סיכום המחזור השלישי בלאומית: לא צפוי
ספסל ,02/11/2012

הישראלי המצטיין הגיע מקבוצה שהייתה זקוקה נואשת לניצחון, הזר ממשיך להשתפר, חידוש בחמישייה ועל איזה שחקן צעיר לא בנינו שיעשה משהו העונה והוא נמצא בפורמה משלו? אה כן, יש גם עוד חידוש ב"ספסל": קטעי וידיאו מהמחזור.

מאת גל גרינברג, ולדי מויסיב, לילך וייס, יאיר תגר וברק חקלאי

הישראלי של המחזור: גרי גנדל
הפורוורד המנוסה, וזה לא סוד, הוא הברומטר של קריית גת. לא מעט כספים הושקעו בקיץ בכדי להביאו לדרום, בידיעה כי ביום טוב שלו רוב הסיכויים כי העולה החדשה תנצח. כך אכן היה במפגש מול כפ"ס/כוכב יאיר. גנדל להטט על הפרקט וב-35 דק' הפגיז 24 נק', קטף 13 כדורים וחילק 4 בונבוניירות. עד עכשיו הוא היה יחסית עצור, אם יידע להמשיך ביכולת הנהדרת שמו יופיע בתדירות גבוהה במצטייני המחזור וחשוב מכך, קריית גת תשפר את מיקומה בטבלה בתקווה לעשות פלייאוף עליון.


וידיאו עם ביצועיו של גנדל מהניצחון על כפ"ס/כוכב יאיר

הזר של המחזור: בובי ווקר
מ-ו-ש-ל-ם, רק כך ניתן להגדיר את התצוגה של הגארד האמריקאי של מכבי הוד השרון בניצחון הפנטסטי על באר יעקב. ווקר, שכזכור הגיע לעתידים ממש לקראת פתיחת הליגה, משתפר ממשחק למשחק ואחרי שני מחזורים בהם היה סביר עם 12 ו-13 נק', התפוצץ על סגנית האלופה עם לא פחות מ-31 נק' באחוזים מדהימים שכללו 5/5 ל-2, 6/6 מהקו ו-5/7 מחוץ לקשת. הבחור הוסיף גם 3 רב' ו-3 אס' וסה"כ צבר 30 במדד ב-35 דק'. ביום בו ווקר וחברו, דינמה אודיאקוסה, נמצאים בשיא כושרם, יהיה קשה מאוד לעצור את החבורה של רועי חגאי. בשבוע הבא מגיעה לשרון עפולה החזקה שיודעת כי הפסד שלישי בארבעה משחקים יכול לגרום לזעזועים בבירת העמק.


וידיאו עם ביצועיו של ווקר מהניצחון על באר יעקב

משלימים חמישייה:

אלעד הופמן - אחת הסיבות לפתיחת העונה המצוינת ויש לומר המפתיעה של אליצור יבנה היא אלעד הופמן. הפורוורד המנוסה החל את עונתו השלישית ברציפות בשבזי בשיא הכוח ולקח עליו את מלאכת הפיקוד. הופמן הוביל השבוע את החבורה של נתי כהן לניצחון קליל על גליל עליון שהגיעה לשפלה ללא הפסד וחזרה לצפון הרחוק עם הזנב בין הרגליים. הישראלי המצטיין של עונת 2010/11 סיפק בניצחון על האדומים 23 נק', 5 רב' ו-4 אס' ב-85% ל-2 ו-83% מהקו. סה"כ היו להופמן 24 נק' במדד ב-28 דק'. הבחור בן ה-27 מדורג במקום השלישי במדד היעילות בלאומית עד כה עם ממוצע של 19.3 ואם ימשיך כך יש סיכוי גדול שגם בעונה הקרובה שמו ישתרבב לרשימת המועמדים לתואר הישראלי המצטיין של השנה.



