דרהאם. מפלצת



סיכום המחזור התשיעי בלאומית: שגרה זה רע?
ספסל ,13/12/2012

כבר נהיה קשה לחדש כל שבוע, אבל כנראה שיש לכך סיבות. הישראלי שלנו חזר לשחק רק לפני שבעה ימים וכבר הראה למה הוא ככל הנראה מהכדורסלנים היעילים בליגה, שלא נדבר על הזר....בחמישיית המצטיינים יש שם חדש העונה וגם שניים שכבר רגילים למעמד.

---מאת ערן פינקו, גל גרינברג, לילך וייס, ערן פינקו, יאיר תגר, ניב שמולי, שלום סיונוב וברק חקלאי---

הישראלי של המחזור: אבירם זליקוביץ'
למרות שניר גולן קיבל את תואר מצטיין המשחק, לדעתנו אבירם זליקוביץ' היה זה שצריך לקבל את התואר, ויותר מכך הוא אף זכה ב-MVP השבועי, בפעם השנייה העונה ועוד לא סיימנו סיבוב. דווקא תחילת המשחק שלו הייתה עצבנית כשהתעסקויות עם השופטים מנעו ממנו להתרכז. ברבע השני הוא השתחרר והיה האחראי העיקרי להישארותה של נהריה קרובה לגליל, בעיקר בזכות קליעות רכות מחצי מרחק. במחצית השנייה הוא צרם גם בהגנה וסחף את קבוצתו לרבע מטורך שלאחריו המפגש כבר היה לפרוטוקול בלבד. זליקוביץ' סיים את הערב עם דאבל דאבל נהדר של 24 נק' ו-11 רב', אליהם הוסיף 4 אס' ו-2 חט'.



הזר של המחזור: אלן דרהאם
הזר של עפולה סיפק השבוע דאבל דאבל מטורף של 31 נק' ו-22 ריבאונדים, וזה עוד ביום קליעה לא טוב מהצבע (46%). אחרי פתיחה קצת מהוססת, איפס את היד והחל לשלוט במגרש. להגנה של כפ"ס לא היתה תשובה מולו כשחדר לסל ודאג גם לעשות את זה בשואו גדול כשהקפיץ את הקהל. לדרהאם מדובר בדאבל דאבל חמישי העונה, והוא מדורג ראשון בליגה בנקודות לשמשחק (21.2) ושני בריבאונדים (14.2).

משלימים חמישייה:

עמית תמיר - הקפטן הרמת גני ממשיך ביכולת הטובה שלו העונה, ונגד מגידו היה המצטיין בקבוצה. זה משחק שני ברציפות אותו תמיר מתחיל על הספסל ונראה כי השינוי דווקא עושה לו טוב. מחצית שניה מעולה שלו, בה גבוהי מגידו פשוט לא יכלו לעצור אותו, סייעו לזיסמנים לרשום ניצחון שני ברציפות ולהישאר צמודים לצמרת. אחרי הפגרה מגיעה יבנה לזיסמן למשחק קריטי לשתי הקבוצות' ואין ספק שיכולת כזו של תמיר תגדיל את סיכויי רמת גן לנצח.
השבוע : 23 נק׳, 8 ריב׳, 4 אס׳.



אלעד אליהו - שיא עונתי של 24 נק' קלע במשחק האחרון מול כפ"ס עם 78% מהשדה. מאז המחזור הראשון בו קלע 13 נק', בלט פחות מחזורים וסיים עם פחות מ-8 נק' למשחק. אומנם קלע 3 שלשות מתוך 8 ניסיונות, אבל הן הגיעו בזמן טוב- כשכפ"ס עשתה קולות של חזרה למשחק, מה שהוציא לה חזרה את האוויר.



