בלייזר. ישראלי מוביל



סיכום המח' ה-12 בלאומית: מי אמר שקפוא פה?
ספסל ,10/01/2013

הפסדה של נס ציונה פתח את הקרב על המקום הראשון והכניס לא מעט מצטיינים מהקבוצות הדולקות אחרי הכתומים-לבנים. מה עוד בתפריט? שחקנים חדשים בסיכום ורגע לפני סיום הסיבוב מתחילים לעשות חישובים.



---מאת חגי פלק, מתן בן עוז, עומר שפילשר, ערן פינקו, גל גרינברג, יאיר תגר וברק חקלאי

הישראלי של המחזור: עוז בלייזר
השבוע הוכיח בלייזר פעם נוספת, שלמרות גילו הצעיר (חגג לפני שבועיים 20 חורפים), הוא כבר מסוגל לקחת את הקבוצה מבירת העמק על כתפיו הרחבות, ומה שעוד הוכיח הפורוורד זה שהוא תמיד מגיע ונותן תפוקה במשחקים החשובים באמת, כשהפוקוס נופל יותר על צמד הזרים דרהאם ופישר שלא מפחדים לתת לילד לקחת את האחריות.

אז הטבעות מרהיבות לא ראינו הפעם מבלייזר, אבל מה שכן ראינו הייתה תנועה בלתי פוקסת ללא כדור, חדות באזור הצבע, אך בעיקר - שלוש שלשות שהראו שלילד יש ביטחון גדול מאד ביכולת שלו והוא לא מפחד לנסות דברים חדשים, בעיקר אם נותנים לו. בלייזר רשם השבוע שיא עונתי של 26 נק' בעונתו השנייה בבוגרים כאשר בנוער כבר קלע מעל 30 נק'. גם הכמות של 17 כ"ח היא שיא אישי שלו בבוגרים ואנחנו בטוחים שזה עוד יישבר העונה.

הזר של המחזור: בובי ווקר
הקומבו גארד של רועי חגאי ידע להתעלות ובגדול ביום בו הסנטר הניגרי, דינמה אודיאקוסה, לא היה בשיאו. חלק מ-30 הנק' שקלע ווקר בדרבי השרוני מול כפ"ס הגיעו בדיוק במאני טיים ועזרו לקבוצתו לנצח את הירוקים של דרור בריגר. בנוסף למנת הנק', האמריקאי תרם גם באספקטים נוספים (4 רב' ו-3 אס'). אומנם האחוזים לא היו טובים (10/22 מהשדה), אבל בסופו של דבר הוא סיים עם מדד של 23 ב-36 דק', ובלעדיו רוב הסיכויים שהוד"ש הייתה מפסידה.



משלימים חמישייה:

עמית תמיר - אחד הישראלים הבכירים בליגה ממשיך בכושר המפלצתי בו הוא נמצא, ונכנס למצטייני המחזור שבוע אחר שבוע. תמיר ממשיך להיות המניה הבטוחה של רמת גן בהתקפה, כשגם בהגנה ובריבאונד הוא נותן תרומה מרשימה ביותר. השבוע סייע לרמת גן לצלוח את המשוכה הלא-פשוטה של רמלה, ובקבוצה יצטרכו אותו באותה יכולת כדי לנצח במחזור הבא במשחקם החשוב בקרית אתא. בארבעת המחזורים האחרונים הממוצע של תמיר עומד על 23 נק' ו-9.7 ריב' למשחק, מרשים לכל הדעות. בקרוב יעלה ב"ספסל" סיכום הסיבוב הראשון בלאומית וסיכויו של הפורוורד להיכנס לתוכו גדול. השבוע היו לו 23 נק', 12 ריב', 4 אס', 3 חס', 35 מדד.


