העברת השנה בלאומית? צ'וברביץ' בר"ג
ברק חקלאי ,15/11/2011

קלאביחו, המועדון הספרדי בו משחק הסנטר, נקלע לבעיות כלכיות שבגינן לא קיבל השחקן את כספו והחליט לשוב לארץ ויחזק את הזיסמנים עד לסיום העונה.

אין ספק שמדובר באחת ההפתעות הגדולות של העונה בכדורסל הישראלי. אלכס צ'וברביץ' (25, 2.12) שלמרות שהיה מחוזר ע"י מספר קבוצות בליגת העל ומועדוני הצמרת בלאומית בקיץ האחרון החליט להמשיך בספרד לשנה נוספת, הפעם בקבוצת קלאביחו, עוזב את קבוצתו האירופאית בשל בעיות כספיות אליהן נכנסה וסגר בעירוני ר"ג של דני גוט.

כזכור לפני שנתיים החליט הסנטר הענק לעבור לפונלבראדה הספרדית והושאל לקבוצת הבת שלה, אייסקאס מהליגה השלישית. לאחר עונה יחסית מוצלחת אותה סיים עם 11 נק' ו-8 רב' ב-23 דק' הגיע בחודש יוני לארץ והשתתף לאחר מכן בליגת הקיץ של המנהלת. למרות הצעות רבות בהן החזיק ממספר קבוצות בארץ החליט צ'וברביץ' לא לוותר על אירופה וכשההצעה מקלאביחו, העולה החדשה לליגה השנייה, הגיע הוא לקח אותה בשתי ידיים.

עד עכשיו בתשעה משחקים, הישראלי עדיין לא מצא את עצמו וצבר 3.8 נק' ו-3.1 רב' ב-12.1 דק'. מתחילת העונה סבל המועדון מבעיות כלכליות בגינן לא זכו חלק משחקניו לקבל את כספם וביניהם ככל הנראה גם צ'וברביץ'. מהרגע שבזיסמן הבינו כי לצ'וברביץ' יש בעיות בספרד הם הגישו לו הצעה ולאחר מספר ימים הסכים הסנטר להצטרף לקבוצה מהלאומית. הסנטר מיוצג ע"י צמד הסוכנים, מתן סימן טוב ולירון פנאן.

צ'וברביץ' החל לשחק כדורסל בגיל מאוחר מאוד (19) כשעוד לפני כן שיחק כדורעף ונחשב לכשרון גדול בתחום. מסיבות אישיות החליט לפרוש ולעבור לשחק עם הכדור הכתום. ההתחלה לא הייתה קלה ולאחר רומן קצר עם מכבי ת"א החל השחקן לנדוד בין קבוצות ומדינות כשעל הפרק הוא כבר היה סגור בקולג' בארה"ב וכמעט אף באיטליה.

ב-2008/9 הגיע לגלבוע/גליל וציפה לקבל את הבמה ב"חממה" של הכדורסל הישראלי, אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד ומהר מאוד מצא את עצמו בלאומית באליצור כוכב יאיר הצנועה. דווקא שם, הרחק מהזוהר מצא צ'וברביץ' את מקומו והחל לפרוח. את העונה בקבוצה של איתי ברקן סיים עם ממוצע של דאבל דאבל, 11.8 נק' ו-10.8 רב' וכמעט והוביל את קבוצתו לפלייאוף העליון.

בעקבות היכולת הנהדרת מצא את עצמו בנבחרת האולימפית ואף שיחק עימה באוניברסיאדה. גלעד כץ ומוטי דניאל הבינו כי מדובר בפרויקט ענק והחתימו אותו באליצור יבנה שניסתה להריץ פרויקט צעירים שבסופו של דבר לא ממש צלח. צ'וברביץ' סגר את השנה בשבזי עם 13.5 נק' ו-9 רב' ב-27 דק'. כאמור את השנתיים האחרונות העביר בספרד.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();