מכבי הוד השרון
ספסל ,07/10/2011

עם סגל שחקנים הכי צעיר בליגה (יחד עם יקנעם/מגידו) ינסה רמי הדר לתמרן ולהגיע לפלייאוף העליון. השאלה היא האם עם מתאזרחים חסרי ניסיון שהיכולת של רובם מוטלת בספק רב הוא יצליח במשימה. יחד עם זאת, ההחתמות של אבי סוכר ואנתוני ג'ונסון יכולות לשנות את כל העונה של השרונים.

---מאת בני כהן---

העונה שעברה: למרות התקציב הכי נמוך בליגה הצליחו בהוד השרון לבנות קבוצה לא רעה בכלל שכללה את גרי גנדל, סטנלי ברנדי, ג'יטים יאנג ושחר שעיבי, חמישה שחקנים מנוסים שכבר מכירים את הליגה. בסיבוב הראשון הקבוצה של חי דוידי הייתה סבירה לחלוטין וסיפקה בין השאר ניצחונות יפים על באר יעקב, ר"ג ועפולה. הבעיות החלו לצוץ החל מהמחזור ה-12 כאשר הקבוצה נחלה רצף של ארבעה הפסדים רצופים שהורידו אותה למקומות מהם יורדים ליגה, אבל מי שמיהר להספיד את השרונים טעה. גנדל וחבריו ניצחו בשני משחקי הדרבי בצורה משכנעת על לב השרון וכפ"ס/כוכב יאיר והצליחו להפתיע אפילו את הפועל ת"א הגדולה בחוץ, אלא שאז החליטו במערכת לשחרר את דוידי בכדי ליצור סוג של זעזוע במערכת רגע לפני פתיחת הפלייאוף התחתון. בסופו של דבר הקבוצה ניצחה שני משחקים מתוך חמישה במשחקי ההישרדות והצליחה ממש בשיניים להישאר בליגה. עונה שכל אחד ממשתתפיה ירצה למחוק מהרזומה.

הקיץ הנוכחי: הוד השרון הכריזה על עצמה בקיץ כ"פרויקט ציוני". ג'ף רוזן, הבעלים של מכבי חיפה מהליגה הבכירה, החליט לתמוך בקבוצה ולהעביר אליה מתאזרחים יהודים בעלי פוטנציאל כדוגמת טוד לובנטאל, צ'ארלס דיוהרסט והיידן רטנר הצעירים. בעמדת המאמן צירפה הקבוצה את רמי הדר המנוסה שאימן בבאר יעקב בעונה שעברה.
מבחינה מקצועית הוד השרון עדיין נחשבת כתעלומה. הקבוצה אמנם הייתה רחוקה מלהרשים במשחקי ההכנה, אך מצד שני הראתה לעיתים את הפוטנציאל הגלום בה וכמו כן התאימה את עצמה לליגה בעזרת החתמות חשובות רגע לפני תום מועד ההעברות בדמות אבי סוכר הוותיק והסנטר הזר, אנתוני ג'ונסון.

שחקנים מובילים:

גרי גנדל
השחקן הבכיר היחיד שנשאר עונה נוספת בקבוצה. בין כל השחקנים הצעירים שהגיעו הקיץ, גנדל המנוסה (31) יצטרך להוביל ולכוון את הקבוצה מהמגרש. הפורוורד אמנם נראה מעט חלוד במהלך משחקי ההכנה אחרי הקיץ הארוך שעבר, אך בקבוצה בטוחים כי כאשר תיפתח העונה הוא ייתן את הסחורה כהרגלו. בעונה שעברה העמיד הישראלי/לטבי (2.03) ממוצעים יפים ואין ספק כי רמי הדר ישמח לאותה תפוקה גם עונה, עם זאת לא פחות חשובה תהיה יכולת ההנהגה שיפגין.
בעונה שעברה:16.2 נק', 6.3 רב', 2.3 אס', 39% מחוץ לקשת ו-85% מהקו ב-27.3 דק'