בילאל בן - מה נאמר ומה נגיד על הסווינגמן הטוב בליגה ואחד משלושת הזרים המצטיינים של העונה (יחד עם אודיאקוסה ודורהאם). עד כמה הוא גדול תעיד העובדה שבכל הקטגוריות הסטט' החשובות (נק', רב', אס', +/- ומדד) הוא ממוקם ברשימת 10 הטובים בלאומית. בשלושת המחזורים האחרונים קלע בן 23 נק' ומעלה, כשבניצחון החשוב מול קריית אתא היו לו 25 כאלה, אליהם הביא גם 9 רב' (עוד נתון מרשים הוא העובדה כי לא ירד מ-7 רב' במשחק מתחילת העונה), 3 חט', ואחוזים נהדרים ל-2 (11/14). אה הוא גם לא ירד לשנייה לספסל ושיחק 40 דק' מלאות!

ציון לשבח:

ג'רמיין הול - יחסית לשנתיים האחרונות, מדובר בתקופה פחות טובה עבור הפורוורד המנוסה של באר יעקב. משחקן שהיינו רגילים לקבל תפוקה קבועה של 20+ נק' ומעל ל-10 רב' למשחק, אנחנו מסתפקים בינתיים ב-2012/13 בפחות מ-18 נק' למשחק עם קצת יותר מ-8 רב'. זו לדעתנו גם הסיבה לכך שסגנית האלופה עדיין לא הגיעה לעונה הנוכחית. אין מה לעשות, לא משנה כמה ינעם אירם, ברייאן לאינג ו/או אבי אליהו יהיו טובים, בשורה התחתונה הקפטן האמריקאי של ירון אביב הוא הברומטר האמיתי. ביום טוב שלו, כפי שהיה מול קריית ביאליק, קשה מאוד לנצח את הבאר. השבוע היו לו 26 נק' מרשימות, 15 רב', 3 אס' ו-2 חט', באחוזים טובים מהשדה (11/16) ו-4/5 מהקו. סה"כ הוא השיג 38 במדד, ובמידה והיה משחק מול קבוצה קצת יותר טובה מביאליק, הוא ככל הנראה היה נכנס גם לחמישיית המצטיינים.



ניר גולן - הרכז של שי מינסטר שחטף על הראש מאיתנו בשבוע שעבר הבין כמו שכבר כולם יודעים שהוא הברומטר של נהריה. משחק טוב שלו וקבוצתו תנצח, תצוגה חלשה והמכונה חורקת. בדומה לזליקוביץ' גם גולן לא החל טוב את המשחק מול גליל. ברבע השלישי הוא נכנס לעניינים, כשקליעה מדויקת שלו מחוץ לקשת החלה את הבריחה של האורחים. בהמשך חילק פעם אחר פעם מתנות לחבריו. סה"כ הישראלי תרם 14 נק' ו-11 אס' שכולם מראים על יעילות.



טל דן - למרות שלא ירצה לזכור את המשחק הזה בעקבות האחוזים הבינוניים שהשיג מול קרית אתא (44% מהשדה ו-50% מהקו), עדיין דן הוכיח שהוא אחד מהישראלים הבולטים השנה בליגה. במחצית הראשונה רשם שני מהלכים מוצלחים של סל ועבירה, אבל חוץ מיכולת גבוהה בהתקפה, דן מסוגל בכל משחק להשפיע לטובה אצל נס ציונה בקטגוריות נוספות, מה שבא לידי ביטוי במחצית השנייה ברמז. בין אם זה במאבק על הרב', אס' משמעותיים לחבריו, הגנה חזקה או סחיטת עבירות, נראה שהפורוורד נמצא בכל מקום על המגרש.

כאמור, למרות אחוזי קליעה לא מרשימים, ידע לתרום בדרכים נוספות, כאשר ברבע האחרון סיפק חסימה גדולה על אייבורי קלארק, הצליח לסחוט את החמישית מאותו קלארק, מסר אס' מכריע לטל קרפלס שהשווה את המשחק ולקינוח, העלה את נס ציונה ליתרון בשתיים חשובות מהקו שבסופו של דבר הובילו לניצחון. משהו שלילי נוסף שקצת מפריע במשחקו של דן הוא היותו בעל מזג חם, מה שעולה לו לפעמים בעבירות טכניות מיותרות. אחת מהן הגיעה ברבע השלישי- מיד אחרי שגייב בלייר העלה את נס ציונה ליתרון נקודה, דן לא שלט בעצביו וחטף טכנית, מה שאולי תרם בדרך זו או אחרת לקרית אתא לבצע מהפך ולעלות ליתרון של 7 הפרש לקראת סיום אותו רבע. הוא יהיה חייב לשמור על יותר קור רוח, כי בלעדיו לנס ציונה יהיה קשה יותר לנצח משחקים צמודים. את הערב דן סיים עם 21 נק', 8 רב', 6 אס', 2 חט' וסחיטת 11 עבירות.

