הול. עונה שלישית בבאר יעקב



יום גדוש החתמות בלאומית
ברק חקלאי ,25/07/2012

באר יעקב צירפה את ינעם אירם והשאירה את ג'רמיין הול, נועם מטלון חוזר לשחק ואלעד אליהו ממשיך בעפולה.

קבוצות הליגה הלאומית ממשיכות בהכנות לקראת עונת 2012/13 והיום (רביעי) היה יום עמוס בהחתמות במספר מועדונים. סגנית האלופה, מכבי "איתי" באר יעקב, הודיעה על צירופו של ינעם אירם (23, 1.94) ועל הישארותו של ג'רמיין הול (31, 1.96) לעונה שלישית במרכז מקס.

השניים מצטרפים לאבי אליהו, ברייאן ליאנג, צפריר וולפר, אור עידה ותומר סנקר שחתמו מוקדם יותר בבאר יעקב ולנדב דבש שממשיך לשנה נוספת.

אירם היה חלק מדור מוכשר ביותר שצמח במחלקת הנוער של בני הרצליה הכולל את שנתונים 1987-1991 שבהם שיחקו בין השאר דורי אסף, נועם מטלון, עודד ברנדווין, טל רונן, אלירן סיוון, מתן מרציאנו, תום חבקין ועומר וינטר.

את קריירת הבוגרים החל בקבוצת הבת של בני השרון בליגה הארצית. ב-07/08 עבר לבית"ר בנימינה אך לא זכה ליותר מדי הזדמנויות. עונה לאחר מכן חזר קרוב לבית וחתם במדי מכבי הוד השרון של נתי כהן וגם בה לא הצליח להשאיר חותם כשסיים את העונה עם 6.3 נק' ב-13 דק'. ב-08/09 נדד לאליצור כוכב יאיר ולאחר מכן שיחק במכבי אשדוד ובלב השרון.

בעונה החולפת סגר מעגל במכבי אשדוד בליגת העל, אך לא קיבל הזדמנות מעופר ברקוביץ' והחליט לנדוד צפונה להפועל יקנעם/מגידו. אירם עזר לקבוצת הבת של מכבי ת"א לשרוד בלאומית כשהוא מסיים את השנה עם 13.5 נק', 3.5 רב' ו-2.8 אס'.

הול הוא יליד דאבלין, ג'ורג'יה ובוגר מכללת ואגנר אותה הצליח להוביל להופעה היסטורית בטורניר ה-NCAA. הול ייזכר לעד במכללה לאחר שסיים כקלעי הטוב בזמנים שלה עם 2,278 נק'. מבחינת הישגים אישיים האמריקאי בן ה-29 זכה בתואר רוקי השנה של מחוז הנורט' איסט (2000) ושחקן השנה (2003). עם סיום תקופת המכללות שלו ניסה את מזלו בליגות החצי מקצועניות של ארה"ב, אך מהר מאוד הבין כי מקומו באירופה.

החל את דרכו בליגה הבריטית ולאחר מכן הספיק גם לשחק בליגה השנייה בפורטוגל. לעפולה הוא הגיע בעונת 05/06 ועזר לה לסיים במקום הראשון בלאומית, נבחר לזר העונה וכמובן לחמישייה. עונה לאחר מכן שיחק עם העפולאים בליגת העל אך לאחר שנתיים ירד עימם (07/08) ללאומית. הול שיחק גם בגבעת שמואל אך גם איתה ירד ליגה. חזר לשנה נוספת בעפולה ובשתי העונות האחרונות הוא כדרר במרכז מקס והפך את הקבוצה מבאר יעקב לאחת הטובות בליגה עם 22 נק' ו-8 רב' בממוצע למשחק.

למרות שהול נשוי כבר מספר שנים לאישה ישראלית והוא מנסה לקבל אזרחות ישראלית בינתיים זה לא קורה ולמרות שקבוצות ליגת העל היו שמחות לקבל אותו כישראלי בינתיים זה לא קורה.

נועם מטלון חוזר

סיפורו של נועם מטלון (25, 1.97) היה אמור להיכתב בצורה אחרת. הגארד המוכשר שגדל במחלקת הנוער של בני הרצליה עשה חיל בשנים האחרונות בליגה הלאומית כששיחק בקבוצות צמרת כמו הפועל עפולה ומ.כ הבקעה.

בתחילת 2011/12 חתם בהפועל ת"א הגדולה של ארז אדלשטיין שבנתה קבוצה לעלייה. מטלון, אותו אדלשטיין מעריך מאוד, היה אמור להיות שחקן חמישייה ובורג משמעותי אצל האדומים, אלא שלרוע מזלו פציעה קשה בכתף אילצה אותו לעבור ניתוח בקיץ מה שגרם להפועל ת"א לוותר עליו ולהחתים את קורי קאר במקומו.

מטלון שישב שנה שלמה בבית וביצע שיקום מאסיבי על מנת לחזור חזק יותר ולהמשיך את ההתקדמות בקריירה, חתם היום (רביעי) באליצור יבנה של נתי כהן. הקבוצה מהשפלה שסיימה את העונה החולפת רק בחצי גמר הפלייאוף אחרי שנתנה פייט יפה ל"איתי" באר יעקב, מנסה להרכיב סגל חדש לאחר העזיבה המאסיבית של כוכביה (אלעד הופמן, ניר גולן וברייאן לאינג), וכבר החתימה את סנטר מכבי ראשל"צ בעונה שעברה, איגור נסטרנקו, וכן את הקלעי יונתן שטרקמן.

