אנגל. חזר לנס ציונה



בן ממשיך בנס ציונה, אנגל חוזר
ברק חקלאי ,17/08/2012

הקבוצה מהלאומית הודיעה על המשך בניית הסגל ובתוכו הגארד/פורוורד האמריקאי והישראלי ששיחק בשורותיה לפני שנתיים והעלה אותה מהליגה הארצית ("שמח לחזור להיות שחקן חמישייה מוביל").

בזמן שרוב קבוצות הליגה הלאומית כמדי קיץ בונות את עצמן מחדש, החליטו בעירוני נס ציונה על ניסיון להשאיר ככל שניתן את סגל הקבוצה מהעונה שעברה, שהוביל את העולה החדשה לארבע הגדולות. אחרי שטל דן, גייב בלייר ורז זהביאן נשארו וגיל אמיתי הצטרף, הודיע המועדון על המשך דרכו של הגארד/פורוורד בילאל בן (26, 1.96) שהצטרף במהלך השנה שעברה והראה קו התקדמות ממשחק למשחק, וסיים עם ממוצע של 15.6 נק', 7.3 רב', 3.3 אס' ו-2.6 חט'.

שחקן נוסף שיכדרר באולם לב המושבה הוא איל אנגל (27, 1.90) שמכיר מצוין את הקבוצה לאחר שהעלה אותה לפני שנתיים מהליגה הארצית ללאומית. הגארד הישראלי מגיע בעקבות עונה מצוינת במדי אליצור יבנה, בעיקר בפלייאוף אותו סיים עם 16.2 נק' , 3.8 רב' ו-3 אס' עם 42% מחוץ לקשת.

אנגל סיפר על חזרתו ללב המושבה: "אני שמח לחזור לשתף פעולה עם הצוות המקצועי של נס ציונה. הייתה לי שם עונה נהדרת לפני שנתיים ואני מעריך את הרצון שלהם לראות אותי שוב בקבוצה. מבחינה אישית אני שמח לחזור להיות שחקן חמישייה מוביל, על אחת כמה וכמה באחד המועדונים הכי מסודרים ובעלי פוטנציאל בליגה."

יו"ר המועדון, יניב מזרחי התייחס להחתמתו של בן: "בראש ובראשונה העיקרון שהנחה אותנו לאורך כל הקיץ בבנייה של הקבוצה הוא השמירה על ההמשכיות. אנחנו הקבוצה היחידה בליגה שהיו לה שני זרים מצוינים והצליחה לשמור עליהם. לגבי בילאל מרגע הגעתו לקבוצה הוא התחבר למועדון ולעיר בצורה יוצאת מן הכלל והדבר התבטא כמובן ביכולת על המגרש. הקבוצה הצליחה לייצר רצף של משחקים טובים שהסתיימו עם סדרת חצי גמר יוצאת מן הכלל מול הפועל ת"א. מבחינה מקצועית בילאל יכול לשחק ב-4 עמדות בליגה שלנו ואין לי ספק שהוא ישדרג את המשחק שלו ובכלל זה את הקבוצה"

מזרחי הוסיף לגבי אנגל: "היה לנו חשוב להביא שחקן שמכיר את המערכת כבר ויכול להשתלב בקבוצה מבחינה מקצועית. אנגל היה אחד מעמודי התווך של הקבוצה בעלייה לליגה הלאומית לפני שנתיים ולכן אנחנו שמחים שהוא חוזר לשחק בשורות המועדון. מבחינה מקצועית אני חושב שהוא מהגארדים הבולטים בליגה ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לעונה שתתחיל. אנחנו מכוונים גבוה העונה לפחות כמו בעונה שעברה, יש לנו את אחד הסגלים האיכותיים בליגה, נשאר לנו להחתים עוד שחקן אחד כדי להשלים את הסגל ונודיע על כך בימים הקרובים".

בן שנולד בפילדלפיה החל את דרכו במכללת וילאנובה הגדולה, אולם לאחר שנתיים בהן בעיקר ראה ספסל עבר לגונזאגה. בשנתו האחרונה בקולג' סיים עם תפוקה מצוינת של 13.8 נק', 9.3 רב', 2.7 אס' ו-2.4 חט'. החל את הקריירה המקצוענית בליגה הפורטוגלית ואת העונה החולפת פתח בליגה הראשונה בליטא. בעקבות מצוקה כלכלית של מועדונו מצא את מקומו בנס ציונה לאחר שזו שחררה את ברייאן טולברט.

אנגל גדל במחלקת הנוער של בני הרצליה ונחשב לאחד השחקנים המצטיינים בשנתון שלו (1985). בקיץ 2001 היה חלק מנבחרת הקדטים שסיימה במקום התשיעי באירופה. הישראלי לא שיחק בנבחרות הנוער והעתודה מכיוון שהיה בגיל ה"לא נכון" (בתקופתו אליפויות אירופה היו נערכות פעם בשנתיים). במקביל הצליח להוליך את תיכון היובל יחד עם נתי כהן לליגת העל לבתי ספר בעקבות ניצחון יפה על מטרו-ווסט רעננה של יותם הלפרין.

עם סיום גיל נוער עבר לשחק בקבוצת הבת של בני השרון – לאומית השרון ובהמשך קודם לקבוצה הבכירה ע"י מאמנה, יעקב ג'ינו. לצערו, הזדמנות ממשית במועדון בו גדל הוא לא קיבל והחליט לנטוש לטובת עירוני נהריה. גם בעין שרה הצ'אנסים איחרו להגיע וב-2006/7 ירד ללאומית ושיחק במדי מכבי הוד"ש במשך שלוש עונות.

ב-2009/10 חתם במכבי פ"ת מהליגה הארצית ועזר לה לזכות באליפות המחוז הדרומי ולקבלת הכרטיס ללאומית (אותו לא מימשה). שנה לאחר מכן החליט להישאר בליגה השלישית והפעם בנס ציונה. בדומה לתקופתו במלאבס, גם את הכתומים-לבנים הצליח לעלות ליגה. כאמור בעונה החולפת, שיחק במדי יבנה, שוב אצל נתי כהן.


זילברשטיין. שומר על המשכיות






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();