לבנובסקי. חיזוק מעניין בביאליק



ביאליק החתימה את שון לבנובסקי
ספסל ,28/11/2012

למרות הניצחון הראשון שהושג מול קרית גת (95-100 אחרי הארכה), בקבוצה מהקריות יודעים שהם חייבים לחזק את הסגל אם ברצונם להישאר בליגה. הפורוורד (20, 2.00), שפתח את העונה הנוכחית במכבי חיפה, סיכם בקבוצתו של זיו תבור ואמור לערוך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה כבר במחזור הבא, במשחק החוץ בזיסמן מול עירוני ר"ג. בנוסף, מרקוס קוקס (25, 1.85), רכז אמריקאי, הגיעה למבחנים.

---מאת יאיר תגר---

לבנובסקי, גדל במחלקות הנוער של עמק חפר, בנימינה ומכבי ת"א ואת קריירת הבוגרים שלו החל בצהובים לפני שנתיים. בעונתו היחידה עם במכבי (אותה סיימו כסגני אלופי אירופה), הפורוורד כמעט ולא שיחק. שנה לאחר מכן עבר למכבי חיפה וגם אצלם לא קיבל יותר מדי קרדיט (0.7 נק' ורב' אחד ב-5 דק' למשחק). המצב לא השתנה בתחילת העונה הנוכחית, מה שגרם לו לרדת ללאומית, שם ינסה לממש את הפוטנציאל שלו.

בקיץ 2011 נטל חלק בקמפיין אליפות אירופה לנוער דרג ב' שנערכה בסרייבו, וסיים את הטורניר עם 4.4 נקודות בממוצע למשחק ו-2.6 ריבאונדים. אנקדוטה מעניינת לגבי הרכש החדש של ביאליק-קבוצתו החדשה של שון לבנובסקי הייתה האחרונה בה אביו, קני, שיחק לפני שפרש, כך שבשביל שון, המעבר לביאליק הוא מעין סגירת מעגל.

כמו כן-אחרי שג'סטין טאבס וניל מרקוס עזבו את ביאליק כלעומת שבאו, שחקן זר נוסף מועמד לחיזוק הקבוצה בעמדת הרכז: מרקוס קוקס (25, 1.85 מ'), בוגר מכללת סטוני ברוק, בה שיחק 4 שנים. הוא הוצע לקבוצה ע"י ג'וינר דאליס, שבעצמו שיתף פעולה עם קוקס באותה מכללה (שנתו האחרונה של קוקס במכללות, 2008/09, הייתה הראשונה של דאליס).

הפוינט גארד אמנם סיים את קריירת המכללות עם ממוצעים של 0.93 נק', 1.5 רב' ו-0.85 אס' בממוצע למשחק, אבל בשנתו האחרונה, בה חטף הכי הרבה בארבע שנותיו (1.69 חט'), נבחר לחמישיית ההגנה של אמריקה איסט. אחרי הקולג' שיחק קוקס שנה אחת בליגות המשנה בארה"ב, כך שבמידה ויחתום בביאליק, ישראל תהיה התחנה הראשונה שלו מחוץ ליבשת החדשה.

מאמן הקבוצה, זיו תבור, דיבר בקצרה על הזר המועמד: "חיפשנו רכז בשביל הקבוצה ולא אחד שיקלע יותר מ-20 נק' למשחק ויעלים את השאר. ידענו שאחת מהבעיות שלנו היא אב' הכדור ואני מקווה שמצאנו את האיש המתאים שיפתור לנו את הבעיה. הבאנו אותו ליומיים-שלושה של מבחנים ואני מקווה שהוא יתאים לנו."






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();