סטריט בול: ישראל רביעית בעולם
ספסל ,26/08/2012

הפסד מול צרפת בחצי הגמר 12-15 ולאחר מכן גם נגד אוקראינה 18-19 (לאחר הארכה) סיים בטעם מר את הטורניר באתונה שהיווה עבור הכחולים-לבנים את יריית הפתיחה לספורט חדש ונהדר שכבר תפס תאוצה בארץ בעשור האחרון. מכאן רק ניתן להתקדם.

אם היו שואלים את דני גוט לפני פתיחת אליפות העולם באתונה אם הוא קונה את המקום הרביעי בטורניר, התשובה לבטח הייתה כן. היום (ראשון) אחרי העפלה המרשימה לחצי גמר האליפות הציפיות היו בשמיים, אך כבר במשחק הראשון לא יכלו יועד בית יוסף והנבחרת ליכולת של הצרפתים שהראו עליונות ואתלטיות בדרך ל-12:15.

אוקראינה שהפסידה קודם לכן לסרביה הייתה יריבתה של ישראל במשחק האחרון בטורניר שהיה על מדליית הארד. הנבחרת פתחה רע את המפגש ונקלעה לפיגור 0-5. למרות זאת הישראלים הצליחו לחזור למשחק בעיקר בזכות יום נהדר של עמית שמחון. במצב של 17-17 ליועד בית יוסף הייתה אפשרות להכריע את ההתמודדות, אולם הרכז החדש של גלבוע/גליל לא הצליח לקלוע והמשחק הלך להארכה. ב-10 דק' הארכה הצליחה אוקראינה לנצל את הרגליים הכבדות של ישראל בהגנה וסל שלוש על קורי קאר סידר להם את מדליית הארד, 18-19.

למרות האכזבה המסוימת אין ספק כי מדובר בהישג חסר תקדים לישראל שכלל לא הייתה אמורה להשתתף באליפות העולם ורק לאחר שנבחרת חוף השנהב בחרה לוותר על מקומה, קיבלו הכחולים-לבנים את הכרטיס החופשי.

כדורסל הרחוב נמצא בתאוצה מרשימה בעשור האחרון, בעיקר בטורנירים עירוניים כשהשניים הבולטים הם אלה הנערכים בירושלים ובהרצליה. איגוד הכדורסל שלקח חסות על שני האירועים הללו בשנה האחרונה יודע עד כמה פוטנציאל טמון במקצוע החדש שבסיטואציה מסוימת יכול להיכנס אף לאולימפיאדת ריו 2016. מזג האוויר הקיצי ברוב ימות השנה משחק לטובתה של ישראל מה שיכול לאפשר לה להתאמן ברציפות ללא הפרעה, בניגוד לרוב מדינות אירופה, ואין ספק כי כדאי מאוד לאיגוד לקחת ברצינות את הנושא החדש ואולי להביא ממנו עוד ועוד הישגים בדומה לזה האחרון.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();