טריסטאן בלקווד ביבנה
ברק חקלאי ,14/08/2012

הגארד בעל הידית הקטלנית מחוץ לקשת שעבר בליגות הראשונות בהולנד ובגרמניה יחזק את קבוצתו של נתי כהן ("מביא איתו ניסיון"). הוא השחקן השלישי מפיניקס האגן הבווארית אחרי ברנדון ברוקס ואדם קונסטנטין מכפ"ס/כוכב יאיר שחתם בליגה הלאומית לקראת 2012/13.



לאור ההתפתחויות בתחילת הקיץ (הקטנת התקציב) ועזיבת שחקניה המרכזיים, ניר גולן, צפריר וולפר וברייאן לאינג, הציפייה הייתה שאליצור יבנה תלך לעונה רגועה יותר לאחר שבשנתיים האחרונות היוותה גורם משמעותי בצמרת. למרות זאת, נתי כהן הצליח לבנות קבוצה מעניינת מאוד באולם שבזי.

לאחר השארתו של אלעד הופמן והחתמתם של נועם מטלון, איגור נסטרנקו, יבגני ליוטרין, יונתן שטרקמן, ליאור שם טוב ושחר ברושי, הודיעה הקבוצה היום (שלישי) על צירופו של זר ראשון, טריסטאן בלקווד (27, 1.83), גארד מנוסה מאוד שהספיק לעבור בקריירה בליגה הראשונה בהולנד, גרמניה וכן בצרפת.

נתי כהן התייחס להחתמה הטרייה: "טריסטאן מביא איתו ניסיון אירופאי בליגות ראשונות וטובות כמו הולנד וגרמניה, שחקן עם יכולת לנהל משחק ברמה גבוהה, מנהיג על המגרש ויכולת קליעה מרשימה. טריסטאן יעזור לנו בהובלת הכדור וביצירת נקודות בהתקפה כמו כן מדובר בשחקן הגנה מצטיין. אנו שמחים על ההחתמה הזו ומצפים ממנו שישדרג אותנו רבות".

בלקווד שנולד בקנדה החל את הקריירה בתיכון בטורונטו, ולאחר שנבחר למשחק אולסטאר הנוער המקומי, אף שיחק בנבחרות הקנדיות הצעירות החל מ-2003 ולקח חלק גם באליפות העולם עד גיל 21 שנערכה בארגנטינה.

מכללת סנטרל קונטיקט סטייט ראתה את כישוריו והציעה לו מלגה לארבע שנים. הגארד המגוון קפץ על ההצעה וכבר בעונת הפרשמן שלו היה לשחקן חמישייה כשפתח בכל 24 המשחקים בהם קונטיקט לקחה חלק. מעונתו השנייה עמד על ממוצעים דו ספרתיים בטור הנק' (בין 14 ל-17 נק' בממוצע) והוסיף אליהם כמעט 5 אס' למשחק. בשנת 2007 הגיע עם קונטיקט לטורניר ה-NCAA וקלע בהפסד לאוהיו סטייט בסיבוב הראשון 12 נק'.

סימן ההיכר של בלקווד היא הקליעה המדויקת מחוץ לקשת. את הפרק בקונטיקט סיים כקלעי השלוש המוביל בכל הזמנים של המכללה עם 328 שלשות, שני באסיסטים עם 506 ושישי בנק' עם 1605 בכל ארבעת עונותיו.

את השנתיים הראשונות שלו ככדורסלן מקצועני העביר בלוורדן מהליגה הראשונה בהולנד בה סיפק כ-14 נק', 4 אס' ו-43% מחוץ לקשת. לאחר מכן עבר גם לאייפל טאוורס ושיחק עימה ביורוצ'אלנג'. את עונת 2010/11 פתח בבורג' מהליגה השנייה בצרפת, אולם בהמשך נדד לליגה השנייה בגרמניה.

יכולתו הטובה בגרמניה סידרה לו חוזה בבונדסליגה בקבוצת פיניקס האגן ממנה הגיעו לישראל בשבועות האחרונים שני זריה החדשים של הפועל כפ"ס/כוכב יאיר, אדם קונסטנטין וברנדון ברוקס. את העונה בליגה הראשונה סיים עם 8.1 נק' ו-40% מחוץ לקשת.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();