אבירם זליקוביץ' - גדולה של שחקן היא להבין את מקומו גם אם במהלך העונה מתבצעים שינויים שעל הנייר יכולים לפגוע בו. זליקוביץ' היה עד לפני שבועיים השחקן החשוב ביותר ברוטציה של שי מינסטר. נכון שבנהריה משחקים גם רמון קלמנטה וניר גולן, אבל בסופו של דבר המוציא לפועל העיקרי היה הגארד/פורוורד הצעיר. עם צירופו של נייט מילר, אוהב כדורים ידוע במיוחד, לא היה ברור איך זליקו יקבל זאת. מסתבר שהבחור הבין את המסר והראה בניצחון הגדול על מוליכת הטבלה מנס ציונה עד כמה הוא השתנה והפך לשחקן קבוצתי.

ברבע הראשון הוא אומנם קלע רק ארבע נק' צנועות, אבל שימו לב למספרים הבאים: שלושה אס', שלוש רב' ושלוש חט', הוא סיפק כבר ב-10 הדק' הראשונות. עד לסיום המחצית הוסיף עוד ארבע נק' ואס', אבל את הטוב שמר לסוף. ברבע האחרון הישראלי היה בכל מקום במגרש, מסר עוד שלוש סוכריות, חטף פעם נוספת וקלע שמונה אישיות. משחק כמעט מושלם לזליקוביץ' שממשיך לעטר את הסיכום השבועי שלנו באופן קבוע. סה"כ היו לו במפגש 18 נק', 7 אס', 4 חט', 4/4 מהקו, 4/6 ל-2 ו-28 במדד ב-35 דק'.

נייט מילר - לכולם היה ברור שהפורוורד האמריקאי ייקח את עירוני נהריה על כתפיו מהרגע בו נחת בישראל. זה לקח לו שבוע, אבל כבר במחזור האחרון בניצחון על נס ציונה הראה מילר שהוא כאן כדי סוף סוף להעפיל ליגה אחרי שנתיים בהן כמעט והניף את צלחת האליפות. דווקא את החצי הראשון הוא פתח לא טוב: שבע נק' הוא אומנם קלע, אבל יש לומר שהוא השיג אותן די בכוח. בדומה לזליקוביץ', הרבע האחרון היה הטוב ביותר של מילר במשחק – 12 נק' מתוכן שתי שלשות חשובות אחת אחרי השנייה והדאנק שחתם את תוצאת המשחק. 24 נק', 4 רב', סחיטת 6 עב', 9/16 מהשדה ו-18 במדד ב-37 דק' היו לו בשלישי האחרון.



ציון לשבח:

לורנס ווסטברוק - בתחילת המשחק היה נראה כי זה לא הולך להיות היום של הגארד האמריקאי. שמירות כפולות מצד באר יעקב גרמו לו לאבד את הריכוז והדרך לספסל הייתה קצרה. במחצית השנייה הוא כבר התאפס והיה בלתי ניתן לעצירה. הזריזרות, הריצה התמידית למתפרצות ומשחק האחד על אחד שלו גמר את שחקני ההגנה של היריבה. בסה"כ היו לו 26 נק' ו-5 אס'.

כריס ווטסון - לניסיון אין תחליף ו-ווטסון, אוטוטו בן 39, מוכיח זאת מצוין גם העונה. בשלושת השבועות האחרונים הוא סיים כקלע המוביל של קרית אתא עם ממוצע מצוין של 25 נק', אותם השיג בקצת יותר מ-75% מדהימים מהשדה. בכלל, בהתחשב בעובדה שהוא הובא לקריות כדי לתרום בעיקר מהניסיון הרב וחוכמת המשחק שלו, ווטסון כרגע שני בקבוצה מבחינת נק' עם 16 למשחק ותאמינו או לא, הממוצע הזה שווה לשיא הקריירה שלו מלפני יותר מ-10 (!) שנים, כאשר העלה את מכבי חדרה לליגת העל. אם ימשיך בקצב הזה, שרון אברהמי יכול להיות רגוע מעצם העובדה שיש לו שחקן שאת שלו הוא תורם בהתקפה. מספריו נגד קרית גת: 26 נק', 10/11 מהשדה ו-7 רב'.