כהן התייחס להחתמה החדשה: "אני מאוד שמח שהבאנו את נועם מטלון ליבנה. נועם שחקן מוכח בליגה הזו, אחד הבכירים והמוכשרים בליגה השנייה שהיה שותף בכיר בעליית הליגה עם הבקעה פעמיים. אני רואה בו אחד מהמנהיגים שלנו בעונה הבאה ושחקן מוביל. הציפייה שלי הוא שיוסיף לנו מהיכולות והניסיון שלו ויעזור לנו לעשות עונה טובה ומוצלחת לפחות כמו בשנתיים האחרונות".

למרות השאיפות של כהן להגיע לפחות לחצי גמר הפלייאוף, תקציבה של יבנה שהיה יחסית גבוה לפני שנתיים ובעונה החולפת קוצץ, צפוי לרדת עוד יותר העונה. בקבוצה עדיין מחפשים אחר שני זרים שישלימו את תמונת החמישייה וכמובן מעוניינים להחתים עוד שניים-שלושה ישראלים כדי לסגור את הרוטציה שככל הנראה צפויה להיות קצרה.

נועם, אחיו של שחקן העבר, ניר מטלון, כאמור גדל במחלקת הנוער של בני הרצליה וכבר מגיל צעיר סומן כפוטנציאל. היה חלק מנבחרות הנוער והעתודה של ישראל ואת קריירת הבוגרים החל כצפוי בבני השרון, אולם לא קיבל דק' והצפין להפועל עפולה.

לצערו עונתו הראשונה בבירת העמק הסתיימה עם ירידה מליגת העל ללאומית, אך הוא לא נטש את הספינה ועזר לקבוצה לשייט חזרה לליגה הראשונה עם פלייאוף פנטסטי מבחינתו בו ניפק 13.4 נק' ב-54% מחוץ לקשת אליהם הוסיף גם 3.9 רב'.

ב-2009/10 הצטרף להפועל חולון והיה אמור להיות בורג מרכזי בקבוצה של עמיר עוזי, אך לאחר שראה שהוא לא מקבל צ'אנס באולם הפחים ירד שוב ללאומית, הפעם לדרור כהן ומ.כ הבקעה. במרכז לידר הוא היה חלק מרוטציה נהדרת הכללה גם את איתי גרינבוים ויחזקאל סקוורר שהצליחה לזכות באליפות. את השנה בבקעה סגר עם 14 נק', 3.7 רב' ו-3 אס', כמובן עם אחוזים מרשימים לשלוש (60%). גם ב-2010/11 נשאר בבקעה ושוב זכה עימה בתואר שהפעם נוצל לשם עלייה לליגת לוטו.


מטלון. קאמבק ביבנה

אלעד אליהו נשאר בסופו של דבר בעפולה

עירוני הפועל עפולה המשיכה השבוע בבניית הפאזל הקבוצתי שלה לעונה הקרובה כשהחתימה לעונה נוספת את אלעד אליהו. הישראלי היה בשנה שעברה אחד השחקנים הישראלים הדומיננטיים של הקבוצה העפולאית עם 14.7 נק', 3.6 רב' ו-2.3 אס'.

מעבר ליכולת ההתקפית המוכרת של אליהו הוא הראה הרבה אופי במשחקיו ונתן בלא מעט משחקים "הצגות" בהגנה והוביל את עפולה לעונה המוצלחת. הפורוורד השמאלי שכבר היה סגור בהפועל חולון החליט לדחות את ההצעה בסופו של דבר מכיוון שבסגולים-צהובים החליטו להשאיר את שון דניאל המשחק על אותה עמדה לעונה נוספת.

אליהו גדל במחלקת הנוער של הפועל י-ם ואף היה בסגל הקבוצה הבוגרת שזכתה בגביע יול"ב בעונת 03/04. ניסה את מזלו גם במדי רמה"ש של מיקי ברקוביץ' אך לא זכה ליותר מדי הזדמנויות. בעונת 06/07 החל שיתוף הפעולה הראשון שלו עם שרון אברהמי כששיחק תחתיו במדי עירוני קריית אתא.

בסיום אותה עונה עלתה הקבוצה לליגת העל ואליהו זכה גם בתואר הישראלי המצטיין של הלאומית עם ממוצעים של 15.3 נק', 3.7 רב' ו-40% מחוץ לקשת. השחקן המשיך עונה נוספת באתא שניסתה את מזלה בליגה הראשונה אך כשלה וירדה בסיום לליגה השנייה. את 2009/10 העביר באדום של הפועל ת"א ועזר לקבוצת האוהדים להגיע עד לחצי גמר גביע המדינה ולפינאלה של הליגה הלאומית שם כזכור הפסידה למ.כ הבקעה. עם הגעתו של ארז אדלשטיין לעמדת המאמן על חשבונו של שרון אברהמי הבין אליהו כי הוא לא ימשיך באדום וחיפש לעצמו קבוצה חדשה.

יוסי מלכה יו"ר הקבוצה מסר השבוע אחרי החתימה עם אליהו כי הוא מאמין שהסגל שנבנה יוביל את עפולה למטרות שהציבה לעצמה, התקדמות לעבר הפיינל פור של הליגה הלאומית. מלכה ציין כי הוא שמח שההנהלה עומדת במטרה שהציבה לעצמה ברמת ההמשכיות מהעונה שעברה כשנכון לרגע זה ארבעה שחקנים מהעונה שעברה ימשיכו לעונה נוספת (סרגיי זליקמן, עוז בלייזר, אלעד כנפו ואליהו) ובימים הקרובים יושלם סגל הקבוצה הישראלי ויבחרו הזרים שיובילו השנה את הקבוצה בליגה הלאומית.


אליהו. העדיף את עפולה






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();