הפועל כפ"ס/כוכב יאיר
ספסל ,07/10/2011

העזיבה הסיטונאית של "תינוקות בן הרצל ווליום 1" כמעט וגמרה לקריסה, אך בקבוצה השרונית לא נבהלו והמשיכו בקו הדומה עם סגל צעיר, רענן ובעיקר רעב שרוצה להוכיח. הגעתו של ברייאן טולברט טרפה את הקלפים ויכולה לשנות את כל העונה.

---מאת ברק חקלאי---

העונה שעברה: המון ציפיות היו מכפ"ס/כוכב יאיר בשנה שעברה וזאת בעקבות עונת 2009/10 הפנטסטית שעברה על המועדון וההגעה עד לרבע גמר הפלייאוף. הוד בן הרצל הצליח להשאיר את החלקים המרכזיים בסגל שלו (שלומי הרוש, עומר רוב, שי מולנר, אבירם זליקוביץ' ותומר אטלס) ועשה הרושם שהשרונים ישדרגו את עצמם לשנה נהדרת.

ציפיות ומציאות לחוד. פתיחת עונה קטסטרופאלית שכללה ארבעה הפסדים רצופים (לוח משחקים קשה) גרמה למועדון להתמקם בתחתית הטבלה. סאני איברהים שנחתך מנהריה הוחתם במקומו של ג'רמייל ג'קסון וגיל אמיתי חזר לאחר שלא קיבל דק' בבקעה והכפר-סבאים החלו להתאזן עם שלושה ניצחונות רצופים כולל W יוקרתי בדרבי על הוד"ש (87-105).

לאחר מכן העונה של "התינוקות" התנהלה ללא יותר מדי יציבות שלצד תוצאות יפות (ניצחונות חוץ על יקנעם/מגידו והפועל ת"א, הפסדים בבית לעירוני ר"ג ולב השרון) כשהשיא היה כמובן הגעתו של הומני סמית' לקבוצה שנקבעה ע"י בית הדין של האיגוד כלא חוקית.

כפ"ס/כוכב יאיר נחתה לפלייאוף התחתון, אך עשתה סוויץ' גדול בראש והצליחה לנצח את כל חמשת המשחקים עד לסיום העונה כדי להישאר בליגה לשנה נוספת.

הקיץ הנוכחי: אחד אחרי השני עזבו "התינוקות" את אולם ה"קווים" כששלומי הרוש חותם לשלוש שנים בהפועל חולון, עומר רוב הצטרף לנדב זילברשטיין בנס ציונה וגיל אמיתי ביצע את אותו מהלך רק לעירוני ר"ג. בן הרצל היה צריך לתכנן הכול מחדש ועם תקציב לא גדול בלשון המעטה.

אור רו שהיה על הכוונת של כפ"ס כבר בתחילת הקיץ הגיעה לקבוצה לאחר ריקוד טנגו לא מוצלח עם טבעון/עמק יזרעאל, יחד איתו הוחתם מתן מרציאנו שנתן הופעות יפות בליגת הקיץ. הראל קרני, אחיו הגדול של גלעד, יקבל לראשונה צ'אנס אמיתי בליגה הלאומית, כמו גם איתן רוטנברג הצעיר הכישרוני. וכמובן שלצידם ישחקו "התינוקות של בן הרצל ווליום 2" הכוללים את הקלעי שי קליינמינץ, אדיר הרוש, אחיו הצעיר של שלומי, ושני בוגרי מחלקת הנוער שהיו בסגל הנבחרת בקיץ האחרון, עומר כהן ואלון טטרו.

בגזרת הזרים החליטו ללכת בקבוצה על ג'ארווין ג'ונסון, עוד שחקן צעיר בסגל, אך כזה שיכול להתפתח עם הקבוצה. מדובר בפורוורד חזק מאוד שמזכיר מאוד את אריק טריימל ששיחק שנה שעברה במועדון רק על פי אנשי הקבוצה יכול לתרום יותר ומתאים מאוד למרקם שנבנה העונה. ההפתעה המרעישה הייתה כמובן הצטרפותו של ברייאן טולברט הוותיק (37). בן הרצל חיכה למהלך הזה זמן רב ולא מעט גבות הורמו לגבי היכולת של הווטרן שכמעט ולא שיחק כדורסל בעונה החולפת. עד עכשיו באימונים ובמשחקי ההכנה הוא נראה מצוין ועושה הרושם שההימור הולך להשתלם.