גיל אמיתי וטל קרפלס - שני השחקנים הצעירים של נדב זילברשטיין פתחו את 2012/13 בקול תרועה ולא מתכוונים להוריד את הרגל מהדוושה. אמיתי שלמעט עונה וחצי טובות בכפ"ס/כוכב יאיר, די חיפש את עצמו בשנים האחרונות, נראה כי מצא בית חם ומקום תומך בדמותה של נס ציונה. עד כה הוא פורח ובניצחון החשוב על עפולה תרם 15 נק' ו-20 במדד ב-38 דק'. חברו הטוב, קרפלס, היה גם הוא פנטסטי עם 16 נק', 5 חט'!, 4 אס' ושימו לב לנתון הבא 10/13 מקו העונשין. סה"כ השניים תורמים בכל ערב נתון במהלך שלושת השבועות האחרונים בממוצע יחד 26 נק' ומשפיעים מאוד העל משחקה של נס ציונה.


ציון לשבח:

איתי גרינבוים - אחרי תצוגה חלשה במשחק פתיחת העונה נגד נס ציונה, נראה גרינבוים פשוט מצויין בשני משחקיה האחרונים של רמת גן, והיה המצטיין בקבוצה בשניהם. מול נהריה עבד הגארד כרגיל קשה משני צידי המגרש, כאשר החדירות שלו הביכו פעם אחר פעם את ההגנה הנהריינית. גרינבוים, אחד הישראלים הבכירים בליגה, נאלץ השנה לרכז את התקפת הזיסמנים לאורך דקות רבות, ועושה עבודה מצויינת בסך הכל למרות שאין זה תפקידו הטבעי. במידה וימשיך ביכולת הזאת אין ספק כי יוכל להוביל את רמת גן לעוד ניצחונות רבים השנה. הסטט' שלו מהשבוע - 21 נק', 4 רב', 4 אס', סחיטת 6 עב', 6/7 מהקו, 6/9 ל-2 ו-20 במדד ב-36 דק'.



דריי ג'פרסון - שם המשחק של דריי ג'פרסון היא ההגנה הנהדרת שלו. בניצחון החשוב על כפ"ס/כוכב יאיר הפורוורד/סנטר של רוני צוקרמן המשיך באותה מגמה כשפעם אחר פעם חסם או ביטל זריקות של שחקני היריבה בקלילות יתרה. בנוסף הצליח גם לנפק יופי של תצוגה התקפית עם דאנקים מרשימים וסה"כ 21 נק', 11 רב' (9/12 ל-2) ו-2 חס'. היכולת שלו עוד יותר מרשימה נוכח העובדה כי כבר במחצית הראשונה סחב שלוש עבירות, אולם הירוקים לא ניצלו זאת כדי לשחק עליו והוא ניצל זאת עד תום.




רמון קלמנטה ואדם מקוי- הזרים של נהריה עשו ככל העולה על רוחם ולא התרגשו משחקני רמת גן שעמלו רבות כדי לעצור אותם. מקוי, אשר התקשה מאוד מול טיירון קנט במשחק הגביע בין הקבוצות, הראה הפעם מן הפתיחה כי אין בכוונתו לשחזר את המשחק הקודם. במקום לנסות לחדור ולעבור את קנט, עלה מקוי לשלשות רבות, גם עם יד בפנים ושמירה צמודה, וקלע חמש מתוך שמונה ניסיונות. רמון קלמנטה מצידו, ממשיך להיראות גדול על הליגה הלאומית והיה מצויין נגד רמת גן, שהתאמצה מאוד לעצור אותו (והצליחה במידה מסויימת, בכך שניצחו בריבאונד). עם זאת, קלמנטה היה חלש מאוד מן הקו עם 5/11, לצד אחוזים דומים מן השדה. בנוסף, באופן אכזרי למרות שלקח את הריבאונד החשוב במשחק בהתקפה האחרונה של רמת גן, איבד את הכדור, איבוד אשר הוביל לניצחון הרמת-גני.

קלמנטה - 29 נק', 14 רב', 12/18 מהשדה
מקוי - 25 נק' (5/8 מחוץ לקשת, 4/5 ל-2)



דינמה אודיאקוסה - הניגרי המחונן לא מוכן להירגע. אחרי שני מחזורים נהדרים בהם השיג מספרים של מפלצת, הסנטר של רועי חגאי המשיך במלאכת כתישת הצבע עם לא פחות מ-19 רב', אליהם הוסיף גם 22 נק', 3 חס', 2 אס' וסחיטת 7 עב'. סה"כ היו לו 37 נק' מדד ב-36 דק'. עד כמה הבחור מרשים יעידו הממוצעים העונתיים שלו שמדרגים אותו ראשון במדד היעילות עם 37.7! וכן כמובן גם בכל הקשור לרב' עם 19 בממוצע למשחק. במחזור הבא מול אלן דרהאם המצוין ועוז בלייזר המוכשר יהיה מעניין לראות כיצד הוא יתפקד.



