נועם מטלון חוזר
ברק חקלאי ,25/07/2012

הגארד בן ה-25 שנותח בתחילת העונה החולפת בכתפו ומאז לא שיחק חתם בשורות אליצור יבנה של נתי כהן: "מדובר בשחקן מוכח בליגה הלאומית ואחד הבכירים והמוכשרים בה".

סיפורו של נועם מטלון (25, 1.97) היה אמור להיכתב בצורה אחרת. הגארד המוכשר שגדל במחלקת הנוער של בני הרצליה עשה חיל בשנים האחרונות בליגה הלאומית כששיחק בקבוצות צמרת כמו הפועל עפולה ומ.כ הבקעה.

בתחילת 2011/12 חתם בהפועל ת"א הגדולה של ארז אדלשטיין שבנתה קבוצה לעלייה. מטלון, אותו אדלשטיין מעריך מאוד, היה אמור להיות שחקן חמישייה ובורג משמעותי אצל האדומים, אלא שלרוע מזלו פציעה קשה בכתף אילצה אותו לעבור ניתוח בקיץ מה שגרם להפועל ת"א לוותר עליו ולהחתים את קורי קאר במקומו.

מטלון שישב שנה שלמה בבית וביצע שיקום מאסיבי על מנת לחזור חזק יותר ולהמשיך את ההתקדמות בקריירה, חתם היום (רביעי) באליצור יבנה של נתי כהן. הקבוצה מהשפלה שסיימה את העונה החולפת רק בחצי גמר הפלייאוף אחרי שנתנה פייט יפה ל"איתי" באר יעקב, מנסה להרכיב סגל חדש לאחר העזיבה המאסיבית של כוכביה (אלעד הופמן, ניר גולן וברייאן לאינג), וכבר החתימה את סנטר מכבי ראשל"צ בעונה שעברה, איגור נסטרנקו, וכן את הקלעי יונתן שטרקמן.

כהן התייחס להחתמה החדשה: "אני מאוד שמח שהבאנו את נועם מטלון ליבנה. נועם שחקן מוכח בליגה הזו, אחד הבכירים והמוכשרים בליגה השנייה שהיה שותף בכיר בעליית הליגה עם הבקעה פעמיים. אני רואה בו אחד מהמנהיגים שלנו בעונה הבאה ושחקן מוביל. הציפייה שלי הוא שיוסיף לנו מהיכולות והניסיון שלו ויעזור לנו לעשות עונה טובה ומוצלחת לפחות כמו בשנתיים האחרונות".

למרות השאיפות של כהן להגיע לפחות לחצי גמר הפלייאוף, תקציבה של יבנה שהיה יחסית גבוה לפני שנתיים ובעונה החולפת קוצץ, צפוי לרדת עוד יותר העונה. בקבוצה עדיין מחפשים אחר שני זרים שישלימו את תמונת החמישייה וכמובן מעוניינים להחתים עוד שניים-שלושה ישראלים כדי לסגור את הרוטציה שככל הנראה צפויה להיות קצרה.

נועם, אחיו של שחקן העבר, ניר מטלון, כאמור גדל במחלקת הנוער של בני הרצליה וכבר מגיל צעיר סומן כפוטנציאל. היה חלק מנבחרות הנוער והעתודה של ישראל ואת קריירת הבוגרים החל כצפוי בבני השרון, אולם לא קיבל דק' והצפין להפועל עפולה.

לצערו עונתו הראשונה בבירת העמק הסתיימה עם ירידה מליגת העל ללאומית, אך הוא לא נטש את הספינה ועזר לקבוצה לשייט חזרה לליגה הראשונה עם פלייאוף פנטסטי מבחינתו בו ניפק 13.4 נק' ב-54% מחוץ לקשת אליהם הוסיף גם 3.9 רב'.

ב-2009/10 הצטרף להפועל חולון והיה אמור להיות בורג מרכזי בקבוצה של עמיר עוזי, אך לאחר שראה שהוא לא מקבל צ'אנס באולם הפחים ירד שוב ללאומית, הפעם לדרור כהן ומ.כ הבקעה. במרכז לידר הוא היה חלק מרוטציה נהדרת הכללה גם את איתי גרינבוים ויחזקאל סקוורר שהצליחה לזכות באליפות. את השנה בבקעה סגר עם 14 נק', 3.7 רב' ו-3 אס', כמובן עם אחוזים מרשימים לשלוש (60%). גם ב-2010/11 נשאר בבקעה ושוב זכה עימה בתואר שהפעם נוצל לשם עלייה לליגת לוטו.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();