שיבק, אלפסי וקטש. לסיים בטעם טוב



המטרה: מקום שני
ספסל ,11/09/2012

אחרי שניצחה שישה משבעת משחקיה האחרונים וכבר הבטיחה את העפלתה ליורובאסקט 2013, תנסה הערב (21:30, ערוץ 1) ישראל לסיים את המוקדמות במקום השני מול סרביה הלחוצה, שחייבת ניצחון כדי לא להישאר בחוץ. ניצחון או הפסד עד 18 הפרש יסדר לכחולים-לבנים את הסגנות.

נבחרת ישראל תסיים הערב (21:30, ערוץ 1 ורשת ב') את השתתפותה במוקדמות יורובאסקט 2013, כשהיא נקייה מלחץ. הכחולים-לבנים יתארחו באולם פיוניר המיתולוגי מול 7,000 סרבים לחוצים, שיודעים שהפסד ביתי של החבורה של דושאן איבקוביץ' יגרום להם לראות את האליפות בסלובניה בטלוויזיה במידה ואסטוניה לא תקרוס מול איסלנד.

סרביה הייתה אמורה להיות הנבחרת הכי חזקה בטורניר, אבל איכזבה לאורך כל הדרך. היא הפסידה פעמיים למונטנגרו, נכנעה ללא תנאי ביד אליהו (89:76) במשחק שבו פיגרה לכל אורכו והגיעה לשפל עם הפסד 88:81 במוצ"ש בטאלין שסיבך אותה מאוד.

ישראל מצידה כבר הבטיחה מעשית את עלייתה, ורק תבוסה אסטרונומית באיזור ה-90 הפרש תימנע ממנה להיות בין 24 הנבחרות באליפות בקיץ הבא. הפסד בהפרש של 18 נקודות ומטה יבטיח לה את המקום השני בבית ודרג גבוה יותר בהגרלת הבתים, וניצחון בכלל יסיים את הקמפיין בטעם נהדר.

במשחק בין הקבוצות בארץ נהנתה ישראל מנוקאאוט מוחלט בעמדת הרכז, כאשר יוגב אוחיון בהופעה סוחפת (19 נק' ו-7 ריב') התעלל במילוש תאודושיץ', שרשם יותר איבודים מאסיסטים, קלע ב-33% מהשדה וסיים עם הפלוס/מינוס הכי גרוע על המגרש. חברו לצסק"א מוסקבה, ננאד קרסטיץ', סחט 8 עבירות ב-23 דקות בלבד, אבל התקשה לנוע בגלל הפציעה ו"עזר" לישראל לרוץ בכל הזדמנות.

היום, מאמינים בסרביה, הסיפור יהיה שונה לגמרי. מרקו קשיי, שעשה לישראל צרות צרורות ביורובאסקט אשתקד, צפוי להיעדר, כמו גם איבן פאוניץ', אבל קרסטיץ' נראה טוב יותר לאחרונה ובמחזור שעבר רשם את משחקו הטוב ביותר במוקדמות עם 20 נק' ו-9 ריב'. מילאן מצ'באן, שפתח את הקמפיין מצוין, לא הגיע לדו-ספרתי כבר שבעה משחקים ברציפות ונגד אסטוניה לא קלע אף נקודה ב-10 דקות בלבד.

"אנחנו בדיוק בסיטואציה בה רצינו להיות", אמר אתמול עומרי כספי, "נגיע למשחק הזה כמו לכל משחק במטרה לנצח כי זו הגישה היחידה שאנחנו מכירים. מצפה לנו חווית כדורסל מדהימה באולם ביתי עם קהל אדיר וננסה להפיק ממנה את המיטב. אנחנו יודעים לשחק כדורסל והראנו את זה לאורך מרבית הטורניר וננסה לעשות את זה גם כאן. נשחק חזק וכדי לנצח ובסוף נחגוג את העלייה אליפות אירופה אחרי קמפיין קשה".

אריק שיבק, שחגג אתמול יום הולדת 56, התייחס למצב שנוצר בבית: "המצב מוזר ואי אפשר להעלם מזה שנבחרת ישראל שמאוד מאוד מכבדת את הכדורסל האקס יוגוסלבי ובטח הסרבי, מגיעים למשחק אחרון בקמפיין בסיטואציה שנוצרה. הכוונה והמטרה שלנו להפוך את הביטחון, מצב הרוח הטוב והאנרגיות לכיוון חיובי לשחק כדורסל טוב חזק ולנצח".

על האווירה הצפוייה במשחק אמר שיבק: "כולנו אנשים מנוסים ועברנו אולמות וקהלים כאלו ואחרים, בטח שחקני מכבי ששיחקו פה, אבל הנבחרת הזו הוכיחה שבמשחקי חוץ היא יודעת לעמוד בלחצים האלו, למרות שצפוי משהו מיוחד. למרות הסיטואציה של סרביה אנחנו יודעים היטב מול מי אנחנו משחקים, שחקנים מובילים ביורוליג, מאמן אלוף אירופה וקהל ביתי, אבל יש לנו ביטחון ואנרגיות טובות וכולם רוצים לסיים את הקמפיין בצורה טובה מאוד.

"היה חשוב בנוקיה שהקהל שבא נהנה מהמשחקים ונרצה גם את המשחק הזה לסיים כמו שצריך ושכולם יראו איזו נבחרת אנחנו. חשוב שיהיה ברור לכולם שלא אנחנו עשינו את הספקולציות לגבי צורת החישוב איך עולים מהמקום השלישי ולמעשה לנו זה לא שינה כלום והניצחון נגד סלובקיה העלה אותנו כמעט באופן סופי לאליפות אירופה".

במשחק בארץ הנבחרת התרכזה בכוכבי סרביה תאודוסיץ' וקרסטיץ' ושיבק בטוח שהפעם זה לא יספיק: "אין לי ספק שעם מאמן כמו איבקוביץ' הם יבוא מוכנים לדברים שעשינו בנוקיה. אני אומר שבנוקיה הדברים שתכננו הצליחו ולכן לא השתמשנו בכל הדברים שיש לנו ודיברנו על זה היום עם השחקנים שיש עוד דברים שתרגלנו אולי נשלוף אותם במשחק הזה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();