אליהו. בעל הבית החדש במקס



"נהיה יותר קבוצה הגנתית מהתקפית"
ספסל ,09/09/2012

מכבי "איתי" באר יעקב פתחה את אימוניה באופן רשמי בשבוע שעבר. מתן בן עוז היה במרכז מקס ושמע את המאמן החדש, ירון אביב וכן את הרכז אבי אליהו, מתכוננים לעונה הקרובה.

---מאת מתן בן עוז---

אחת הקבוצות ששינתה את פניה כמעט לחלוטין בעונה הקרובה היא מכבי "איתי" באר יעקב. סגנית אלופת הליגה הלאומית החליטה, יש לומר במפתיע, להחליף כמעט את כל הסגל שהוביל אותה למקום השני והחתימה תשעה שחקנים חדשים. השלישייה שנשארה במועדון כוללת את ג'רמיין הול הוותיק ושני המקומיים, נדב דבש וליאור חסון.

עם כל הכבוד לשינויים בסגל, התפקיד המרכזי שזכה לשינוי בבאר יעקב התרחש בעמדת המאמן. ירון אביב ששימש כעוזרם של רמי הדר ועידן פלדה בשנים האחרונות התקדם למרכז הבמה ויהיה זה שיוביל את פינאליסטית העונה שעברה בתקווה להגיע לפחות לאותם הישגים.

"זו הרגשה שונה. כשאתה עוזר מאמן זה לא אותו דבר, שאתה עוזר מאמן אתה בעצם מאחוריי הקלעים, שאתה מאמן ראשי אתה מקבל את המושכות וכל התוכניות והדרך של הקבוצה עוברות דרכך וזה בעצם מה שאתה חושב. זאת הרגשה שונה, הרגשה יותר טובה, זה סוג של הגשמת חלום מגיל קטן".

אתה לא חושב שנושא חוסר הניסיון שלך ישפיע על הקבוצה?
"אני לא חושב שיש פה חיסרון, כי אני בליגות האלה כבר כמה שנים. אני עוזר מאמן בליגה הלאומית כבר שנתיים והייתי עוזר מאמן בליגת העל, אני לא חושב שזה חיסרון כי בעיקרון כדורסל כולם יודעים".

בשנתיים האחרונות באר יעקב שיחקה בעיקר כדורסל התקפי כאשר נושא ההגנה לא היה הצד החזק אצלה, בלשון המעטה. מקבוצה שרצה בכל זמן שהכדור אצלה, מבטיח ירון כי הדברים ישתנו ונראה העונה חבורה שונה שגם נותנת את האקסטרות בצד השני. "הקבוצה תשחק בסגנון הגנתי, יש לנו שחקנים טובים, שחקנים נהדרים ואיכותיים, יש לנו אינטליגנציית משחק. אני מאמין שנהיה קבוצה הגנתית יותר מאשר התקפית".

בשורה התחתונה מה הציפיות שלך לעונה הקרובה?
"אנחנו קבוצה חדשה לגמרי. קודם כל הכי חשוב זה להתחבר. ברגע שזה יקרה אני מאמין שנהיה קבוצה טובה והתוצאות ידברו בעד עצמם. המטרה היא כמובן פלייאוף עליון, בטח אחרי העונה שעברה, אבל בלי לחץ. הכי חשוב להיכנס למקומות 1-8 ומשם להתקדם צעד צעד".

אחד מאותם שחקנים חדשים בבאר יעקב עליהם דיבר אביב הוא אבי אליהו. הרכז שהגיע למרכז מקס אחרי שנתיים בצפון (עפולה ונהריה) יהיה זה שינהל את משחקה של הקבוצה וכבר נראה מוכן לקראת הג'וב החדש. "יש פה קבוצה ממש טובה ואני באמת מאמין שאפשר לעשות משהו יפה. אנחנו יכולים להיכנס לפלייאוף העליון ומשם להגיע כמה שיותר רחוק. ירון שם אצלי את המפתחות וזה תפקיד חשוב. יש כאן אווירה מדהימה, משפחתית וכולם מכירים את כולם".

בנוסף לאליהו ולשלישייה שנשארה הצטרפו גם ברייאן לאינג וצפריר וולפר מאליצור יבנה, ינעם אירם, בן לזר, סאשו ננקו, בן לזר ותומר סנקר. איגור סימין המחזיק בחוזה לעונה נוספת בבאר יעקב אומנם מתאמן עם הקבוצה, אך לא נמצא בתוכניות לקראת פתיחת הליגה ועתידו אינו ברור.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();