רועי בוכבינדר - צ'אנס גדול קיבל הפורוורד בן ה-25, יש לומר בראשונה בקריירה. אחרי שנים בהן התגורר בארה"ב, שב בעונה שעברה בוכבינדר ארצה ולמעט הזכייה בתחרות ההטבעות באולסטאר ליגת העל, הוא לא הותיר את רשמו. אוהד יתום ראה את הפוטנציאל בו וצירף אותו לרמלה בתקווה כי יהיה מהישראלים המובילים בה. במחזורים הראשונים הוא היה סביר עם 8 ו-9 נק' בהתאמה, אך בניצחון החשוב על טבעון/מגידו הוא כבר נצץ כשקלע 11 נק' רק ברבע הראשון בדרך ל-16 נק' בכל המשחק. בוכבינדר הוא האקס פקטור מבחינה התקפית של הרמלאים כשבהגנה הוא בד"כ עושה את העבודה. אם ימשיך כך, רמלה תמשיך לנצח.



טאשיד קאר - שחקן נוסף לו לקח זמן להיכנס לעניינים הוא טאשיד קאר. הגארד של אליצור רמלה עשה הכנה לא טובה לעונה ונראה היה כי קרוב היום כי בקריית מנחם יחליטו לשחררו. למרות הכול קאר הצליח להניע את המנוע וכבר בניצחון על ביאליק היה טוב עם 15 נק', 6 רב' ו-6 אס'. השבוע ב-W על טבעון/מגידו קאר היה דומיננטי מאוד וסיים עם 19 נק', חילק 9 אס', קטף 6 רב' ונראה כמו בעל הבית האמיתי של הרמלאים. קור הרוח שלו בחצי הדקה האחרונה היה משמעותי מאוד וניתן להגיד שהוא גם ניצח את המפגש. האם מכאן ייצא האמריקאי לדרך חדשה?

ראויים לציון:

ג'רמיין הול - הסנטר הכי נמוך בליגה חזר לעצמו, אבל בינתיים זה לא עזר לקבוצתו. לאחר שני מחזורים די אנמים בהם היה נראה מעט כבוי, הצליח הול לנפק את מספריו מהשנים האחרונות וסיים עם 23 נק', 10 רב', 2 חט', 9/15 מהשדה ו-29 במדד בכמעט 40 דק'. למרות זאת וכמו שנכתב על ינעם אירם במחזור שעבר, תצוגת יחיד לא תעזור לבאר יעקב שחייבת ודחוף עזרה מהספסל שלה שממשיך לא לתרום מדי שבוע.



נועם מטלון - אם למישהו עוד היו ספקות לגבי יכולתיו של הגארד הישראלי שחזר מפציעה קשה בכתפו, הרי ששלושת המחזורים הראשונים הם התשובה הטובה ביותר לכך שהוא חזר לעצמו בגדול. מטלון נתן יופי של תצוגה בניצחון היפה של יבנה מול גליל עליון. 18 נק', 6 רב' ו-60% מהשדה היו לו יחד עם 16 במדד ב-26 דק'. נתי כהן לא היה יכול לבקש משחקנו החדש יותר ולקראת המפגשים הקשים הצפוים ליבנה בשבועות הקרובים חשוב כי מטלון יהיה בכושר שיא.



כריס ווטסון וקובי אייזיק - 18 נק', 8/15 מהשדה, 9 רב'. שבוע שני ברציפות שווטסון מוביל את קרית אתא בנק'. כמו מול עפולה, כך גם בדרבי מול ביאליק- מהלכים חשובים שלו ברבע האחרון סללו את הדרך של קבוצתו לשמירת מאזן נקי מהפסדים, בהם סל שהביא את המשחק לשוויון (אחרי שביאליק עוד הובילה בדו ספרתי ברבע השלישי), ונק' שלו שבאו אחרי שקטף רב' התקפה, מה שהחל ריצת 10-1 של קרית אתא כל הדרך אל הניצחון הקשה. גם בגיל 37, ממשיך ווטסון להוכיח שעוד לא נס ליחו.

