רשמים מקצה הספסל - סיכום אליפות העתודה
ספסל ,25/07/2012

סגירת המעגל של בר טימור, השוואת שיא היסטורי של נבחרת העתודה הגדולה בהדרכת יורם חרוש, שיפור הרקורד של דרוקר, ההתפוצצות של לאסיסי על חשבוננו ועוד כהנה וכהנה הערות סטטיסטיות על הטורניר שבסיומו חזרנו לדרג א'.

בר השגה. סגירת המעגל הכי יפה בנבחרת הייתה של בר טימור. לפני שנתיים, במשחק על ההעפלה לדרג א' בבית דני נגד פינלנד, הוא החטיא פעמיים מהקו במצב של שוויון, 23 שניות לסיום, והכרטיס חמק. הפעם, קור הרוח שלו מהעונשין ברגעי ההכרעה מול בלגיה הבטיח לנו את העלייה לאליפות אירופה 2013.

בשם ההגנה. במשחקה השני בטורניר החזירה לעצמה הנבחרת את הביטחון אחרי ההפסד לבולגריה, כשעל הדרך היא משווה את שיא הספיגה של נבחרות העתודה אי-פעם. 39 הנקודות שהרשו הכחולים-לבנים לאוסטריה הן הכי מעט מאז הניצחון של העתודה ההיסטורית של יורם חרוש על גרמניה באוגוסט 1999, 39:82.

שיפר את המאזן. רק שלושה מאמנים בתולדות נבחרת העתודה מחזיקים במאזן שלילי: אלי קנטי, אריאל בית הלחמי ושרון דרוקר. האחרון, שאת הקדנציה הקודמת שלו סיים במאזן 18:6 בלבד, כאשר מחצית מהניצחונות הושגו במשחקי אימון, שיפר הפעם את הרקורד בצורה ניכרת. בחמשת משחקי ההכנה הבינלאומיים הוא רשם שלושה ניצחונות, וחשוב מכך, בטורניר עצמו העמיד מאזן 2:5.

הבא בדור. שון דאוסן, השחקן הכי צעיר בנבחרת שהיה יכול לשחק הקיץ במדי הנוער לו רק נולד שלושה שבועות מאוחר יותר, היה ההפתעה הנעימה של הסיבוב השני בטורניר. אחרי ששלוש הופעותיו הרשמיות הראשונות במדים הלאומיים הסתכמו ב-5.3 נק' ושלשה בודדת, הוא העלה הילוך בארבעת המשחקים האחרונים בהם רשם 16.0 נק' ושבע שלשות ב-44%. הבן של ג'ו האגדי העמיד את ממוצע הנקודות והריבאונד השלישי בטיבו במדי הנבחרת ודורג ראשון בחסימות.

קשת פרוצה. אחרי שחטפה 11 שלשות מבולגריה במשחק הפתיחה, הרשתה העתודה "רק" 6.7 שלשות ליריבותיה בהמשך הטורניר, אבל עדיין סיימה אחרונה באליפות באחוז היריבות מעבר לקשת (34.2%). החדשות הטובות הן שישראל דורגה בעצמה רביעית באחוזים לשלוש עם 33.1%.

לא מפוזרים. רק שתי נבחרות סיימו את הטורניר עם פחות מ-100 איבודים: פינלנד שכולנו ראינו את המשמעת והסדר של הדור הזה באליפות הנוער לפני שנתיים וישראל, שהסתפקה ב-13.0 איבודים בלבד.

מר קו. גיא לביא הוביל את הנבחרת באחוזים מעבר לקשת עם 8 מ-17 (47.1%), אבל דורג לפני אחרון באחוזים מהקו (7 מ-16, פחות מ-44%). סחתן על השיפור בתחום השלשות, אבל מה יהיה עם העונשין שהיווה המשך ישיר לנתוניו במדי הרצליה העונה (10-21, 48%)?

לא סיסי. אם גם בקיץ הבא היינו משחקים בדרג ב', ההסבר היה מסתכם בשתי מילים: אליאס לאסיסי. הסווינגמן הבלגי המטיר על ישראל 34 נקודות, כולל שמונה שלשות ללא החטאה, וניצח את הנבחרת לבדו ברבע האחרון 14:17. הוא סיים את האליפות ראשון באחוזים לשלוש (52.4%), אבל באף משחק אחר לא קלע מעל 19 נקודות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();