הלפרין. אחריך, קפטן



לטפס על ההר השחור
ספסל ,29/08/2012

מאז הוקמה נבחרת מונטנגרו בדרג ב', היא ספגה רק שני הפסדים במשחקי המוקדמות. אחד מהם היה ביד אליהו, והערב (21:00, ערוץ 1) נקווה להנחיל למדינה הצעירה מפלה שלישית ורצוי בהפרש של 6 נקודות ומעלה.

אחרי שלושה ניצחונות רצופים, ועם המומנטום מההצגה הגדולה מול סרביה, תארח הערב נבחרת ישראל את מונטנגרו (21:00, ערוץ 1 ורשת ב'). הכחולים-לבנים נראו נהדר שלשום, אבל ארבעה משחקני החמישייה שיחקו 30 דקות ומעלה, כאשר שלושת הכוכבים – יוגב אוחיון, עומרי כספי וליאור אליהו – נחו רק 4 דקות כ"א.

למרות ההפסד בפודגוריצה במחזור הראשון (75:69), ישראל הוכיחה שהיא לא נופלת ממונטנגרו ואולי אפילו עולה עליה. החבורה של אריק שיבק הובילה בשלבים ארוכים, אך סבלה מנחיתות בריבאונד ההתקפה, מערב קליעה נוראי (2 מ-8 לשלוש, 5 מ-11 מהקו) ומהתרסקות בלתי ברורה ברבע האחרון (27:13) שעלתה לה ביוקר.

סועד סחוביץ' מוביל את מונטנגרו בנקודות (16.2) ובריבאונדים (6.4) ונמצא בכושר קליעה יוצא מן הכלל בטורניר עם 3.6 שלשות בממוצע ב-53% דיוק. לוקה פאביצ'ביץ', אקס-נהריה, מחזיק בסגל מאוזן ומסוכן, עם בויאן דובלייביץ' שקלע בדו-ספרתי בכל המשחקים פרט לישראל, ולאדימיר דאשיץ' שנמצא בכושר קליעה רע אמנם אבל מחייב תשומת לב מתמדת, בלאגוטה סקוליץ' שהתעלל בנו מתחת לסלים ומילקו בייליצה שעדיין לא ממש הגיע לקמפיין.

איש המפתח הוא טיילור רוצ'סטי, שנכנס לנעליו הגדולות של עומאר קוק ואחראי על כשליש מהאסיסטים של הנבחרת בקמפיין. המתאזרח האמריקאי ממעט לאיים על הסל, אבל מניע את ההתקפה היטב והיה מהבולטים בקבוצתו ברבע האחרון מול ישראל. מחליפו, ניקולה איבאנוביץ', נכנס להיכל התהילה של המדינה הצעירה עם שלשת הניצחון בבלגרד, אבל יתקשה לעמוד בלחץ של הגארדים הישראלים והאווירה בהיכל.

מאז הקמת הנבחרת הבוגרת של מונטנגרו, היא רשמה רק שני הפסדים במשחקי מוקדמות ואחד מהם היה בישראל לפני שנתיים, כשעומרי כספי עם הצגה גדולה מחסל את החבורה של ניקולה פקוביץ' ומנחיל לה את הפסדה הראשון אי-פעם. הפעם, בלי הסנטר של מינסוטה וגם ללא ניקולה ווצ'ביץ', ישראל חייבת להמשיך בתנופה ולהשיג ניצחון ב-6 הפרש ומעלה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();