דאוסן. 26 נק' ומדליית ארד



עתודה: מדליית ארד בסטייל
עידו לפל, שליח "ספסל" לאליפות אירופה ,22/07/2012

הנבחרת של שרון דרוקר נקמה בבולגריה על ההפסד במשחק הראשון באליפות עם ניצחון ענק (67-101) תודות ליום מצוין של שון דאוסן (26 נק' ו-8 רב') ורבע אחרון מהסרטים בו גברה על היריבה 11-31. הלילה יחזרו השחקנים לארץ עם ההישג הנהדר – העפלה לדרג א' ומקום שלישי בטורניר.

תענוג, זו המילה שמתארת את מה שהתרחש הערב על הפרקט באולם האוניברסיאדה בסופיה. נבחרת העתודה הגיעה למשחק על מדליית הארד מול המארחת, בולגריה, לאחר ההפסד אמש (שבת) לצ'כיה בחצי הגמר ובמטרה לנקום בבולגרים על ה-L במשחק הראשון בקמפיין.

לאחר שלושה רבעים בהם ישראל שלטה, אך הבולגרים נשארו בתמונה, הגיעו עשר הדק' האחרונות בהן הנבחרת התפוצצה מבחינה התקפית ועצרה את האירופאים על 10 נק' בלבד. שון דאוסן היה בלתי ניתן לעצירה עם 26 נק' ו-8 רב'. אליו הצטרפו בר טימור (7 אס') ואור סולומון 15 נק' כ"א, לירז אריאלי 13 וגיא לביא עם דאבל דאבל מצוין של 11 נק' ו-11 אס'. בסיום ניצחה העתודה 67-101 והלילה היא תחזור לישראל גאה מאוד בהישג שעשתה – העפלה לדרג א' ומדליית ארד באליפות אירופה.

שרון דרוקר עלה בחמישייה עם גיא לביא, בר טימור, אור סולומון, עוז בלייזר ובן אלטיט. פתיחת המשחק הייתה מאוזנת כשהנבחרת לא הצליחה לעצור את איבאנוב, אבל הגארדים דאגו לשמור את ישראל צמודה. חטיפה וסל של לביא העלו את הכחולים-לבנים ליתרון 10-12 שש דקות בתוך הרבע, אבל איבאנוב המשיך לחגוג בהתקפה ומנע את הגדלת הפער. חמש רצופות של אריאלי קבעו יתרון קטן לנבחרת בתום הרבע, 20-23.

שתי צ'אקות של אליאספור מחצי מרחק יחד עם חדירה של טימור העלו את הנבחרת לפלוס 6 והקפיצו את המאמן הבולגרי לפסק זמן ראשון. ישראל לא הורידה את הרגל מהדוושה, המשיכה לשחק פנימה אל דאוסן ואליאספור והגדילה עד ל-25:40 לפני פסק זמן נוסף של הבולגרים. הכחולים הורידו את מעט את הקצב והיריבה ניצלה זאת כדי לצמצם ל-40:46 בלבד במחצית.


לביא. שלט נהדר במשחק

קלעו לנבחרת: טימור 11 (5 אס'), דאוסן 10 (5 ריב'), אריאלי 8, אליאספור 7, לביא 6 (6 אס'), בלייזר וסולומון 2 כ"א.

הגנה טובה של הנבחרת והוצאה לפועל של הגבוהים הריצו ל-0:9 מהיר והקפיצו את היתרון חזרה ל-15 תוך פחות משלוש דקות. פסק זמן בולגרי עצר את הריצה כשדימיטרוב ואיבאנוב ענו בריצה משלהם והורידו שוב ל-6 בלבד. פסק זמן של דרוקר עצר את השיטפון ונקודות חשובות מצד סולומון שמרו על הפער הקטן. הפורוורד של מכבי ראשל"צ המשיך ללהוט, ויחד עם בלייזר וטימור הגדילו שוב. בכניסה ל-10 הדקות האחרונות, הנבחרת ביתרון 56-70.

בלייזר ושלשות של דאוסן ולביא העלו כבר ל-20 הפרש, 8 דקות לסיום. פסק זמן בולגרי לא עצר את הנבחרת, ונקודות מחוץ לקשת העלו כבר ל-32 נקודות הפרש אחרי ריצת 0-18, חמש דקות לסיום. עד לסיום דאג דרוקר לשתף את כל הסגל ובסיום ניצחון מרשים מאוד לישראל 67-101 על המארחת שכזכור גברה עליה במשחק הראשון של האליפות.

קלעו לנבחרת – שון דאוסן 26 (8 רב', 11/18 מהשדה), בר טימור (7 אס' ו-4 חט') ואור סולומון (17 דק') 15 כ"א, לירז אריאלי 13 (3 חט', 3/4 משלוש), גיא לביא 11 (11 אס'), עוז בלייזר (7 רב') ורם אליאספור 7 כ"א, איגור מאיור 3, בן אלטיט ושון לבנובסקי 2 כ"א. אלון אברמוביץ' ודולב דראפיץ' שותפו

שרון דרוקר סיכם את הטורניר: "היום זה היה משחק מדהים. באנו ממש מפוקסים ואני לא ממש יודע מאיפה הבחורים הביאו כוח במשחק שביעי בעשרה ימים, מה שמלמד על נבחרת בריאה. במחצית שנייה זו היתה תצוגת כדורסל מדהימה. היה טורניר יפה כנבחרת לעלות דרג ולזכות במדליה. השחקנים התקדמו ובשנה הבאה נתארגן בהתאם לדרג א' כי לשם אנחנו שייכים".

על שון דאוסן שמעולם לא שיחק בנבחרת אמר דרוקר: "אין ספק שהוא התגלית. לקח את הצ'אנס שלו, הקשיב, למד, שיחק בשתי עמדות. נתן עבודה אדירה ועוד נכוון אותו ונלמד. גדל לנו שחקן טוב".

זה היה קמפיין אחרון לששה שחקנים ודרוקר נפרד מהם: "הם היו מחוייבים וגמרו גמרו את הקמפיין ואת הנבחרת עם הראש למעלה. עשינו את ההישג כולם יחד ואמרנו שאנחנו כמו אבא ואמא עבורם, מתי שצריך נעזור להם. כל השאר ימשיכו איתנו בשנה הבאה"


טימור. מסיים אליפות מצוינת מבחינה אישית







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();