גרינבוים. קדנציה שנייה בר"ג



גרינבוים סגר בר"ג
ברק חקלאי ,30/08/2012

אחרי שבתחילת היום החתימה את עמי נאווי לעונה הקרובה, צירפה לשורותיה הקבוצה מזיסמן גם את הגארד שכבר שיחק בשורותיה בין השנים 2006-2008. אחרי שסגל הישראלים נסגר, עמדות הזרים עדיין בלתי מאוישות.

כבר בתחילת היום (חמישי) פורסם בלעדית ב"ספסל" על החתמתו של עמי נאווי לעונה הקרובה כמאמנה של עירוני ר"ג. מספר שעות לאחר מכן הגיעה הקבוצה מגוש דן לסיכום עם הגארד איתי גרינבוים (27, 1.93) שכבר הספיק לשחק במדי הזיסמנים במשך שתי עונות (2006-2008). את השנה החולפת העביר במ.כ הבקעה בה זכה לקבל 12.5 דק' בהן קלע 3.6 נק' ומסר 1.2 אס'.

גרינבוים גדל במחלקת הנוער הצנועה של מכבי חדרה. בגיל נוער עבר למכבי רעננה וכבר אז סומן כאחד הצעירים המבטיחים של שנתון 1985. הוא הספיק לזכות בתואר שחקן העונה במחוז הדרומי של ליגת הנוער (2002/3). הגארד בן ה-27 הספיק לשחק גם בנבחרות הקדטים והעתודה של ישראל.

את הליגה הלאומית גרינבוים מכיר נהדר שכן את רוב הקריירה שלו עשה בה. תחילת הדרך הייתה בקבוצת הבת של בני השרון בליגה הלאומית, לאחר מכן עבר לשחק בא.ס רמת אפעל של חנן קרן ועזר לה לזכות בכרטיס לליגת העל. עונה מאוחר יותר (2005/6) הגיע לקדנציה הראשונה שלו בר"ג שנמשכה שנתיים.

אחרי שלא הצליח להשאיר את חותמו מבחינת מספרים בליגה הראשונה חזר בחזרה ללאומית, וכאן גם החל הרומן הגדול שלו עם מ.כ הבקעה (קודם לכן גבעת שמואל) שנפרס על פני חמש השנים האחרונות עם אפיזודה קצרה בעירוני אשקלון. במשך השנים עזר הגארד לקבוצתו של מוטי אמסלם לזכות שלוש פעמים בכרטיס העלייה לליגת העל (פעמיים הכרטיס הזה מומש) ופעם אחת הוא אף ירד עם הבקעה לליגה השנייה. ב-2009/10 אף נבחר ל-MVP הישראלי בלאומית עם 13.4 נק', 3.9 רב' ו-3.8 אס'.

נאווי חוזר לר"ג

המאמן שהחל את דרכו כשחקן בר"ג שב אליה לאחר שלא אימן בשנה וחצי האחרונות. שחקן העבר האגדי של הפועל ת"א החל את קריירת האימון שלו כעוזרו של שרון דרוקר במכבי רעננה, לאחר מכן שימש בתפקידים זהים גם תחת יעקב ג'ינו ואפי בירנבוים בהפועל ת"א. ב-2006/7 ציפה לקבל את משרת האימון אצל האדומים, אולם כשההצעה לא הגיעה, חתם במכבי הוד השרון מהליגה הלאומית וסגר בה מעגל לאחר ששיחק בה ב-1994.

נאווי נתן עונה יפה עם הוד"ש והצעיד את השרונים עד למקום השישי המכובד. במכבי גבעת שמואל שניסתה בכל כוחה להישאר בליגת העל לא יכלו שלא להתייחס אליו ובאפריל 2007 פיטרו את עופר ברקוביץ' וצירפו את מאמנה של הוד"ש. בסופו של דבר הזעזוע לא עזר והגבעה נשרה ללאומית.

למרות העזיבה לגבעת שמואל באמצע העונה, בהוד"ש זכרו לנאווי את אותם חודשים יפים שהעביר באולם "עתידים" והחתימו אותו גם ב-2007/8. בניגוד לציפיות הגבוהות, הצליחה הקבוצה רק לשרוד בליגה בעקבות פלייאוף תחתון טוב. באותו הקיץ החליט לחזור לאמן כשחתם בא.ס רמה"ש.

בדצמבר 2008 החליף את רוני צוקרמן באליצור יבנה שעד אז סבלה מעונה לא טובה למרות שהצהירה כי בכוונה להיאבק על הפלייאוף העליון. הגעתו של נאווי אומנם ייצבה את המערכת, אך הוא לא הצליח להוביל אותה לשמונה הגדולות ובעקבות כך לא המשיך בקבוצה לעונה נוספת.

ב-2009/10 מצא עצמו נאווי בסיטואציה זהה כשנקרא להציל את הפועל לב השרון מירידה בחודש ינואר. תחת שרביטו הצליחה הקבוצה במשימה ואף לא הייתה רחוקה מהגעה לפלייאוף העליון. את העונה לאחר מכן החל כעוזרו של חסין במכבי חיפה ומאוחר יותר החליפו בתפקיד המאמן הראשי, מה שלא החזיק יותר מדי זמן וכעבור שלושה חודשים בהם לא הצליח לייצב את מצבם של הירוקים, סיים את תפקידו ומיקי גורקה נטל את המושכות בנשר.

נאווי מגיע לר"ג שכבר החלה לבנות את הסגל ויש לומר שהוא פחות או יותר הושלם למעט שני הזרים נכון להיום חתומים בזיסמן דורי אסף, עמית תמיר, תום חבקין, בר חג'בי, איגור מאיור, יואב ארביב וגרינבוים. הקבוצה נמצאת במו"מ עם שני הצעירים, רום גפן וארד הררי, בוגרי מחלקת הנוער של מכבי ת"א.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();