בית יוסף. מוכן לטורניר



נבחרת הסטריט בול בדרך לאתונה
ברק חקלאי ,22/08/2012

מחר (חמישי) תחל ישראל את דרכה באליפות העולם בכדורסל הרחוב. דני גוט, המאמן כבר מוכן: "נעשה את המקסימום בשביל לחזור עם הישגים". "ספסל" מכין אתכם לקראת האירוע עם הסברים על החוקים, הטורניר, המשמעויות וקצת היסטוריה.

בעוד כ-24 שעות תחל נבחרת ישראל החדשה בכדורסל רחוב את דרכה באליפות העולם הנערכת באתונה, יוון. כזכור, ישראל קיבלה ברגע האחרון את הכרטיס הנכסף בעקבות פרישתה של חוף השנהב מהטורניר. איגוד הכדורסל שקיבל את ההזמנה המפתיעה לא רצה לפספס את ההזדמנות ותוך מספר ימים מינה את דני גוט, שהרכיב סגל של ארבעה שחקנים אותם הוא מכיר אישית, וחשב שהם מתאימים לטורניר מהסוג הזה. יועד בית יוסף ועמית שמחון, שישחקו בעונה הקרובה בגלבוע/גליל, וכמו כן קורי קאר ועמית תמיר.

גוט הוסיף על השחקנים שבחר: "אני מאוד מרוצה מהסגל. מדובר בשחקנים וותיקים עם ניסיון רב, לצד שחקנים צעירים ומוכשרים, כולם שחקנים טובים. יצא לי לאמן את חלקם ואני כבר מחכה להתחיל איתם את הטורניר. אני מאמין שאנחנו מוכנים, עכשיו רק צריך לחכות לראות את הסגלים מולם נשחק בטורניר" .

אמש (רביעי) ערכה הנבחרת את האימון המסכם לפני היציאה ליוון ובית יוסף נשמע מוכן: "אנחנו יוצאים לטורניר חדש שפיב"א מארגנת והתחושה שהוא כבר מתחיל לתפוס תאוצה. אנחנו שמחים לבוא ולייצג את ישראל, נעשה את המקסימום כדי לנצח בכל משחק ולהגיע לדירוגים הגבוהים".

באליפות ישתתפו כ-24 נבחרות מכל העולם שחולקו לארבעה בתים כאשר בכל בית שש קבוצות. כל נבחרת תשחק פעם אחת מול יריבותיה כאשר ארבע הראשונות עולות לשמינית הגמר. מאותו הרגע יתקיימו משחקי נוק-אאוט עד לגמר. ישראל הוגרלה לבית א' ותפגוש את רוסיה, ברזיל, יוון, אסטוניה וסרי לנקה. במקביל לטורניר הקבוצתי תתקיים גם תחרות שלשות אליה כל נבחרת רשאית לשלוח שלושה שחקנים וכן תחרות הטבעות (שחקן אחד מכל נבחרת).

חשוב לציין כי החוקים בכדורסל הרחוב שונים מאוד מאלה של המשחק הרגיל:

*זמן המשחק: 10 דק' או הקבוצה הראשונה שמגיעה ל-21 נק'

*סל מטווח שתי הנק' שווה למעשה נקודה אחת בלבד, שלשה שווה שתי נק'.

*לכל נבחרת יש רק 12 שניות להתקפה.

*שחקן שביצע ארבע עב' סיים את דרכו במשחק, נבחרת שביצעה שבע עב' קבוצתיות שולחת את יריבתה לקו לאחר כל עבירה נוספת.

*ההחלטה מי פותחת את המשחק נקבעת בהטלת מטבע.

*בשונה מכדורסל הרחוב המסורתי, לאחר שקבוצה קולעת סל, אין צ'ק (המתנה שההגנה תהיה מוכנה), אלא צריך ישר לצאת מתחום שלוש הנק' וניתן לחדש את המשחק ללא המתנה.

בשנתיים האחרונות כדורסל הרחוב (3 על 3) צובר תאוצה אדירה בעולם בכלל ובאירופה בפרט. פיב"א שמה לה כמטרה להכניס את המשחק ה"שכונתי" לתוך אולימפיאדת ריו 2016 ויצאה בקמפיינים רבים שכללו טורנירים ברחבי הגלובוס. בעבר השתתפה ישראל כבר פעמיים בקמפיינים כאלה. הראשון היה לפני שנתיים באולימפיאדת הנוער בסינגפור כאשר תום מעיין, איגור מאיור ואלכס צ'רנוביץ' ייצגו ישראל. לפני מספר חודשים יצאה נבחרת הסטודנטים של ישראל לאליפות העולם לאוניברסיטאות בלוזאן, שוויץ. גיל אמיתי, יוני מורן, ולאדי ירמישין וגל קפלינסקי היוו את הסגל, אילן קובלסקי אימן.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();