סיכום המחזור השישי בלאומית: הליגה נפתחה
ספסל ,22/11/2012

הניצחונות של באר יעקב וכפ"ס שינו את המצב בתחתית ומרכז הטבלה, ובעקבות כך הן גם זכו לנציגות מכובדת במצטיינים. איזה שחקן הפסיד משחק אבל נכנס לחמישייה ומתי הרכבת של הוד"ש כבר תרד מהפסים?

---מאת יאיר תגר, שלום סיונוב, גל גרינברג, יאיר קלס וברק חקלאי

הישראלי של המחזור: איתן רוטנברג
מהיום הכינוי "צעיר" כבר לא תופס תפקיד אצל איתן רוטנברג. הפורוורד בן ה-21 מציג יכולת פנטסטית העונה ושימו לב לנתון הבא: בארבעת המשחקים בהם נטל חלק הבחור לא ירד מדאבל פיגרס.

בניצחון הסופר חשוב של כפ"ס/כוכב יאיר על רמלה השבוע, רוטנברג היה בלתי ניתן לעצירה עם 18 נק' ואחוזים מרשימים מחוץ לקשת (5/7), אליהם צירף גם 4 רב'. מה שאפיין עוד יותר את משחקו השבוע היה קור הרוח במאני טיים, כאשר בכל פעם שהירוקים היו צריכים סל או מהלך חיובי, הישראלי היה שם עבורם.

התצוגה הפנטסטית שלו לא נעלמה ממאמנו שיודע בדיוק איזה יהלום הוא מחזיק אצלו: "איתן ישראלי בכיר לכל דבר ואלה המספרים שהוא צריך לייצר עבורנו בכל משחק. לאט לאט הוא מקבל ביטחון והרבה בזכותו אנו מגיעים לממוצע גבוה של נקודות".

למרות המחמאות רוטנברג חייב לשפר את נושא האחוזים לשתיים. במחזור האחרון היו לו 1/8 די מאכזבים מהטווח שמצטרפים ל-1/5 מול גליל לפני שבועיים. מצד שני בשני המשחקים הללו כפ"ס/כוכב יאיר ניצחה...



הזר של המחזור: אדם מקוי
מי יעצור את מלך הסלים של הליגה? ביאליק נתנה פייט יפה לנהריה, אבל פשוט לא מצאה דרך לעצור את מקוי. אחרי שלא הרשים במשחקי ההכנה והיו לחשושים שאולי הוא ישוחרר, הגארד מראה עם כל שבוע שעובר שהוא התאקלם מצוין בצפון ומוביל בצורה נהדרת את ההתקפה של שי מינסטר. יאליק למדה בצורה כואבת שאת מקוי אסור להשאיר לבד פנוי מבחוץ, עם 5 צ'אקות אותן צלף ב-50% מצוינים. סה"כ קלע 31 נק' ועם יש מישהו בנהריה שייתן לה תפוקה גבוהה מבחינה התקפית, אז מינסטר מצא אותו ובגדול.



משלימים חמישייה:

יגאל ניר - יגאל ניר-אולי הקבוצה שלו הפסידה, אבל אנחנו רוצים אותו בחמישייה שלנו. ניר הגיע לקצרין/גליל עליון מהקריות על תקן שחקן שיכול לתרום מהניסיון שלו לסגל הצעיר של זיו ברתנא, ומול קרית אתא, בה גדל ושיחק במשך ארבע שנים, הראה למה הוא מסוגל. ניר עלה מהספסל ועזר לקבוצתו לרדת למחצית ביתרון נקודה אחרי שפתחה בצורה חלשה. מאמצע המחצית השנייה, עם פציעתו של גארי ג'ונסון, השאיר אותה חזק בתמונה עם מהלכים גדולים, כולל אחד מטורף של 4 נק' עם שלשה וסחיטת עבירה. הוא סיים כקלע המוביל של קצרין/גליל עליון עם 21 נק' (7/12 מהשדה), להם הוסיף 8 רב'. יכולתו השבוע אמורה להקנות לו זמן פרקט משמעותי יותר שרק יועיל לקבוצה הצעירה.



ינעם אירם - שבוע שני ברציפות שהגארד של באר יעקב נמצא חזק חזק ברשימת המצטיינים. אומנם במחזור הקודם הוא היה ה-MVP, אבל גם כניסה לחמישייה, מראה עד כמה הוא בא חד לעונה הזו שבתקווה תהיה האחרונה שלו בליגה הלאומית, לפני הקאמבק לבמה של הגדולים.

אירם היה הברומטר של סגנית האלופה בניצחון החשוב על עירוני ר"ג - החדירות שלו, לצד ההגנה הנהדרת (אספקט שהוסיף העונה) על איתי גרינבוים, הסבו נחת למאמנו, ירון אביב, וכשהישראלי בן ה-22 נמצא בזון, קשה לעצור אותו. 18 נק' (8/10 מהשדה), 5 אס' ו-5 רב' היו לו הפעם, ומעניין מה הוא מכין לנו למחזור השביעי.

דינמה אודיאקוסה - עוד ערב מצוין לסנטר הניגרי של הוד"ש (שהשמועות אומרות כי בחודש ינואר הקרוב ימצא את מקומו בליגה קצת יותר גבוה). ברבע הראשון מול טבעון/מגידו היו לו 8 נק' ובעשר הדק' הבאות עד להפסקה הוא כבר עלה ל-17. עד לסיום המשחק הוסיף עוד עשירייה שהצטרפה ל-15 רב' וסחיטת 8 עב' משומריו. מה שמיוחד באודיאקוסה זו העובדה כי הוא אינו כופה את משחקו על קבוצתו וזורם בתרגילי ההתקפה של חגאי. חוכמת המשחק והפיזיות העדיפה שלו כמעט על כל שחקן בליגה, מצעידה אותו ברשימת הזרים המצטיינים של העונה, וחשוב מכך, מיקמו את השרונים בצמרת הטבלה.


