גנדל. יורד לדרום



גרי גנדל חתם בקריית גת
ברק חקלאי ,02/08/2012

הפורוורד הוותיק הצטרף לעולה החדשה לליגה הלאומית לעונה עם אופציה לאחת נוספת. רמון קלמנטה ממשיך לשנה רביעית בישראל והפעם סגר בנהריה. גם עפולה מתחזקת. דו"ח החתמות שבועי.

אחרי שנתיים במכבי הוד השרון, חתם גרי גנדל (32, 2.03) אצל העולה החדשה לליגה הלאומית, מכבי קריית גת. הישראלי למעשה מגיע לתחנה ה-12 בקריירה הארוכה שלו וינסה לתרום מניסיונו לקבוצה של רוני צוקרמן. גנדל שכאמור השתקע באולם עתידים בשתי העונות האחרונות הוליך את המועדון מהשרון עד לרבע גמר הפלייאוף האחרון תוך כדי שהוא מעמיד מספרים מצוינים, 16.8 נק', 7.8 רב' ו-38% מחוץ לקשת.

סיפורו של גנדל מיוחד מאוד בנוף הכדורסל הישראלי. בגיל 8 עלה לארץ מריגה, לטביה. את הכדורסל פגש לראשונה בגיל 16 אחרי שקיבל פנייה משחקן העבר, אסף ברנע. בנוער שיחק במכבי רחובות יחד עם הקפטן של הפועל ת"א, מתן נאור.

הפורוורד החל את קריירת הבוגרים ברחובות והיה גם נער פוסטר במכבי רעננה. בעונת 99/00 הצפין לצפת ולאחר מכן שיחק בהפועל ת"א (ליגה לאומית) ומכבי ראש העין. אחרי שהחמיץ עונה שלמה בשל פציעה חתם ב-04/05 במכבי פ"ת מליגת העל ובמהלך העונה ירד ללאומית לשחק אצל דרור עוזרי באליצור רמלה בה גם פרץ לראשונה עם 21.3 נק' למשחק.

העונה הטובה ברמלה סידרה לו קדנציה שנייה באדומים מת"א הפעם בליגת העל. גנדל לא קיבל הרבה הזדמנויות מאפי בירנבוים וסיים את העונה עם 3.2 נק' ב-7 דק'. הישראלי/לטבי הבין שהמקום בו פרץ לראשונה הוא הטוב ביותר עבורו וב-06/07 חזר לרמלה לשנתיים נוספות בהן העמיד ממוצע של 19.8 נק' ו-9.9 רב' (בעונה הראשונה( ו-18.4 נק' ו-6 רב' (בעונה השנייה).

יכולתו המשופרת הלהיבה את רובי בלינקו שהחליט להחתימו בסיירת של עירוני ר"ג. את התקופה בזיסמן הוא לא יזכור לטובה מכיוון שגם בה כמעט ולא שיחק. לפני שלוש שנים (2009/10) זכה גנדל באליפות הליגה הלאומית יחד עם מ.כ הבקעה כשהוא נותן בממוצע 12.5 נק ב-41% מחוץ לקשת יחד עם 5.3 רב'. כאמור את השנתיים האחרונות העביר בהוד"ש.

הסגל של צוקרמן כולל בנוסף לגנדל את קובי שרביט (ששיתף פעולה עם גנדל לפני שנתיים בהוד"ש), חן גונשור, תומר פיסצקי והזר וויל האריס שמגיע מהליגה הדנית.

קלמנטה לא עוזב

החתמה מעניינת נוספת שבוצעה בימים האחרונים היא של הפורוורד/סנטר הדומיננטי, רמון קלמנטה (26, 2.03), בעירוני נהריה. קלמנטה שהגיע לראשונה לישראל אי שם בעונת 2009/010 וכדרר עבור רמי הדר במכבי אשדוד שיחק עד לפני מספר חודשים בטבעון/עמק יזרעאל שכבר הספיקה להתפרק. במהלך השנה הראה הפורטו-ריקני למה הוא הגבוה הטוב בלאומית כשניפק מספרים אסטרונומיים וסיים את הפרק שלו בנהלל/טבעון עם 21.1 נק' וכמעט 15 רב' למשחק. עם סיום הליגה בישראל חתם בפורטו-ריקו וזכה באליפות המקומית.

הזר בן ה-25 הוא יליד קווינס, ניו יורק וחלק משבעה ילדים שנולדו לבית משפחת קלמנטה. החל לשחק במגרשים הפתוחים של ניו יורק, אולם בתיכון לא לקח ברצינות את המשחק. קריירת המכללות שלו החלה בפאריס ג'וניור קולג' בה למעשה החל להראות ניצוצות ראשונים וסיים את עונתו הראשונה שם עם 14 נק' ו-8 רב'. בשנתו השנייה בפאריס (2005/6) נבחר ל-MVP של המכללה והוליך אותה עד לאליפות המחוז. באותה עונה השיג כ-20 דאבל דאבל ואף קלע במשחק אחד 40 נק' וקטף 11 רב'.

