זליקוביץ'. לראשונה בצפון



זליקוביץ' בנהריה, הוד"ש החתימה זר
ברק חקלאי ,04/08/2012

הגארד הכישרוני שנמצא ששיחק בהפועל ת"א עובר לצפון. רועי חגאי החתים את טרוויס הולמס (26, 1.93) בוגר מכללת וירג'יניה ומלך החטיפות בקולג'ים לעונת 2006/7 ששיחק עד לאחרונה בליגה האיסלנדית.



---מאת יאיר תגר---

יש עוד חודשיים וחצי עד לפתיחת עונת 2012/13 בלאומית, אך כבר עכשיו ניתן לומר כי עירוני נהריה הולכת להיות אחת מהקבוצות היותר מסקרנות בליגה. אחרי שהספיקה להחתים בשבועות האחרונים את ניר גולן, מוטי מוסקוביץ' ורמון קלמנטה ולהשאיר בסגל את אורן בן חמו וערן סעודאי, צירפה בימים האחרונים את אבירם זליקוביץ' (22, 1.91) ששיחק בשנה החולפת במדי הפועל ת"א.

זליקוביץ' שחתם בקיץ שעבר על חוזה ארוך טווח אצל האדומים לא קיבל יותר מדי קרדיט והחליט לעזוב את קבוצתו של ארז אדלשטיין על מנת לקבל דק' משחק משמעותיות יותר אצל שי מינסטר בצפון.

הישראלי החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי פ"ת אחרי מספר שנים שבכלל שימש כשוער בקבוצת הכדורגל של המועדון. העפיל עם תיכון אחד העם פ"ת לליגת העל לבתי ספר והספיק לשחק עם הקבוצה הבוגרת של המלאבסים בליגה א' ובארצית כשהוא בתיכון. שיחק גם באולסטאר "ספסל" בליגה לנוער בשנת 2007 וכן ב-2008. היה חלק מנבחרת הנוער של רן אשר ואבי אבן שסיימה במקום ה-11 באליפות אירופה ב-2007 וסגר אותה עם ממוצע של 4 נק' ב-10.3 דק'. לאחר מכן אף נמנה על סגל העתודה והאולימפית לפרקים.

את הפרק המשמעותי שלו בבוגרים החל באליצור כוכב יאיר ב-2008/9 ולמרות גילו הצעיר קיבל קרדיט לא מועט עם 17.9 דק' בהן תרם כמעט 8 נק' ולמעלה מ-3 רב'. לאחר עונה חתם בכפ"ס/כוכב יאיר של הוד בן הרצל בה כבר שימש כגורם משמעותי יותר וסיפק 14 נק' ב-42% מחוץ לקשת, עונה שהסתיימה עם העפלה יוקרתית לרבע גמר הפלייאוף.

בגיל 21 המשיך לשנה שנייה באולם היובל בכפ"ס ולמרות שהירוקים התקשו והיו קרובים לירידה, זליקוביץ' היה שם עבור קבוצתו ועזר לה לשרוד. את 2010/11 סיים עם 15.3 נק' ו-4.5 רב' ב-22.8 דק'. אדלשטיין ששידר מספר משחקים של זליקוביץ' במהלך אותה עונה ראה את הפוטנציאל הטמון בו וברגע שחתם בהפועל ת"א צירף אותו למועדון. למרות הפוטנציאל ובעקבות הסגל המעובה של האדומים הגארד לא זכה לראות את אותן דק' כמו בכפ"ס/כוכב יאיר ושיחק בממוצע 11 דק' בלאומית בהן תרם 6 נק' ו-1.3 רב'.

בנוסף לזליקוביץ', נהריה נמצאת במו"מ עם הגארד האמריקאי, אדם מקוי (26, 1.95), בוגר מכללת צפון טקסס, ובעל עבר מרשים במארוסי היוונית, הליגה השנייה בצרפת, קפריסין וסלובקיה.

הקאדר של שי מינסטר כולל כעת את ניר גולן, אורן בן חמו, ערן סעודאי, ג'ונתן בייז, עדאל מתא, רמון קלמנטה ובני אלשיר. במידה ומקוי אכן יוחתם בעין שרה ייסגר הסגל הצפוני באופן סופי לשנה הקרובה.

טרוויס הולמס חתם בהוד"ש

---מאת בני כהן וברק חקלאי---

לא מעט סימני שאלה היו לגבי מכבי הוד השרון עד לפני מספר ימים בעקבות סיום ההסכם עם בעליה של מכבי חיפה, ג'ף רוזן. למרות זאת, חברת סנו החליטה להמשיך את התמיכה הכלכלית במועדון וזה הספיק למנות את רועי חגאי למאמן.

אמש (שישי) החתימה הוד"ש את הגארד המנוסה, טרוויס הולמס (26, 1.93), ששיחק בשנה שעברה בליגה האיסלנדית הראשונה. האמריקאי, לו יש אח תאום בשם שאוויס, שיחק יחד עימו בתקופת הקולג'ים במכון הצבאי בווירג'יניה והשניים צברו לא מעט שיאים בארבע השנים בהן שיחקו במכללה.

כנראה שנושא התאומים מאוד נפוץ בווירג'יניה, שכן השניים הם זוג התאומים השלישי בהיסטוריה של המכון הצבאי המשחקים יחד באותה תקופה. הולמס נחשב לחוטף נהדר וסיים את עונת 2006/7 כמלך החטיפות במכללות עם 3.4 למשחק ונכנס לרשימה מכובדת של שחקנים הכוללת את ג'ייסון קיד ובונזי וולס. לשם האירוניה, שנתיים אחרי שסיים כמלך החטיפות, אחיו התאום, שאוויס, זכה אף הוא בתואר (בזמן שטרוויס משחק עימו בחמישייה).

באחד המשחקים באותה עונה חטף טרוויס 11 כדורים וגם כאן עשה היסטוריה שהצטרף לשחקנים כמו מוקי בליילוק (אטלנטה הוקס לשעבר) ותיוס אדני (אלוף היורוליג עם ז'לגיריס קובנה) שרשמו 11 ויותר חטיפות במשחק אחד במכללות.

אחרי ארבע שנים מוצלחות מאוד מבחינה אישית בווירג'יניה (ממוצע של 19.1 נק', 6.1 רב', 4.3 אס' ו-3.2 חט') ניסה את מזלו במחנה הקיץ של שארלוט בובקאטס, אך לא הצליח להשיג חוזה בקבוצה בה משמש מייקל ג'ורדן כאחד הבעלים.

את עונות 2009/10 ו-2010/11 העביר בליגת הפיתוח ורק בשנה החולפת יצא לראשונה מגבולות ארה"ב כשחתם בניארדוויק האיסלנדית. בקבוצתו החדשה הראה עד כמה מגוונות יכולותיו כשסיים עם 21.9 נק', 6.9 רב', 3.5 רב' וכמובן כמלך החטיפות עם 2.9 למשחק.

הסגל של רועי חגאי עדיין מצומצם מאוד וכולל נכון לעכשיו למעט הולמס גם את תגלית העונה שעברה בלאומית, אלן סקוורר, ועומר וינטר הצעיר כשהכוונה בעתידים בדומה לעונה שעברה למצוא כמה מתאזרחים שיעבו את הקאדר.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();