ציון לשבח:

ג'רמיין הול - במחזור הקודם, הול היה רגוע עם תשע נק', אבל באר יעקב רשמה ניצחון ראשון. השבוע הוא כבר שיפר את המספרים וסיים עם 23 נק' ו-6 רב', וחשוב מכך שימש כתחנה אחרונה בהתקפה הנהדרת של הסגנית. בסופו של דבר כדי שהבאר תמשיך במסע הקאמבק שלה במעלה הטבלה, הפורוורד שכבר מזמן היה צריך לקבל אזרחות ישראלית, חייב להיות בשיאו.


אייבורי קלארק - עד עכשיו הוא בלט בעיקר בזכות ההגנה הנפלאה שלו והדברים הקטנים שלא נרשמים בסטטיסטיקה. נגד קצרין/גליל עליון, קלארק נתן משחק מצוין בהתקפה וזה בדיוק מה שמאמנו, שרון אברהמי, מצפה ממנו מתחילת השנה.

רבע ראשון מצוין שלו עם 10 נק' ב-100% מהשדה (5/5) עזר לקרית אתא לפתוח פער קל שנסגר עד המחצית. ברבע השלישי תרם קלארק פעולות חשובות בהתקפת הקבוצה מהקריות: 3 אס' לשלשות של אבי נניקשווילי, דארין גובנס וקובי אייזיק וסל קריטי שלו שהחזיר את המשחק לשוויון.

נק' נוספות וכמו תמיד, פעולות חשובות שלו בהגנה ברבע האחרון, הביאו בסופו של דבר את הניצחון לקרית אתא, משחק בו קלארק הוכיח שיש שחקן נוסף שמעניק עומק התקפי משמעותי בקבוצה של אברהמי. קלארק נתן ערב מצוין של 25 נק' (10/15 מהשדה), 6 רב', 3 אס', 2 חט' וחסימה אחת שהקנו לו 29 נק' מדד.



ברנדון ברוקס - הרכז האמריקאי של כפ"ס/כוכב יאיר שלט בקצב המשחק בצורה פנומנאלית, ובעיקר במחצית הראשונה הראה איזה הבדל יש בקבלת ההחלטות שלו, לבין מקבילו ברמלה, אל פישר. בנוסף ל-14 נק' יחסית סולידיות, ברוקס תרם בכל האספקטים האחרים ולא היה רחוק מטריפל דאבל שהיה כ"כ מתאים לתצוגה שלו אותה סיים גם עם 9 אס', 8 רב' ו-2 חט' ב-35 דק'.



רז אלבז - הסטט' קצת משקרת לגבי אלבז. הוא אומנם קלע 20 נק' וחילק 6 אס', אולם במחצית הראשונה של קבוצתו היה פחות מורגש (למרות שתי שלשות בפתיחה), ובחצי השני הוא תרם 8 נק' נוספות שהגיעו מהקו ומחדירות על ההגנה הלקויה של רמלה. עד עכשיו הגארד בן ה-25 לא היה בעניינים, דרור בריגר מקווה כי היכולת הטובה השבוע תשנה לו את העונה.



סיימון פארין - הגארד הקנדי של טבעון/מגידו הגיע לעבודה עם 16 נקודות, 7 כדורים חוזרים, 3 אסיסטים, חטיפה ו-22 בעמודת המדד. פארין, אחד השחקנים היציבים בקבוצה של ארז ביטמן, משחק מדי שבוע למעלה מ-35 דקות וממעט לעשות טעויות. הוא קולע למשחק כמעט 2.5 שלשות ב-40% מחוץ לקשת, ומצטיין בלקיחת ריבאונדים בעיקר בצד ההגנתי. כעת נותר לראות האם הרכז מהעמק מסוגל לתת מעצמו עוד קצת על מנת שהקבוצה מהצפון תחבר ליכולת הטובה גם W נחמד. כך או כך, יכולת טובה של פארין בהפסד להוד השרון, מעניקה לו מקום במצטייני המחזור.



שומרים על יציבות:

ברייאן לאינג - 17 נק', 8 רב', 3 אס', 2 חט', חסימה אחת, 3/5 מחוץ לקשת, 21 במדד ב-38 דק'. באר יעקב התעוררה תודות לקבוצתיות של ליאנג שהפסיק לחשוב רק על הנק' ותורם בכל האספקטים.

קית' רמזי - 13 נק', 11 רב', 3 חט', חסימה אחת, 5/6 מהקו, 25 במדד ב-38 דק'. יחד עם בילאל בן, ככל הנראה השחקן הכי מגוון בלאומית.

דארין גובנס - 22 נק', 5 רב', 5 אס', חסימה אחת, 4/8 מחוץ לקשת, 21 במדד ב-36 דק'. כבר אמרנו ששרון אברהמי החתים באנקר?

ערן אסנטי - 17 נק', 8 רב', 2 אס', חטיפה אחת, 7/15 מהשדה, 15 במדד ב-31 דק'. למעט האחוזים, הגארד/פורוורד מספק יכולת נהדרת עד כה העונה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();