הרוש. עונת מבחן עבורו



מכוונים לפלייאוף עליון
ספסל ,08/09/2012

עומר שפילשר ביקר באימון הפתיחה הרשמי של הפועל כפ"ס, ראה את ארגון האוהדים החדש של המועדון הירוק כמעט מפוצץ את האירוע ושמע מדרור בריגר ושחקניו על הציפיות לגבי העונה החדשה.

---מאת עומר שפילשר---

לא מעט גבות הורמו לאחר פרסום סגל השחקנים של הפועל כפ"ס לקראת עונת 2012/13. אם בשנה שעברה הסגל היה מהצעירים בליגה, הרי שהשנה עושה הרושם כי באולם "הקווים" הלכו צעד אחד נוסף קדימה בנושא, כשחלק ניכר מהקאדר עוד לובש את מדי החאקי של צה"ל בבוקר ובערב מתייצב לאימון.

למען האמת זו המציאות של כמעט מחצית מקבוצות הליגה הלאומית. מסגרת התקציב המינימאלית שלהן לא מאפשרת לקפוץ מעל הפופיק ולהתחייב להסכמים שאח"כ יגררו חובות, וההעדפה היא ללכת על משהו צנוע שבעזרת לחימה, תעוזה ורצון אולי יתחברו למשהו חיובי.

דרור בריגר, אחרי קריירת משחק יפה בליגה השנייה, אימן בשנים האחרונות את האחות הקטנה, אליצור כוכב יאיר והגיעה עימה להישגים יפים בגזרה הצפונית. הסיטואציה בכפ"ס דיי זהה מבחינה תקציבית וחברתית לזו בכוכב יאיר ועושה הרושם כי בקטע הזה לבריגר יש יתרון על עמיתיו.

"העבודה הקשה היא לחבר את השחקנים. בד"כ ברוב המקומות שהייתי גם בתור שחקן וגם בתור מאמן לקחתי קבוצה, בניתי אותה חדשה לשנתיים וקצרתי את הפירות בשנה שלישית. בלאומית זה קצת יותר בעיה, למרות שזו עדיין המטרה. ברור שהתוצאות צריכות להיות יותר מהירות, כל הזמן פה אתה נלחם על החיים שלך בטח בקבוצה צעירה כמו שלנו. אין לנו ימי חסד יותר מדי. חסר לנו קצת ניסיון זה עקב אכילס מסוים שלנו".

ביום חמישי האחרון ערכה כפ"ס את אימון הפתיחה הרשמי שלה, כבר מספר שבועות שהסגל הישראלי של הקבוצה רץ לבדו, ואילו לאחרונה הזרים הצטרפו. מי שקפצו על האימון היו שחקני מחלקת הנוער של המועדון שבחרו להקים ארגון אוהדים חדש שמטרתו ללוות את הירוקים במהלך העונה בצורה משמעותית. "The Green Warriors" הראו נוכחות מרשימה באימון כשלא פחות מ-100 מהם הגיעו, פרצו לפרקט ונתנו לשחקנים הרגשה כי השנה הם לא ישחקו רק מול ההורים ביציע.


ארגון האוהדים עושה שמח באימון

בסוף האימון בריגר התייחס למינוי המפתיע שלו בכפ"ס: "אני מאוד מתרגש, המון עונות שיחקתי בליגה לאומית בתור שחקן וזו עונת רוקי שלי בתור מאמן בלאומית. היו לי הצעות בשנתיים האחרונות מהליגה השנייה ולא לקחתי אותן, עכשיו הרגשתי שאני בשל ומתאים לי. זה המקום הטבעי שלי לפתוח את הדרך בכפ"ס זה, כמו מועדון בית בשבילי אני מכיר את האנשים הרבה שנים".

הצבת לשחקנים כבר מטרות לעונה הקרובה?
המטרות שלי הן חד משמעיות - להיאבק להיכנס לפלייאוף עליון. אני באמת שלא אומר את זה סתם, כמובן שאנחנו יכולים להיכנס לסיטואציה של מאבקי ירידה אבל אנחנו לא מכוונים לשם, מי שמכיר אותי יודע שאין דבר כזה מענקי הישארות לא לשחקנים לא למאמן, אני בחיים לא מכוון למטה".

אחד מהשחקנים הישראלים שצפויים להוביל העונה את כפ"ס הוא רז אלבז שכבר הספיק לשחק עבור בריגר לפני שנתיים בכוכב יאיר. אלבז שהגיע ל"קווים" אחרי שנה לא קלה בקריית אתא בה שימש ברוב הזמן כינור שני לזרים ולאחים נניקשווילי, יקבל הפעם את המושכות וצפוי שלא לרדת מהפרקט. אישית הוא כבר מוכן לפתיחת הליגה.

"קודם כל אני רוצה ליהנות ושהקבוצה תצליח. אם נעשה פלייאוף זה יהיה טוב, הצלחה של הקבוצה זו הצלחה שלי מעל הכל. אין לי בעיה לקחת אחריות, החבר'ה אמנם מאוד צעירים אבל מאוד רוצים. יש אנרגיות טובות ואני מקווה שבתור המבוגר האחראי, אביא אותנו למקום נכון לתעל את האנרגיות למקום של פלייאוף בסוף. אנחנו יודעים שהלחם והחמאה שלנו היא ההגנה, הרבה אנרגיות ולחימה זה מה שיחפה על חוסר הניסיון של הקבוצה."


אלבז. יוביל קבוצה בלאומית לראשונה בקריירה

ישראלי נוסף שכולם מצפים ממנו לפריצה המיוחלת הוא אדיר הרוש. אחיהם הצעיר של מורן ושלומי שגדלו אף הם בכפ"ס וכל אחד מהם המריא למקומות אחרים, יודע שאחרי שנים לא קלות, עכשיו זה הזמן שלו. עונה טובה יכולה להקפיץ לו את הקריירה למקומות גבוהים.

"זו הרגשה טובה לפתוח עונה. יש לנו קבוצה אפילו יותר צעירה מהעונה הקודמת. מי שנשאר שנה שנייה במועדון יהיה זה שיצטרך להוביל אותו קדימה יחד עם הזרים ורז. זו שנה ראשונה שלי עם דרור ואני לומד אותו לאט לאט. לדעתי אין סיבה שלא נצליח. מבחינה אישית המטרות שלי הן להתקדם עוד, לשמור על יציבות ומעל הכול שהקבוצה תצליח ונעשה לפחות פלייאוף עליון".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();