ליאור סרף - מפתיחת העונה סרף זכה לשחק בעיקר בגארבג' טיים. לאלו שכן עקבו אחריו שמו לב לשתי תכונות עיקריות אצלו: ההגנה הלוחצת ושלשות מהפינה. השבוע בבאר יעקב הכול התחבר לגארד הצפוני. עם כניסתו למשחק הוא היווה גורם משמעותי בחזרה של גליל למשחק. השלשות החשובות שלו מהפינה וההגנה הנהדרת סייעו לזיו ברתנא להשיג ניצחון נוסף העונה ולהתרחק מהתחתית הלוהטת. מספריו השבוע: 13 נק' (3/4 מחוץ לקשת) ב-17 דק'.



נועם לוי - עד כמה חם הגיע הגארד של אוהד יתום למפגש התחתית החשוב מול ביאליק תעיד העובדה שכבר ברבע הראשון היו לו 8 נק' (שתי שלשות). ברבע השני הוא הוסיף עוד שתי צ'אקות והראה כי את המשחק הזה טבעון/מגידו לא מתכוונת להפסיד. במחצית השנייה הוא הוסיף רק עוד שלוש נק', גם הן בקליעה מדויקת מחוץ לקשת..., אבל סה"כ היה לו משחק יוצא מהכלל עם 17 נק', 4 רב', 5/6 מחוץ לקשת ו-19 במדד ב-34 דק'. לוי שלא הצליח להיכנס טוב לעונה, סיפק את משחקו הטוב ביותר עד כה ובקיבוץ מקווים שזה רק ימשיך.



גיא דותן - הרכז האנרגטי של הוד"ש היה האקס פקטור בניצחונה השבוע על כפ"ס. דותן חיפה על חסרונו של עידו סטולרו בעקבות פציעה, וקיבל מרועי חגאי 30 דק' פרקט אותן ניצל בצורה מקסימאלית עם 14 נק', 4 רב' ו-3 אס'. במאני טיים לקח הישראלי הצעיר את המשחק עליו וגם הכריע אותו עם מהלכים חשובים. במידה וגרף ההשתפרות שלו יימשך, למאמנו תהיה בעיה חיובית בכל הקשור לקו האחורי שלו.


ציון לשבח:

ינעם אירם- לא הרבה יודעים אבל הגארד ההרצלייני משחק עם קרע בכתף כבר מספר שבועות, מה שלא מפריע לו להציג יכולת מרשימה. אירם סיפק עוד תצוגה השבוע כשסיים עם 25 נק', 8 רב', סחיטת 7 עב', 7/9 מהקו ו-22 במדד ב-38 דק'. זה נכון שברגעים בהם הוא היה על המגרש באר יעקב הייתה ב8-, אבל יש לומר שבלעדיו קבוצתו נראית הרבה יותר רע.



טל קרפלס- אחד היציבים בסגל של נדב זילברשטיין. השחקן שגדל במחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ, אומנם הפסיד את משחקו השבוע מול נהריה, אך היה הקלע הבולט אצל קבוצתו ופרח עם 22 אישיות. זהו שיא נקודות אישי עבור קרפלס העונה, שקולע בממוצע 14 נק' למשחק. הגארד/פורוורד מ"לב המושבה" חילק גם 2 אס', דייק בכל זריקותיו מקו העונשין (5/5) וסיים עם 7/10 מהשדה. קרפלס חשוב מאוד כרגע לחבורה הכתומה והוא יצטרך להמשיך בכושר המצוין שבו הוא נמצא. אם חבריו לקבוצה יתרמו את החלק שלהם, נס ציונה תוכל לסיים את העונה במקום הראשון.



אילן נניקשווילי- כנראה שהוא לקח לתשומת ליבו את הפריוויו לקראת המחזור האחרון ופעל בהתאם: אמנם מבחינת אס' סיפק תרומה סולידית של 6 מתנות, אבל אחרי כמה שבועות בהם אכזב מאד בהתקפה, נניקשווילי חזר לעצמו מבחינה זו ותרם 15 נק' שבהחלט עזרו לקרית אתא לצאת מרצף של 4 הפ' ולחזור קצת לעצמה לקראת סיום הסיבוב הראשון. שם המשחק אצלו זה האס', אבל בכל משחק שהוא קולע מעל 10 נק', מגדיל את הסיכויים של הקבוצה שלו לצאת עם הניצחון.