15 נק', 2/6 מהשדה, 2/7 מהשלוש, 5/6 מהעונשין, 9 רב', 3 חט'. אייזיק הסתפק ב-15 צנועות, אבל היכולת שלו בצבע, ביחד עם הגנה מצוינת שתרמו למהפך של קרית אתא ברבע האחרון של הדרבי, מוכיחים שלא רק בגלל הקליעה שלו הביאו אותו לקריות. אמנם הוא סיים את המשחק עם אחוזים לא מרשימים מהשדה, אבל כאשר היה על הפרקט, קרית אתא הייתה ב-11+, יותר מכל שחקן אחר בקבוצה - אכן מרשים.



איגור מאיור - כבר בעונה שעברה דיברו בעירוני רמת גן על כך שאיגור מאיור הינו כישרון גדול אשר צריך לפרוץ. עם זאת, פציעה שלו בפתיחת העונה יחד עם סגל עמוס בגארדים דומיננטיים, מנעו ממנו לבצע את קפיצת המדרגה, והוא זכה לדקות מעטות, עיקרן בגארבג' טיים. העונה, נותן לו עמי נאווי את הבמה והביטחון, ומאיור מחזיר ובגדול. הגארד פתח בחמישיה בכל שלושת משחקיה של רמת גן, קלע באחוזים מצויינים בינתיים, סייע בהובלת הכדור וגם עשה כמיטב יכולתו בהגנה. נגד נהריה, בעקבות יכולת בינונית של דורי אסף, זכה מאיור ל-30 דקות, כולל את כל הרבע הרביעי, בו קלע שלשה גדולה עם הבאזר של ההתקפה שתי דקות לסיום המשחק, וכמובן, המהלך הגדול של המחזור - ליי-אפ מהאוויר בשניה האחרונה של המשחק, סל ניצחון עם הבאזר לצעיר המוכשר הזה. הסטט' שלו מהשבוע - 9 נק', 3 רב', 3 אס', 3/6 מהשדה, 11 במדד ב-30 דק'.



הפתעת המחזור: ליאור שם טוב
לא היו לנו יותר מדי ציפיות מהצטרפותו של ליאור שם טוב לאליצור יבנה בתחילת העונה. הרכז הצעיר ששיחק בשנה שעברה בגליל עליון, לא היה אמור להיות מהשחקנים המובילים בשבזי, אך מסתבר שלנתי כהן היו תוכניות אחרות. עד עכשיו שם טוב נראה נהדר ומול גליל היו לו 8 נק', 4 אס' ו-11 במדד. שני הנתונים המעניינים ביותר אצלו הם הקרדיט הרב שהוא מקבל ממאמנו, כשהשבוע שיחק לא פחות מ-27 דק' (בממוצע 24 דק' העונה), בנוסף מבחינת מדד הפלוס מינוס לקבוצתו, שם טוב נמצא במקום הרביעי בליגה עם +17.3 בזמן שהוא על הפרקט.



סיפור המחזור:

בדד – שלושה מאמנים חסרי ניסיון בליגה הלאומית פתחו את עונת 2012/13 - דרור בריגר, ירון אביב וזיו תבור. חלקם עם ציפיות גדולות ואחרים עם רצון להישאר בליגה. בינתיים השלושה מתקשים מאוד, עדיין ללא ניצחון וממוקמים במקום האחרון בליגה. מה טומן העתיד לשלושתם? האם קבוצתם תצליח לנצח במחזור הבא? תשובות בשבוע הבא.

ספסל חורק – רוב הקבוצות שהפסידו השבוע "נהנו" מתרומה קטנה מהספסל שלהן. הגדילה לעשות באר יעקב עם 2 נק' בלבד שקיבלה משחקניה המחליפים, כפ"ס דלקה אחריה עם 3 בלבד, טבעון/מגידו סוגרת את הרשימה עם 4 משלה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();