טל קרפלס - הגיע מוכן למשחק הצמרת בקרית אתא. כבר ברבע הראשון צלף פעמיים מבחוץ בדרך לסיים את המחצית הראשונה עם 11 נק', מתוכם 3 שלשות ללא החטאה. בחצי השני בלט קצת פחות מבחינת אספקת נק', אבל עדיין תרם תרומה חשובה במאבק על הכדורים החוזרים וגם היה חלק משמעותי מההגנה הלוחמנית והלא מוותרת של הקבוצה מ"לב המושבה".

ברבע האחרון קרפלס ידע בדיוק מתי לעקוץ בהתקפה: זה התחיל עם ניצול אס' גדול של טל דן כדי להשוות ל-79-79, כ-35 שנ' לסיום ובמהלך שסגר את הסיפור, אחרי חטיפת כדור של נס ציונה, קלע את הסל האחרון במשחק כדי לסדר ניצחון חשוב 83-79 שעוד יכול להיות מכריע להמשך העונה. את המשחק סיים עם שיאי עונה בנק' ורב', כאשר בזמן שהיה על הפרקט, קבוצתו הייתה ב-7+, יותר מכל שחקן אחר על המגרש, מה שמדגיש את היותו מרכיב חשוב בניצחון הגדול. מספריו של קרפלס מול קרית אתא: 17 נק' (6/8 מהשדה), 8 רב', 2 חט' ו-22 נק' מדד.



לני דניאל - הזר החדש של רוני צוקרמן נחת כמה ימים לפני המשחק נגד יבנה, אבל פשוט היה בלתי ניתן לעצירה. דניאל קלע 25 נק' עם 9/12 לשתיים והלך לקו 9 פעמים, כשלמקומיים לא היו תשובות בצבע. עם החתמה כזו יכולים בקרית גת לפנטז על כניסה ל-8 הראשונות אם רק יראו יציבות.



ראויים לציון:

אור רון - 11 נק' במחצית השניה, ניהול משחק נהדר, מהלכי קלאץ' גדולים ויותר מהכל מנהיגות. רון סחף את קבוצתו לנצחון מרשים במגרש חוץ קשה מאד ונתן את האקסטרה מהספסל. את המשחק סיים עם 15 נק' ,2/4 לשלוש, 4 אסיסטים אל מול 0 איב' ו-2 חטיפות.



אדם קונסטנטין - לפני המשחק הבטיח לצלמת שלנו שייתן שואו, וקיים. 3 מהלכי הליי אופ ו-2 הטבעות, 20 נק' סה"כ ו-9 ריבאונדים, אבל גם 4 איבודים. ממשיך לשמור על היכולת ההתקפית הטובה מפתיחת העונה (מעל 15 נק' למשחק), אבל הפעם זה לא הספיק לכפ"ס לנצח במשחק.



אופיר הובר ועידו סטולרו - אחת הסיבות למיקומה של מכבי הוד"ש בצמרת הטבלה היא משחק ההגנה הנהדר שלה. אופיר הובר הובא מטבעון/עמק יזרעאל בתחילת העונה בדיוק לשם כך. הפורוורד הנהדר יכול לעצור כמעט כל שחקן על המגרש ולאחרונה גם שיפר משמעותית את משחק ההתקפה שלו. בניצחון על רמלה היו לו 12 נק' עם 6/6 מהקו. עידו סטולרו הגיעה לשרון יחד עם רועי חגאי שאימן אותו ביקנעם/מגידו. הציפייה הייתה שיחד עם ערן אסנטי הוא יוביל את הסגל הצעיר. בשלישי האחרון הוא היה בדיוק במקום הנכון ובזמן הנכון עם ארבע צליפות מחוץ לקשת מתוך שש ניסיונות. ואף זכה בסיום למילים יפות ממאמנו: "הגיע הזמן שהנצרה שלו תשתחרר, עידו הוא צלף של שלשות חשובות". סה"כ היו לסטולרו 12 נק'. השניים יחד חיפו על משחק חלש של ערן אסנטי שלא קלע נקודה.