רז ניסים כהן- השחקן הצעיר והמוכשר שחתם ברמת גן לפני שלושה שבועות, הציג משחק מצויין נגד רמלה אחרי שתי הופעות בינוניים יחסית, בהם תרם בעיקר בחלק ההגנתי. נגד רמלה נראה ניסים-כהן מצויין עם 10 נק' כבר במחצית הראשונה, וסייע בעיקר בפתיחת המשחק בו שאר הקבוצה לא פגעה. במחצית השניה נחלש מעט, אך עדיין ברור כי ברמת גן יוכלו להנות ממנו העונה. סטט': 12 נק' (5/6 מהשדה) ו-4 אס'.



שמוליק ברנר- אין ספק שחזרתו של הרכז הוותיק לבירת העמק רק הוסיפה המון עומק לסגל של אבנר יאור. הבכורה המחודשת של הרכז האנרגטי הייתה סולידית למרות שאת המנהיגות הוא לקח כבר מהפתיחה ואפילו לא פחד לזרוק מחוץ לקשת. רק הסתבכות בעבירות והרצון של יאור לחלק את הדקות עצרה מעט את הסטיסטיקה של ברנר על 9 נק', אבל מנגד 9 אס', כאשר הוא יכל למסור הרבה יותר. ממה שראינו השבוע, ברנר התאושש מהחודש הרע שהיה לו בגלבוע/גליל, חזר רעב מאד לכדור, חד יותר ומפוקס יותר ובתור אחד שמכיר את הליגה זו בעבר, הוא גם יידע להביא מעצמו את הערך המוסף לכל משחק ומשחק. עפולה כבר יודעת שזכתה בהימור.


שומרים על יציבות:

דריי ג'פרסון - אחרי כמעט סיבוב, הפורוורד/סנטר של רמלה תפס את הפרנציפ בליגה הלאומית – לרוץ כמה שיותר מהר למתפרצת ולסיים בקלילות עם הטבעות. השבוע בהפסד לר"ג היו לו 22 נק', 15 רב', 6 חס', 9/11 מהשדה, 36 במדד ב-38 דק'. התוצאה אומנם לא הייתה כפי שהוא וקבוצתו ציפו, אבל מבחינה אישית האמריקאי נראה פשוט נהדר. יהיה מאוד מעניין לראות אותו בתחרות ההטבעות באול-סטאר בשבוע הבא.

בילאל בן- 20 נק', 10 רב', 3 חט', 8/19 מהשדה, 20 במדד ב-38 דק'. אומנם האחוזים לא היו משהו, אבל למספרים שלו הוא הגיע. חבל רק שקבוצתו שכחה לשמור השבוע.

לני דניאל - 27 נק', 5 רב', 10/14 מהשדה, 27 במדד ב-39 דק'. החתמה מצוינת של קריית גת, אבל עד שלא יעשו סדר עם הישראלים המצב של הקבוצה לא ישתנה.

ג'וינר דאליס - 21 נק', 5 רב', סחיטת 4 עב', 10/13 מהשדה, 19 במדד ב-35. המספרים יפים, אבל הירידה לליגה הארצית נראית כרגע בטוחה.

ורנון טיל - 17 נק', 8 רב', 6 אס', 3 חט', 6/13 מהשדה, 20 במדד ב-37 דק'. הדיעות עליו עדיין חלוקות, אבל לממוצעים שלו הוא מגיע.

אלן דרהאם ואנתוני פישר - 36 נק', 14 רב', 9 אס', 2 חט', 12/26 מהשדה, 10/14 מהקו, 53 במדד ב-62 דק'. אומנם כמות הנק' לא גדולה, אבל ביום בו עוז בלייזר נותן כזו תצוגה, באמת ששום דבר לא מעניין.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();