סיכום שלב רבע הגמר באליפות אירופה לעתודה דרג ב'
ספסל ,20/07/2012

בולגריה הפתיעה את פולין הפייבוריטית והעפילה על חשבונה, קרואטיה ניצלה שאננות בריטית וצ'כיה מפרקת כל יריבה. בשבת משחקי חצי הגמר.

בנוסף לשמחה הישראלית היו עוד שלוש נבחרות נוספות שהעפילו אמש (חמישי) לדרג א'. הראשונה לעשות זאת הייתה צ'כיה הנהדרת שגברה על בריטניה, 75-91. הבריטים שהחלו מצוין את האליפות התפוגגו ככל שהקמפיין התקדם, מה גם שהסנטר הפותח שלהם, אלאסדיר פרייז'ר, היה פצוע במשחק המכריע.

המחצית הראשונה הייתה צמודה כאשר הצ'כים הובילו בסיומה בפער מינימאלי, 38-43. הריצה הצ'כית החלה ברבע השלישי אותו ניצחה 16-29 ולא השאירה ליריבה שום סיכוי. ג'ארומיר בוהצ'יק (תזכרו את השם) הוליך את הקלעים עם 24 נק' ו-3 חט', אליו הצטרף כרגיל מרטין קריז, אחד מהשחקנים היותר מבריקים באליפות שלא נתפלא עם ייכנס לחמישיית המצטיינים. קריז תפר 21 נק' וקטף 10 רב'. אצל המפסידה היה זה כרגיל דבון ואן אוסטרום (20 נק', 6 אס' ו-4 חט') שאולי מסיים טורניר אישי מצוין אבל ללא דרג א' ביד. אחרי שנתיים בדרג השני שבים הצ'כים לבמה המרכזית של הכדורסל האירופאי.

למרות ההפסד, בריטניה הייתה תלויה במשחקה של קרואטיה מול פינלנד. ניצחון פיני היה נותן לבריטים את המקום השני בבית ששווה כאמור העפלה לדרג א'. הקרואטים שגמגמו מאוד בתחילת הטורניר נראו נהדר כבר מהפתיחה ולא נתנו צ'אנס לפינים המסכנים. בסיום הרבע הראשון זה כבר היה 7-23 אדום. עד לסיום שייטו סטיפ קרסטנוביץ' (20 נק', 7 רב' ו-3 חס') וחבריו לניצחון (69-94) ואחרי שנה אחת בלבד בדרג השני הם שווים למקומם הטבעי. רוקו רוג'יץ הוסיף 14 נק', 9 אס' ו-5 רב'.


קרואטיה. ירידה לצורך עלייה

המשחק הבא הפגיש את המארחת בולגריה מול פולין שיום לפני כן הופתעה ע"י ישראל. הפולנים ידעו שמבחינת הכישרון בסגל הם עולים על המקומיים, אבל מסתבר שאין דבר יותר חשוב מיתרון הביתיות. הבולגרים הציגו את משחקם הטוב ביותר בקמפיין (למעט זה מול ישראל) ועמדו בצורה פנטסטית מול היריבה העדיפה. פבלין איבאנוב במשחק חייו סיים עם 35 נק' (5/8 מחוץ לקשת) והוליך את נבחרתו לדרג א' עם ניצחון 70-78. פולין סבלה מיום חלש מצד שני כוכביה, מיכאל מיכאליק (2 נק' ב-1/11 מהשדה) והסנטר פרזמיסלאב קרנובסקי (7 נק' ב-3/8 מהשדה).

מחר (שבת) יחלו משחקי חצי הגמר כשישראל תנסה לתת פייט לצ'כים הנהדרים ובולגריה תפגוש את קרואטיה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();