"אני פה כל עוד ירצו אותי"
ספסל ,20/11/2011

למרות חוסר ההצלחה להעפיל בעונה שעברה והחוזה שמסתיים בעוד שנה, מתן נאור לא מתכוון לעזוב את הפועל ת"א בזמן הקרוב. בראיון לקראת המשך העונה הוא מדבר על הליגה הבלקנית ("אנשים נוטים לזלזל, נקודה") וגם על הבן שנולד לפני שנה ("ממלא אותך באושר שכל שאר הדברים שוליים ליד זה").

מאת: אדם בן אליעזר

23 באוגוסט 2009. באחת ההחתמות המפתיעות מזה שנים חותם מצא את עצמו מתן נאור בהפועל אוסישקין מהליגה הארצית. החתמה שהפתיעה את כולם, חוץ מנאור עצמו, שבראיונות שקיים מאוחר יותר סיפר שלנוכח ההצעות הלא רלוונטיות שקיבל מליגת העל לא היה לו ספק באיזו קבוצה הוא הולך לחתום. על הקאמבק באדום הוא עדיין לא יכול לסמן V לאחר שמועדון האוהדים כשל בניסיונו בעונה שעברה להעפיל לליגת לוטו ולהחזיר את הפועל ת"א למקומות הראויים לה.

בינתיים פתיחת העונה של קבוצתו טובה מאוד, היא עדיין ללא הפסד בליגה הלאומית ולמרות תצוגות לא מרשימות במחזורים הראשונים עושה הרושם שהאדומים על הגל הנכון. נאור מסביר. "אני חושב שבשניים-שלושה משחקים האחרונים נראינו יותר טוב, בעיקר בצד ההגנתי ומבחינת אינטנסיביות, קלענו יותר בזכות הגנה טובה וסלים קלים שעשינו בעקבותיה. לדעתי אנחנו קבוצה מוכשרת אבל גם צעירה וחדשה וייקח לנו זמן להתחבר. אנחנו עוד לא מממשים את הפוטנציאל שלנו וזאת אחת הסיבות שארז והקבוצה החליטו ללכת לליגה הבלקנית ואני מאוד מקווה שזה יוכיח את עצמו."

הזכרת את הליגה הבלקנית שרבים נוטים לזלזל בה. אתה שיחקת כבר בכמה מסגרות אירופאיות, איך אתה רואה את הרמה בליגה הזו?
"אנשים נוטים לזלזל נקודה. אני לא ממעיט בערך של אף קבוצה ,גם לא בליגה שלנו, יש הרבה כאלה שכן, אבל המשחקים לא קלים. מן הסתם יש ליגות אירופאיות ברמות גבוהות יותר, אבל בשביל קבוצה כמו שלנו, שזו התנסות ראשונה שלה באירופה אני חושב שגם אם הליגה לא ברמה הכי גבוהה אני עדיין מאמין שכניסיון למערכת ולקבוצה זה טוב וזו התנסות שצריך לעבור אותה".

גם בעונה שעברה פתחתם את הליגה בצורה דורסנית, אבל בהמשך נחלשתם והסוף ידוע לכולם. מה אתם עושים כדי שהשנה יהיה לזה סוף שונה?
"לכל הדיבורים הללו אין משמעות. אני חושב שבשנה שעברה פתחנו אפילו טוב יותר את הליגה ונראינו יותר טוב בשלב מוקדם יותר. אני רוצה להאמין שהקבוצה הזו תגיע לשיא שלה ברגע הנכון. גם בשנה שעברה האמנתי שנעלה ואני לא רוצה לחשוב על אופציה אחרת גם השנה. אבל זה ספורט, דברים קורים ואסור לשכוח את זה. אנחנו באים כפייבוריטים לכל משחק בלי ספק, אפילו שעדיין לא שיחקנו נגד שתי הקבוצות שכביכול מתחרות איתנו (באר יעקב וטבעון/עמק יזרעאל, א.ב) ובסופו של דבר זה פלייאוף. גם בשנה שעברה כשהכתירו אותנו כקבוצה שעולה ואמרתי עוד לא עלינו אמרו שאני מדבר בקלישאות."




נשמעו לא מעט קולות הטוענים שהקבוצה של השנה פחות טובה מזו של השנה שעברה. איך אתה רואה את ההשוואה בין הקבוצות?
"אני לא מחפש את ההשוואות הללו. אם נסתכל על השיא שלנו שנה שעברה ומה שהגענו אליו בשיא שלנו אז יכול להיות שהיינו קבוצה טובה יותר מזאת של היום אבל לא במרחק גדול. היתרון שלנו בעונה שעברה היה בזה שרצנו שנה שנייה ביחד ובגלל זה גם פתחנו טוב את העונה. השנה זה לוקח קצת יותר זמן ואנחנו עוד לא מראים את הפוטנציאל שלנו וזה הגיוני שאנשים מהצד יגידו שהקבוצה של שנה שעברה הייתה טובה יותר כי ברגעים של השיא שלנו הראנו אולי ,יכולת טובה יותר מזו שהראינו עד עכשיו. כמו שכבר אמרתי זה ספורט ואי אפשר לדעת איך דברים יתפתחו אבל אני מעריך שבשיא שלנו השנה אנחנו נהיה יותר טובים".

