שיבק. להיות או לחדול



לשבור את הקרח
ספסל ,21/08/2012

אחרי שני הפסדים מרגיזים ומתסכלים, נבחרת ישראל חייבת לנצח הערב (22:15, ערוץ 1) באיסלנד כדי לשמור על סיכוייה להעפיל ליורובאסקט 2013. אריק שיבק: "זאת נבחרת שדומה מאוד לאסטוניה".

זה היה אמור להיות הפוך: למחזור השלישי בריקיאוויק ציפתה ישראל להגיע לפחות עם מאזן 1:1, בעוד איסלנד לא תיארה לעצמה שתהיה עם מאזן אחר מ-2:0. אלא ששני המחזורים הראשונים טרפו את הקלפים והפסד ישראלי נוסף היום יוציא אותנו מתמונת הסיכויים ליורובאסקט 2013.

איסלנד רשמה ניצחון נדיר בשנים האחרונות על סלובקיה בחוץ במחזור שעבר (75:81), אבל הרשימה לא פחות בהפסד הביתי לסרביה (91:78) שנאלצה לעבוד קשה כדי לחזור הביתה עם 2 נקודות. יון סטפנסון מסרגוסה הוא הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת המקומית עם 24.5 נקודות ו-4.5 אסיסטים למשחק, כשהוא סוחט 8.5 עבירות בממוצע. בשני המשחקים הוא מיעט לרדת מהמגרש, ומי שאולי יקבל אותו כפרויקט הערב יהיה ניצן חנוכי שדרך על הפרקט לשניות ספורות.

איסלנד היא נבחרת נמוכה שהריבאונד הבולט שלה מתנשא לגובה 1.97 מ' בלבד (הלינור באיירינגסון) ועיקר כוחה הוא בזריקות מבחוץ. עד כה היא לקחה כ-45% מסך זריקותיה מעבר לקשת, והנתון הזה לא צפוי להשתנות הערב.

עם כל הכבוד למארחים החביבים, ישראל פשוט לא יכולה להרשות לעצמה לרשום הפסד מביך נוסף לנבחרת מדרג ב'. הכחולים-לבנים צריכים לחזור ליסודות ההצלחה של קמפיין המוקדמות לפני שנתיים, עם משחק מעבר יעיל יותר ורוטציה רחבה. בכל ארבעת המפגשים הקודמים מול האיסלנדים ניצחה ישראל ב-20 הפרש לפחות, וגם אם המקומיים הוכיחו שיפור לאחרונה, אין סיבה להרוס את המאזן המושלם.

הנבחרת צפתה אתמול בוידאו של המשחק מול אסטוניה ובזה של המשחק בין איסלנד לסלובקיה והקפטן יותם הלפרין אמר: "ברור שלא ציפינו להיות עם 2 הפסדים, אבל זו המציאות ואנחנו כאן כדי לשנות אותה. אנחנו ממש לא מקלים ראש באיסלנדים ויודעים שהם נבחרת לא רעה בכלל. למרות כל זה, אנחנו עדיין מרגישים שהכל תלוי בנו ואם נשחק כמו בדקות הטובות שהיו לנו מול אסטוניה ומונטנגרו לאורך זמן, גם הניצחונות יגיעו. אין ספק שהפסדים זה דבר לא נעים, אבל אנחנו חבורה מנוסה שיודעת לצאת ממצבים קשים ואני מאמין שכבר מחר נתחיל את הדרך חזרה".

המאמן אריק שיבק צפה יחד עם העוזרים שלו עודד קטש ואריק אלפסי בדיסקים של האיסלנדים וסיפר עליהם: "זו קבוצה מאוד מאוד דומה בסגנון שלה לאסטוניה. יש להם קליעה טובה מאוד וראינו שהם עשו הרבה צרות לסרביה והוצאה הסופית לא כל כך משקפת, כי הם חזרו מ-12 הפרש ל-3-4. זו קבוצה מאוד לוחמנית שלא מוותרת לעולם, כשהכוכב שלהם סטנפסון קלעי ברמה גבוהה, שמשחק שנים באיטליה וספרד ולאחרונה בסרגוסה. בכלל זה מאפיין מאוד את המדינות מהסוג הזה. נכון שהליגה לא חזקה, אבל כשעוברים על הסגל רואים שיש הרבה שחקנים שמשחקים בחוץ, בשבדיה, באיטליה או בליגה השנייה בספרד".

על המצב והאווירה בנבחרת אמר שיבק: "אנחנו באים אחרי שני הפסדים ברור שהשני היה סוג של סכין. אנשים פה לקחו את זה מאוד קשה וכל המערכת לקחה את זה קשה. אנחנו מבינים את רמת הציפיות ואני יכול לומר שיש מאחורינו הרבה מאוד אנשים שאוהבים אותנו ותומכים בנו ונעים לראות דווקא בימים כאלו כמה אנשים מעריכים ומוקירים את מה שאנחנו עושים. אנחנו רוצים קודם כל להוכיח לעצמנו ולחזור למסלול הניצחונות ואני אומר שכל הקשקשת והברברת מתחלפת בדקה כשמנצחים עם אותם מאמנים ואותם השחקנים.

"ברור שזה לא סימפטי להגיע למשחק חוץ לא קל אחרי הפסד בית, אבל אנחנו יודעים שכדי להוריד את הלחץ ולהחזיר את הביטחון, צריך לניצחון לפעמים צריך לשחק בשביל זה פחות יפה ואטרקטיבי אלא יותר לוחמני. אני משדר לשחקנים שזה דבר שאפיין תמיד את הנבחרת וצריך להחזיר את הלחמניות, היחידה המגובשת והביחד שהיו בנבחרת עד לפני שבועיים-שלושה. אני תמיד משתמש במשפט הזה ואחזור עליו גם עכשיו, דשא קצוץ הופך לאיקליפטוס כשיש בעיות וזה נכון גם להיפך. בהפסדים מסתכלים מה צבע השרוך של כל אחד ואיך הוא הסתרק ובניצחונות כל זה לא מעניין אף אחד".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();