קוז'יקרו ואליהו. יעלו כבר היום?



הדרך לסלובניה עוברת בסלובקיה
ספסל ,08/09/2012

אחרי שניצחה חמישה מששת משחקיה האחרונים, ובצל הידיעה על כך שתוכל להעפיל ליורובאסקט כבר הערב, תארח נבחרת ישראל את סלובקיה (20:45, ערוץ 1) שמדורגת אחרונה בבית. ליאור אליהו יוכל להיכנס לעשיריית הקלעים המובילים של הכחולים-לבנים בכל הזמנים.

נבחרת ישראל תשחק הערב (20:45, ערוץ 1) את משחקה הרשמי האחרון ביד אליהו עד 2014 לפחות, ועם קצת מזל תוכל להבטיח את עלייתה ליורובאסקט 2013 עם ניצחון על סלובקיה וקצת עזרה מיתר הבתים. בניגוד למה שחשבנו כולנו עד אתמול, התוצאות מול סלובקיה דווקא כן נחשבות במניין הסופי, וניצחון על היריבה החלשה בבית יקרב אותנו מאוד ללובליאנה.

אם לפני יומיים עוד חשבנו שנהיה חייבים לנצח בבלגרד או לחלופין לחכות עם המחשבונים לתוצאות שאר הבתים במוקדמות, אתמול התברר שהתמונה פשוטה יותר. ניצחון הערב יבטיח לישראל מאזן חיובי, ועל כן הפסד של שבדיה (בבית מול גרמניה), בלגיה (בבית מול פינלנד) או טורקיה (בפורטוגל) יבטיח לנו את הכרטיס עוד לפני חצות. גם במידה וזה לא יקרה הערב, תחכה ישראל להפסד של אזרבייג'אן בגרמניה או של טורקיה לצ'כיה במחזור האחרון.

סלובקיה השיגה בשבוע שעבר את ניצחונה הראשון בקמפיין, 84:86 באיסלנד, ובאף משחק לא הפסידה ביותר מ-25 נקודות, אך לא אמורה להוות מכשול עבור הכחולים-לבנים, במיוחד בלי הכוכב שלהם, אנטון גאבל מבאמברג, שמוביל את המוקדמות בנקודות (25.9) ומדורג שמיני באסיסטים (5.1). בכל אחד משני משחקיו האחרונים בנבחרת הוא קלע 35 נקודות, אך נעדר גם מהמחזור שעבר מול סרביה ולא אמור לקחת חלק במשחקים הנותרים.

אף על פי שכעת גם להפרש יש חשיבות, בנבחרת ינסו קודם כל לתקן את הרושם מהמשחק המאכזב מול איסלנד, שנגמר אמנם בניצחון 75:92, אבל היה מהחלשים של הכחולים-לבנים בקמפיין. אריק שיבק, שהחזיר לרוטציה את יובל נעימי אחרי תקופת ייבוש ארוכה, יקווה להפשיר גם את גיא פניני שנמצא בכושר קליעה נוראי ואולי גם לתת דקות מנוחה לשחקני החמישייה העייפים.

ליאור אליהו, שקלע 20 נק' ומעלה בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים ואף רשם שני דאבל-דאבלים ברציפות, יוכל להשתוות הערב למוטי דניאל במקום העשירי בקלעי כל הזמנים של נבחרת ישראל אם יגיע ל-22 נקודות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();