עונת הפציעות

בעונה החולפת נאור עבר סדרה של פציעות שמנעו ממנו להיות כשיר ב-100% ברגעים המכריעים והוא אף לא נטל חלק בסדרת הגמר נגד מ.כ הבקעה לאחר שנפגע בכתפו בפלייאוף מול יקנעם/מגידו. יחד עם הפציעה של אדריאן אוטר ברור לכולם כי אם השניים היו כשירים לחלוטין האדומים היו עולים בקלות לליגת לוטו.

הפציעות מלוות אותך רוב הקריירה. השנה עם העומס של המשחקים בבלקנית, בגביע ובליגה אתה לא חושב שהמעמסה עלייך תהיה יותר גדולה?
"רוב הפציעות שלי בקריירה היו פציעות טראומה,שנבעו כתוצאה מסגנון המשחק שלי. בפציעות יש גם הרבה מזל והפציעה שלי בשריר הירך האחורי גררה אחריה כמה דברים, ואי אפשר לשים את האצבע ולהגיד שזה קרה כתוצאה מעודף או חוסר עומס. אני שומר על הגוף שלי ומתאמן קשה כמו בכל הקריירה שלי,ונשאר לנו רק להקיש על עץ ולקוות שגם אני וגם שאר הקבוצה נשאר בריאים".

יש לך עוד שנה עד סיום החוזה בהפועל. במידה והקבוצה לא מעפילה לליגת העל אתה מתכוון להמשיך בקבוצה?
"זה לא רלוונטי, כבר אמרתי את זה בעבר ואני אומר שוב. מבחינתי, כל עוד ירצו אותי פה אני אהיה בהפועל. אני לא רואה מועדון טובי ותר בארץ. טוב לי פה ואני מאוד מקווה שנעלה ליגה והכול ילך לפי התכנון שלי ושל המערכת. יש לי מטרה שלשמה הגעתי לפה וגם אם זה לא יקרה השנה, אני אעשה הכול בשביל לעמוד במטרה הזאת."


נאור. הפציעה בכתף מול יקנעם/מגידו

בוא נעבור למשהו יותר אישי. כבר שנים טוענים ובהערכה רבה שמתן נאור זה הרבה יותר מכדורסל. אז מה אתה עושה ומה מעניין אותך מחוץ למגרש?
"נכון לעכשיו אני לומד שנה שלישית תזונה בפקולטה לחקלאות ברחובות,וזה תואר שמוציא ממני את המיץ אבל אני עושה את זה בלב שלם והמון אהבה ורצון. מעבר לזה אני אבא וזה ממלא המון מזמני אבל הכול נעשה בטוב.נישן כבר בקבר".

בתור שחקן שרוב הקריירה דאג רק לעצמו ופתאום יש אישה וילד איך זה משנה לך את אורח החיים?
"אני חושב שמה שמשנה זאת הגישה שאיתה אתה בא להרפתקה הזאת.כשאתה ניגש לזה בצורה נכונה אתה אומר לעצמך ששינה זה אוברייטד ושם את זה בצד, ויש משהו שכ"כ ממלא אותך באושר שכל הדברים שוליים ליד זה".

חגגת לא מזמן 31. יש כבר מחשבות לקראת היום שאחרי?
"עשיתי כמה קורסים בוינגייט ואני אשלב את התזונה יחד עם ספורט . אבל יש עוד זמן וקודם כל יש עוד כדורסל על הראש".

לקינוח:
השחקן הכי גדול ששיחקתי איתו – "ליאור ליובין (עירוני ר"ג), מריו אוסטין (הפועל ירושלים) ,מאיר טפירו (הפועל ירושלים)."

השחקן הכי גדול ששיחקתי נגדו – "לואל דנג (כשנבחרת ישראל פגשה את בריטניה במוקדמות אליפות אירופה)."

רגע השיא בקריירה שלי – "עלייה עם הפועל ת"א לפיינל פור של היורופליג נגד דינמו מוסקבה."

הזר הכי טוב בליגה – "דמונטז סטיט"

הישראלי הכי טוב בליגה – "קורי קאר"

שלשה מהפינה או חדירה עד לטבעת – "לא זה ולא זה,לתת בלוק או פעולה הגנתית שתטריף את האווירה ביציעים"








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();