פרחי. ביבנה



לאומית: פרחי חוזר לליגה
ספסל ,23/12/2012

הרכז שניסה את מזלו במשך שנה וחצי בגלבוע/גליל ובחולון ישחק עד לסיום העונה באליצור יבנה. יונתן שטרקמן (קריית גת) והראל קרני (כפ"ס/כוכב יאיר) עזבו את אולם שבזי. רביב פיטשון חתם בנהריה שקרובה גם לסגור עם נייט מילר על חשבונו של אדם מקוי.

יממה גדושה של העברות עברה על הליגה הלאומית. מה שהחל עוד במוצ"ש עם הצטרפותו המחודשת של אוהד יתום לטבעון/מגידו והמשיך עם הגעתו של רז ניסים כהן מאשקלון לעירוני ר"ג, תפס תאוצה בעוד ארבעה שינויים בקבוצות השונות בליגה.

ההחתמה הגדולה היא זו של אופיר פרחי (26, 1.87) שעזב את הפועל חולון לאחר שמיעט לקבל קרדיט מדן שמיר וחתם באליצור יבנה. הגארד שותף בתשעה משחקים בליגת העל בהן שיחק בממוצע שמונה דק' ותרם 1.3 נק'. בליגה הבלקנית מספריו היו זהים.

פרחי שחתם בעונה שעברה בגלבוע/גליל והגשים סוג של חלום ילדות לאחר שהיה מהישראלים הבולטים בליגה הלאומית בשנים האחרונות, מצטרף לסגל הישראלי המרשים של יבנה הכולל את אלעד הופמן, נועם מטלון, איגור נסטרנקו ויבגני ליוטרין.

זה זמן רב שנתי כהן חיפש אחר רכז ישראלי בכיר, וברגע ששמו של פרחי עלה, ולאחר שהמגעים עם ליאור ליפשיץ לפני כחודש עלו על שרטון, הצליחו שני הצדדים להגיע להסכם. בעקבות הצטרפותו של פרחי והעומס שנוצר בעמדות הגארד החליט יונתן שטרקמן לעזוב את שבזי ולחתום אצל העולה החדשה, מכבי קריית גת. כמו כן, הראל קרני סיים את דרכו ביבנה וחזר להפועל כפ"ס/כוכב יאיר.

פרחי גדל במחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ. כבר מגיל צעיר היה קלעי מחונן ומוסר נהדר, אך לא שיחק בתחילה כרכז אלא יותר בעמדה מס' 2. בהמשך היה גורם מרכזי בנבחרות ישראל הצעירות (נוער, עתודה ואולימפית).

שיחק שנתיים בקבוצה הבוגרת של ראשל"צ, קיבל מספר הזדמנויות אך לא הצליח להשאיר את חותמו. ירד ללאומית לשחק ב"מבצר" של יקנעם/מגידו (2006/7) ופרץ לראשונה עם 10.7 נק' ו-3.4 אס'. שב לעיר היין לעוד שנתיים בהן ביסס את מעמדו כשומר מצוין, אך לא ממש ככלי התקפי מה שיצר לו סטיגמה לא ברורה ע"י מאמני ליגת העל שלא ראו בו שחקן לגיטימי ברמות הגבוהות למרות שברור כי זהו כן מקומו.

בעונת 2009/10 חתם במכבי אשדוד של רמי הדר וחווה בה את התקופה הטובה בקריירה. המאמן המנוסה שינה את תפקידו במגרש כשהעביר אותו לעמדה מס' 1. בלא מעט משחקים היה קרוב לטריפל דאבל ולפעמים גם ליותר מכך. זכורה בעיקר התצוגה שלו מול הפועל בארי אותה סיים עם 25 נק', 10 רב', 6 אס' ו-5 חט' ב-41 דק' (הארכה). לצערו הוא נפצע במהלך השנה ומספר שינויים פרסונאליים בקבוצה פגעו גם במעמדו והדרומיים נפגעו מכך כשנפלו כבר בשלב חצי הגמר מול מ.כ הבקעה. את 2010/11 העביר בבאר יעקב והעמיד בה 11.7 נק', 6.8 אס' ו-4.7 רב'. יכולתו הטובה זיכתה אותו כאמור בחוזה בגלבוע/גליל של ליאור ליובין.

בגן נר פרחי זכה לקבל קרדיט רב מליאור ליובין, אך מבחינה התקפית לא הצליח להחזיר למאמן על אמונו. סה"כ הוא שותף ב-23 משחקי ליגה בהם שיחק 16.3 דק', קלע 3.2 נק', מסר וקטף כמות זהה (2.2). בליגה הבלקנית הגארד היה מעורב יותר עם קרוב ל-8 נק', 2.3 אס' ו-2.2 רב' ב-18 דק'.

פיטשון עזב את ראשל"צ וחתם בנהריה

החתמה מעניינת נוספת בלאומית היא זו של רביב פיטשון (23, 2.02) שהחל את העונה במכבי ראשל"צ, אולם בילה יותר על הספסל מאשר על הפרקט בבית מכבי. צירופו של הפורוורד התאפשר נוכח הפציעות הרבות שעברו על הקבוצה מעין שרה ובראשם זו של מוטי מוסקוביץ'. בנוסף לישראלי שמו של נייט מילר עלה כאופציה על חשבונו של אדם מקוי. הפורוורד האמריקאי שעשה חיל בשנים האחרונות בלאומית, שיחק השנה בליגה הראשונה בארגנטינה, אך שוחרר ממנה לפני זמן מה וכעת הוא מחפש קבוצה חדשה, כשאופצית נהריה נראית כמעניינת ביותר עבורו.

לפיטשון קריירת נוער מפוארת מאוד במדי הפועל חולון שהסתיימה בכניסה לחמישיית העונה במחוז הדרומי, מלכות הסלים והריבאונדים וכן בחירה לחמישיית העונה בתיכון ק"ש חולון הכול "רק" ב-06/07. יכולתו הטובה זיכתה אותו בהשתתפות באולסטאר הנוער לשנת 2007. הפורוורד בן ה-22 היה בורג מרכזי גם בכל נבחרות הנוער הצעירות של ישראל בהן היה דומיננטי משני צידי המגרש באליפויות אירופה השונות. את זו של הנוער סיים עם 15 נק' ו-10.5 רב' למשחק.

את קריירת הבוגרים שלו החל במכבי אשדוד אצל רן אשר. לאחר שנה עבר לכוכב/יאיר כפ"ס. שתי העונות הטובות שנתן בלאומית החזירו אותו לחולון לחצי שנה בליגת העל, אך כשהבין שלא יזכה ליותר מדי צ'אנסים החליט לרדת שוב ללאומית והפעם לשחק באליצור רמלה של חנן הירשוביץ' אותה הוביל לחצי עונה שנייה מדהימה שהסתיימה ברבע גמר הפלייאוף. את 2010/11 העביר בלב השרון בה סיים עם כמעט 10 נק' ומעל ל-6 רב' ב-23 דק', ואילו את השנה האחרונה עשה בעירוני ר"ג אותה הוביל לרבע גמר הפלייאוף עם 13.5 נק' ו-9.5 רב' למשחק.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();