מקוי. מצא בית חדש



לאומית: מקוי עובר לכפ"ס/כוכב יאיר
ספסל ,29/12/2012

הקומבו גארד ששוחרר מנהריה יצטרף לירוקים של דרור בריגר במקום ברנדון ברוקס שנפצע בברך וייעדר לתקופה ארוכה. ישחק כבר בשלישי יחד עם השרונים מול נועלת הטבלה מקריית ביאליק.

---מאת עומר שפילשר---

אחת ההפתעות הנעימות של עונת 2012/13 בליגה הלאומית, הפועל כפ"ס/כוכב יאיר, ביצעה מהלך בזק בסופ"ש האחרון כשהחתימה את אדם מקוי (26, 1.95) על חשבונו של ברנדון ברוקס שנפצע במיניסקוס בברכו וייעדר תקופה ארוכה.

החתמתו של מקוי התאפשרה לאחר שזה שוחרר מעירוני נהריה לפני מספר ימים, ובמקומו צורף נייט מילר. הקומבו גארד ששיחק במשך עשרה מחזורים בעין שרה תרם מספרים יפים שהגיעו לכמעט 21 נק' ו-3 רב' למשחק. מדובר בשינוי קונספציה בקבוצתו של דרור בריגר שהסתמכה עד היום על ברוקס כרכז מוביל, לצד הגארדים אדיר הרוש, רז אלבז ועומר כהן. כעת עם צירפו של האמריקאי יצטרכו הירוקים להתבסס ככל הנראה על כהן בעמדת הרכז לאחר שזה הראה יכולת נהדרת בהפסד לנס ציונה עם 15 נק' ו-9 אס'.

מקוי החל את דרכו בקולג' הקהילתי הקטן "מסה" באריזונה. אחרי שנבחר לחמישייה השנייה בג'וניור קולג' עם ממוצעים יפים של 18.4 נק' ו-4 רב' הוא עבר לאוניברסיטת צפון טקסס, אך בה לא זכה לראות יותר מדי מגרש ובשנתו האחרונה סיים עם 8.7 נק' (43% מחוץ לקשת).

הגארד נבחר בבחירה האחרונה של הסיבוב השביעי בליגת הפיתוח ע"י טולסה 66, אבל נחתך עוד לפני שהחלה העונה. רגע לפני שהוא מחליט על פרישה מוקדמת הגיעה הצעה מפתיעה ב-2010/11 מקבוצת איסקרה סביט מסלובקיה. בתחנתו הראשונה באירופה מקוי הרשים מאוד וסיים כמלך הסלים של הליגה עם 26.6 נק'. בהמשך העונה עבר לזילנה שהתמודדה על האליפות ועזר לה להגיע עד לחצי גמר הפלייאוף, מה שזיכה אותו גם בהשתתפות במשחק האולסטאר המקומי וכן בתחרות ההטבעות.

היכולת המרשימה שלו בסלובקיה סידרה לו חוזה בליגה הראשונה בקפריסין. שלושה משחקים הספיקו לו באי הקטן לפני שעבר למארוסי, אולם לרוע מזלו היוונים נקלעו לקשיים והוא היה צריך למצוא קבוצה חדשה. קווימפר מהליגה השנייה בצרפת צירפה אותו לשורותיה בחודש ינואר האחרון והוא עזר לה לשרוד בליגה עם ממוצע של 13.7 נק' ב-29 דק'.

ביום שלישי הקרוב מקוי כבר יהיה בסגל של כפ"ס/כוכב יאיר שתצא למשחק מפתח מול מכבי קריית ביאליק. ניצחון נוסף של הירוקים ימשיך את הסיבוב הראשון הנהדר שעובר על הקבוצה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();