שחקנים מובילים:

אור רון
בפעם הראשונה בקריירה הרכז בן ה-23 מקבל קבוצה בלאומית לידיו ואין ספק שהרבה מאוד תלוי ביכולותיו המקצועיות והמנטאליות להוביל את הסגל הצעיר של בן הרצל לעונה טובה. רון שבעונה החולפת הצטרף למכבי הוד השרון לאחר הרפתקה קצרה בהפועל חולון נתן יופי של חצי שנה במהלכה הצליח להשאיר את הקבוצה של חי דוידי בליגה. הקאמבק שלו אחרי הפציעה הקשה שעברה עליו לפני שנתיים ביבנה הראו לכולם כי ביכולתו לתפקד כרכז ראשון ובהצלחה גדולה. ליגת הקיץ באה לו גם בדיוק בזמן ובה נבחר לתגלית המפעל. כזכור בתחילתה חתם בטבעון/עמק יזרעאל בתור רכז ראשון, אולם לאחר הצטרפותו של ליאור שגב החליט רון שעדיף לא ללכת למקום אחר ובכפ"ס/כוכב יאיר שמחו לקלוט אותו.
בעונה שעברה: 11.5 נק', 3.2 רב' ו-3.2 אס' ב-29.3 דק'



מתן מרציאנו
הקלעי הצעיר קיבל הזדמנות של פעם בחיים העונה ובעקבות הסגל הצעיר והלא כ"כ מנוסה מרציאנו הופך לסוג של שחקן מפתח. ברגע שהזריקות מחוץ לקשת ייכנסו גם הביטחון יעלה והוא יכול להיות נשק מסוכן מאוד עבור כפ"ס/כוכב יאיר. אחרי שנה בה בעיקר למד באימונים בבני השרון מגיע סוף סוף הרגע שלו להוכיח כי הוא יכול להיות שחקן מוביל בליגה השנייה.



השגרירים

ברייאן טולברט
ההימור הכי גדול של הקיץ יכול להתברר כסיפור הצלחה מהסרטים. טולברט מגיע ל"קווים" אחרי שבעונה החולפת הוא לא ממש שיחק למעט חודש בהפועל חולון. על הניסיון שלו בזירה הישראלית אין צורך להרחיב, השאלה הגדולה היא האם בגיל 37 הרגליים שלו עדיין יכולות לסחוב ולפחות לפי משחקי האימון התשובה לכך היא כן ועוד איך. השילוב בין רון לטולברט נראה מושלם כאשר הרכז הישראלי יפטם בכל הזדמנות את הגארד האמריקאי שיהפוך לסקורר מצוין בלאומית וישלב זאת כמובן עם ראיית משחק נהדרת.
בעונה שעברה: 1.2 נק', 1.8 רב' ו-1.8 אס' ב-13.4 דק' (5 משחקים בהפועל חולון)



ג'ארוון ג'ונסון
בוגר מכללת קליפורניה סטייט פולרטון מגיע לראשונה לאירופה על מנת לפתח קריירה מקצוענית. מדובר בפורוורד חזק מאוד המתמצא טוב מאוד בצבע ויכול להוריד גם כדור לרצפה וליצור לעצמו מצבים. ג'ונסון אמור להביא לכפ"ס/כוכב יאיר את הנוכחות שלו מתחת לסלים מה שמאוד חסר כרגע לקבוצה בקאדר השחקנים העכשווי שלה. אין ספק שנקודת התורפה של השרונים היא בצבע ואם האמריקאי שלה יידע לשלוט בבקבוק בן הרצל יכול להיות רגוע.
בעונה שעברה: 14.3 נק' ו-7 רב' ב-29 דק'



שימו עין: שי קליינמינץ
בוגר מחלקת הנוער של מכבי רעננה יתחיל את העונה השנייה שלו בכפ"ס/כוכב יאיר והפעם לפחות לפי משחקי האימון זו אמורה להיות שנת הפריצה שלו. לקליינמינץ יש יכולת קליעה מצוינת ובעיקר רצון להצליח. אם יקבל דק' (מה שנראה מאוד הגיוני) ויידע לקחת את הצ'אנס הגדול שלא בטוח שהיה מקבל בקבוצה אחרת הוא צפוי לתת פריצה, מה גם שבקיץ הוא בטח ירצה להיות חלק מנבחרת העתודה ומספרים טובים יכניסו אותו לסגל הרחב.
בעונה שעברה: 1.4 נק' ב-4.6 דק'



תחזית: על פניו מדובר אולי בסגל הכי צעיר וחסר ניסיון בליגה (יחד עם יקנעם/מגידו) אבל עם הצטרפותו של ברייאן טולברט הכול משתנה עבור כפ"ס/כוכב יאיר שמקבוצה שסומנה כיורדת בטוחה עד לרגע הגעתו של האמריקאי יכולה אפילו בסיטואציה מסוימת להשתחל לפלייאוף העליון. כמו בכל עונה גם הפעם מטרתו של בן הרצל היא לפתח ישראלי אחד או שניים ואם יצליח בשתי המשימות אין ספק שאפשר שיהיה אפשר להכתיר את השנה הזו כהצלחה.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();