נתוניו המרשימים זיכו אותו להתעניינות ממספר קולג'ים גדולים בארה"ב דוגמת סירקיוז, נברסקה, נורט' סטייט ועוד, אולם בסופו של דבר העדיף לחתום בוויצ'יטה סטייט בה שיתף פעולה עם...גל מקל. קלמנטה שיחק שנתיים בווי'ציטה במהלכן נבחר לתגלית השנה במחוז, אך לא הצליח להעמיד מספרים יותר מדי מרשימים כשאת עונתו האחרונה סגר עם 7.9 נק' ו-7.1 רב'.

קריירת הבוגרים שלו החלה במדינת מוצאו, פורטו ריקו (הוריו פורטו-ריקנים) כששיחק באינדיוס דה מאיגוז המקומית. ב-2008/9 הוחתם כזכור ע"י רמי הדר במכבי אשדוד והתאקלמותו הייתה מהירה. הפורוורד/סנטר סגר במדי הדרומיים עונה נהדרת מבחינה אישית עם 20.9 נק' ו-11.7 רב' ב-63% מחוץ לקשת, אך לא הצליח לעלות את הקבוצה מעיר הנמל לליגת העל (באופן ספורטיבי) לאחר שהפסידה בחצי גמר הפלייאוף למ.כ הבקעה. כאמור בעונה החולפת שיחק ביקנעם/מגידו ולאחר שזו הסתיימה הספיק לחזור לאינדיוס ואף שיחק בליגת הקיץ של מקסיקו.

את 2009/10 העביר קלמנטה בהפועל יקנעם/מגידו והוא לא ישכח את מה שעבר עליו מבחינה חיובית ב"מבצר". מקבוצה שרבים הספידו אותה עוד לפני תחילת העונה, ללא אף ישראלי בכיר ומוכח ועם זר אחד (נייט מילר) שמעטים הכירו, הצליח אוהד יתום ליצור חבורה מלוכדת ולוחמנית שסיימה את העונה הסדירה במקום הרביעי המכובד לאחר ניצחונות על קבוצות כמו מ.כ הבקעה ואליצור יבנה.

הפורטו-ריקני היה העוגן של הקיבוצניקים ובכל ערב נתון בא לעבוד בגדול ותרם 23.2 נק', 11.2 רב' (5.5 בהתקפה) בלמעלה מ-62% מהשדה ב-33 דק'. אחת מהתצוגות היותר זכורות שלו הייתה נגד הפועל עפולה באמצע הסיבוב השני בליגה כשסיים עם 28 נק' ו-18 רב' ב-36 דק'. העונה הטובה שהציג זיכתה אותו בבחירה למשחק האולסטאר הראשון של הליגה הלאומית והוא אף נבחר למצטיין במשחק עם 27 נק' ו-10 רב'. כאמור את העונה החולפת עשה בטבעון/עמק יזרעאל.

עם החתמתו של הזר המוכר הסגל של עירוני נהריה כולל את ניר גולן, מוטי מוסקוביץ', אורן בן חמו, ערן סעודאי, בני אלשיר, עדאל מתא וג'ונתן בייז. כרגע מחפשים בעין שרה אחר זר נוסף שיסגור סופית את הקאדר שנראה כאחד החזקים בלאומית.


קלמנטה. מאוהב בישראל

רותם ברזילי בעפולה

עוד קבוצה שעובדת יפה בקיץ עד כה היא הפועל עפולה של אבנר יאור. הקבוצה מבירת העמק שכבר הספיקה להשאיר את קפטן נבחרת העתודה, עוז בלייזר, הקלעי השמאלי, אלעד אליהו וכן את סרגיי זליקמן הצעיר, החתימה את הגארד הכישרוני, רותם ברזילי (25, 1.86) שכדרר בעונה שעברה באליצור רמלה והראה פוטנציאל רב בלא מעט משחקים וסיים את הפרק שלו בקריית מנחם עם 7.1 נק' ו-2.7 אס' ב-20 דק'.

הישראלי בן ה-25 שגדל במכבי קריית מוצקין ונחשב לכוח עולה בגילאי הנוער קצת פספס את עצמו בתחילת קריירת הבוגרים והעביר מספר שנים בקריית אתא ובליגה הארצית. ב-2009/10 שב ללאומית והצטרף ליקנעם/מגידו. משחקו הטוב ביותר היה במחזור ה-19 מול הפועל "מרנין" טבעון כשתפר 27 נק' ב-5/5 מחוץ לקשת יחד עם 3 אס' ב-25 דק'. זה היה בסה"כ המשחק השני בו הוא היה על הפרקט מעל ל-20 דק'... את העונה עצמה סיים עם 5.4 נק' ב-40% ל-3 ב-11.4 דק'.

שחקן נוסף שמגיע או יותר נכון שב לאזור מגוריו הוא עומר אל-על, בוגר אקדמיית וינגייט, שגדל במחלקת הנוער של הפועל עמק יזרעאל. אל-על הצעיר יקווה לקבל צ'אנס מיאור ולהוכיח את יכולותיו אחרי שלוש שנים בוינגייט.


ברזילאי. חוזר לצפון






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();