הפרח בלב המושבה
ספסל ,20/10/2011

טל דן שב לעירוני נס ציונה לאחר נדידה של כמה שנים בין שתי הליגות הראשונות ובטוח ביכולת קבוצתו להראות כדורסל מצוין ולהגיע לשלבים המאוחרים. על הדרך הוא מספר על הצעות שהיו לו לשחק באירופה ועל השיר האהוב עליו, צפו להפתעה...

---מאת רותם ברנשטיין---

לא במפתיע נחשב טל דן (24, 195) לזר נוסף בליגה השנייה, יכולותיו המרשימות גרמו ללא מעט אנשים לתהות מדוע גם העונה אינו משחק בליגת העל. בעונה הקודמת שיחק דן במדי הפועל עפולה וסיפק 16.4 נק', 6.7 רב' ו-3.5 אס' ב-27.3 דקות, ואילו העונה שב הפורוורד למקום שהוא מתאר כבית, הפועל נס ציונה.

למעשה דן גדל במחלקת הנוער של נס ציונה ואף שיחק בקבוצה הבוגרת לפני שלוש עונות (09\2008), גם אז סיפק ממוצעים טובים עם 17.7 נק' ו-5.6 רב' ב-26.5 דקות. על אף שהוכיח את עצמו לא מעט פעמים נדמה כי מעולם לא קיבל הזדמנות אמיתית בליגה העל, דן ניסה את מזלו פעמיים בליגה הגבוהה במדי מכבי ראשון לציון (05\2006) ועירוני אשקלון (10\2009) אך לרב העביר את העונה על הספסל ושב ללאומית.

החלטת לחזור לנס ציונה אחרי הרבה שנים, מרגיש פה בבית?
"בהחלט, זה המקום שגדלתי בו, המשפחה שלי וגם החברים שלי מתגוררים באזור מעבר שזה רק מוסיף לכך שאני מאוד מתחבר לאנשים מהמועדון, יש פה אנשים מאוד חמים שדוחפים קדימה חוץ מזה שנורא הערכתי את העובדה שמאוד רצו אותי פה, זה נתן לי להרגיש טוב עם ההחלטה שלי לחזור לשחק בנס צינה, בכלל היה לי ברור שאם העונה אני ממשיך בליגה הלאומית זה רק בבית. זה בונוס מאוד רציני לשחק במקום שטוב לך בו, שאתה מכיר את הצוות ושכייף לך לבוא לאימונים ולמשחקים, מקום שמעריכים אותך ויודעים מה אתה שווה,אלה לא דברים שברורים מאליו".

ובכל זאת, לא רצית העונה לעבור לליגת העל? אני בטוחה שהיו לך הצעות.
"היו הצעות, אבל בסופו של דבר החלטתי להישאר בלאומית כיוון שההצעות לא כללו הצעות קונקרטיות כמו הבטחות לדקות, נכון שעכשיו יש הרבה יותר הצעות והזדמנויות לשחקנים ישראליים, אבל העדפתי שלא בכוח כי אני יודע שהזמן שלי עוד יגיע ואשחק גם בליגת העל ואולי זה יקרה בעונה הבאה פשוט הרגשתי שהפעם זה יהיה פחות נכון בעבורי. אבל בהחלט חושב שיש לי מקום ומאמין שמישהו בסוף ירים את הכפפה וייקח אותי".

בכל זאת קשה להתעלם מהעובדה שהרבה שחקנים שגדלו שבנתון שלך כמו יוגב אוחיון, אלישי כדיר ודניאל גור אריה מצליחים בליגה הראשונה ואתה עדין בליגה השנייה. לא מרגיש קצת פספוס?
"קודם כל אני שמח בשביל כל אחד מהם שהצליח למצוא את דרכו בליגה. אבל פספוס? ממש לא, אני שמח על הדרך שלי ומאמין בה, אני אדם שתמיד מביט קדימה ולא מסתכל על אחרים".

מלבד החתמתו של דן, הצליחה העולה החדשה לגייס לשירותיה סגל ישראליים מרשים, הכולל את דורי אסף, עומר רוב, דן בנק ועוד מהבולטים בליגה השנייה. כך שנדמה שעם שילוב עבודה נכונה של זילברשטיין יחד עם חיבור מוצלח של הזרים (קורי לואו וברקסטון דופרי), יכולה נס ציונה בקלות להתברג לפלייאוף העליון.



על הנייר בנייתם קבוצה די מרשימה שמיועדת לטופ של הטבלה, איך אתה מעריך את הסיכויים שלכם העונה?
"בגדול אני מאמין שהשנה אנחנו נצליח, בינתיים זה נראה טוב אבל צריך לזכור שזו רק ההתחלה ועדין קשה לדעת מה יקרה בהמשך, אבל עם זאת אני לא רואה סיבה שלא. כלומר במידה והכול יסתדר כמו שצריך ומתוכנן אני בטוח שנגיע גבוה, יש לנו מאמן מצוין, שחקנים מהטובים בליגה והכי חשוב מערכת שתומכת ודוחפת אותנו קדימה".

מה באמת עם תמיכה, יש קהל בנס ציונה?
"ברור, יש לנו קהל מצוין שמגיע למשחקים הסדירים בעונה וגם מגיע למשחקי ההכנה. בנוסף יש לנו קשר מצוין עם שאר המחלקות במועדון, בעיקר עם הנוער שמגיע קבוע למשחקים".

ומה הציפיות הקבוצתיות?
"ציפיות ומטרות תמיד יש, אף אחד לא בא להעביר סתם את הזמן, הרכיבו קבוצה מעולה עם תרכיב אנושי לא פחות טוב ואנחנו כרגע בשלבי החיבור. שוב אני מאמין שברגע שאנחנו נתחבר בצורה הנכונה והטובה- השמיים הם הגבול".

ומה עם הזרים, גם איתם יש חיבור?
"בהחלט, יש חיבור גם עם הזרים והם מאוד כישוריים, כך שרגע זה הולך לכיוון טוב ואם ימשיך כך אין סיבה שלא נגיע גבוה".

דן הוא ילדי אבריסטוית', ווילס' שבבריטניה לאב אירי ואם ישראלית, הוא עלה לישראל ב-1990 כשהיה בן 3, כך שמחזיק בדרכון אירופאי ולא יכולנו שלא לתהות מדוע לא לנסות ולשחק באירופה. חשבת על זה?
"האמת שכן ואפילו היו בקיץ מספר הצעות מכיוון אירופה, אבל שוב כמו ההצעות מליגת העל ההצעות היו יחסית באוויר ולא רציתי לקחת את הסיכון. גם בנושא הזה אני מאמין ששנה הבאה אעשה יותר מאמצים וההצעות יגיעו. זה משהו שאני מאוד ארצה להתנסות בו ורק השנה נחשפתי אליו דרך אותן הצעות שהגיעו דרך סוכנים כאלה ואחרים. אם ותגיע הצעה שתתאים לי רב הסיכויים שאקח אותה".



קצרים

קבוצה- עירוני נס ציונה.
הזר הכי טוב בליגה- ברייאן טולברט.
הישראלי הכי טוב בליגה- רז זהיבאן.
קבוצה שהולכת להפתיע- עירוני רמת גן.
תוכנית טלוויזיה- בובה של לילה.
קבוצה בכדורגל- מכבי ת"א.
שיר- "עופר לוי- בגשם נרטב". ברצינות? כן, עם החבר'ה זה תמיד מצחיק.
להקה- קולדפליי
פאב שכונתיי או מועדון תל אביבי? פאב שכונתי.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();