רצינית לאחר שדן ווליס ויגאל ניר נפצעו לתקופות ארוכות. זיו ברתנא מקווה שבוכבינדר יחפה על חסרונם.

*דרור דוידי נמצא במו"מ עם מספר קבוצות כאשר קריית ביאליק היא אחת המועמדות לקלוט את הקלעי הוותיק, גיא בר שלום ששיחק בעונה שעברה בנוער של אליצור עירוני נתניה ובחודשים האחרונים נמצא במכללות בארה"ב קרוב לעירוני קריית אתא.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();