קית' רמזי - הגבוה של רמת גן ממשיך לשמור על יכולת יציבה וטובה. רמזי נותן את כולו בשני צידי המגרש ומתבלט בעיקר בצד ההגנתי. בצד ההתקפי הוא משתדל שלא לכפות עצמו על המשחק הקבוצתי ומנצל את ההזדמנויות שמקבל ביעילות מרשימה.
השבוע: 16 נק׳ (7/8 מהשדה), 13 ריב׳.

ברייאן לאינג - עוד שחקן שיכולתו משפיעה ישירות על משחקה של באר יעקב. לאינג אומנם מעמיד עד כה מספרים יפים (20.1 נק' – רביעי במלכות הסלים), אך בחלק מהפעמים הוא עשה זאת באחוזים לא הכי גבוהים. מול ביאליק הפורוורד שיחק היטב כשקלע 24 נק', חילק 5 אס', קטף 4 רב' וסיים באחוזים לא רעים בכלל (7/14 ל-2, 2/3 מחוץ לקשת ו-4/6 מהקו), כל זה ב-28 דק' בלבד (בעקבות בעיית עבירות).

ג'ונתן בייז - המשקפיים, הכיפה והמראה הקצת צנום של בייז מטעים מאוד. בניצחון בכפר בלום הקלעי עשה המון בעיות להגנת גליל, ומהרגע שנכנס בסוף הרבע הראשון, האנרגיות שלו סחפו את נהריה קדימה. 15 נק' חשובות היו לו, אך גם תקרית מכוערת עם אבישי גורדון שגרמה לעבירה דו צדדית.

תום חבקין - פתיחת עונה קשה עברה על תום חבקין, אשר התאושש מפציעה והתקשה לחזור לכושר ולמצוא מקום ברוטציה של עמי נאווי. במחצית השניה במגידו קיבל חבקין את ההזדמנות והחזיר בגדול בכך שהיה מהטובים במגרש. אמנם השורה הסטטיסטית שלו לא מרשימה במיוחד, אך הקבוצה היתה ב-28+ בדקות ששיחק, הגבוה בקבוצה, וגם זה מדד להשפעתו החיובית.
השבוע: 8 נק׳ (3/3 מהשדה, 2/2 ל-3), 2 ריב׳, 2 חט׳.


רום קורנליוס - כבר משחק שני ברצף שקורנליוס קולע בדאבל פיגרס. רוני צוקרמן נותן לבחור הצעיר את המקום בחמישייה והשבוע הוא החזיר לו בענק עם 13 נק', 6ריב' ו-4 אס' ב-34 דק'

שומרים על יציבות:

דינמה אודיאקוסה ובובי ווקר - 48 נק', 20 רב', 5 אס', 12 עב' שהם סחטו יחד, 6 חט', 10/15 מהקו, 18/32 מהשדה, 58 במדד (יותר מכל רמלה יחד) ב-71 דק'. כבר נמאס להכניס את שניהם לסיכום.

רמון קלמנטה ואדם מקוי - 40 נק', 14 רב', 7 אס', סחיטת 8 עב', 50 במדד ב-72 דק'. כששניהם טובים, נהריה לא יכולה להפסיד.

האקים רייט - 20 נק', 6 רב', 5 אס', 6 חט', 8/10 מהקו, 23 במדד ב-37 דק'. המעבר לק.גת עשה לו רק טוב.

נועם מטלון - 24 נק', 4 רב', 7/9 ל-2, 20 במדד ב-31 דק'. הוא שומר על ממוצע יפה, אבל יבנה פצועה וחבולה וכך יהיה לה קשה לשמור על מקומה בצמרת.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();