אבי סוכר
ביומו האחרון של מועד ההעברות ביצעה מכבי הוד השרון את ההחתמה שעשויה להתברר כ"מחטף" הגדול של הליגה. אבי סוכר (35), שחקן נבחרת ישראל לשעבר ובעל קריירה מפוארת בליגת העל הכוללת שתי הופעות בפיינל פור הישראלי (עם נהריה) וקריירה אירופית (בי. סי. קייב, צסק"א סופיה), הצטרף לקבוצה ויצטרך להוכיח כי על אף גילו כוחו עדיין במותניו. סוכר שהצטרף בעונה החולפת לאליצור רמלה כבר היה קרוב לחתום בליגה הארצית, אך לאחר שהמתין מעט ידע שההצעה מהלאומית תגיע ויכול להיות שהמהלך הזה ישנה להוד"ש את כל העונה.
בעונה שעברה:14 נק', 4 רב', 3.9 אס', 2.1 חט' ו-3 אב' ב-31.7 דק'



השגרירים

חאבי גונזאלס
בדיוק כמו השלד הצעיר של הקבוצה (עומר וינטר, אלן סקוורר, אקסל ואן אוורקרק ודן רפאל), גם זרי הקבוצה עדיין בתחילת דרכם בכדורסל. גונזאלס (22), הרכז פורטוריקני שהגיע לאחר שלוש עונות בקולג' צפון קרוליינה סטייט הוא אחד מהם. מדובר שחקן כשרוני ביותר בעל הובלת כדור טובה ויד רכה מהשלוש. לרוע המזל, הוא לא שיחק ולא התאמן באופן סדיר במהלך תקופת ההכנה בשל פציעות קלות ומחלות אשר תקפו אותו וכעת כשהן מאחוריו הוא ייאלץ להוכיח את עצמו כיאה לאחד הזרים היותר מבטיחים בליגה (לפחות על פי דברי מאמנו).
בעונה שעברה: 10 נק' ו-3.7 אס' ב-20 דק' (צפון קרוליינה סטייט)



אנתוני ג'ונסון
סנטר צעיר (23, 2.03) עם ניסיון מסוים באירופה (שיחק בעונה החולפת בקרבאנוס מקפריסין ובז'פורוז'י האוקראינית). מדובר בשחקן הגנה מצוין שצפוי לתת לקבוצה שקט באזור הצבע. ג'ונסון יודע גם לחסום (2.5 חס' למשחק בתקופת הקולג' בפיירפילד), אך יהיה מרתק לראות אותו נאבק עם אתגר זריקות העונשין בו הוא לא מרבה להבריק. ג'ונסון הצטרף אף הוא לקבוצה רק לאחרונה לאחר שהשידוך עם הזר ג'רל וויליאמס לא עלה יפה, והוא מצוי בתהליך ההתאקלמות. על פי משחקי ההכנה ניתן לראות שמדובר בשחקן מטרה בצבע שיודע יפה מאוד לטפל בכדור עם הגב לסל והוא עשוי להיות אחת האמריקאים הטובים שדרכו בלאומית.
בעונה שעברה:7.5 נק' ו-4.5 רב' ב-18 דק' (אוקראינה)



שימו עין: היידן רטנר
בין שלל המתאזרחים שבפרויקט, היידן רטנר (21, 182), היה הבולט מכולם במהלך משחקי ההכנה. רטנר נראה כלפי חוץ בחור שקט וצנוע אך כאשר נמצא על הפרקט הוא מתפוצץ. קלע 20 נק' במשחק האימון מול עפולה וגם מול קריית אתא הפעיל את הידית 19. מעדיף את עמדת הסקנד גארד ובעל יד מצוינת מקו השלוש אך יכול גם לרכז. המתאזרח הינו בוגר מכללת מרי קרייסט שם היה אחד הכוכבים הגדולים והוחתם לאחר שהרשים במחנה האימונים בפלורידה של ג'ף רוזן. אנקדוטה קטנה: שווה לכם להיות חברים שלו בפייסבוק, לבחור יש לא מעט סטאטוסים ופוסטים מעניינים כמעט על כל נושא שבעולם.



תחזית:
מכבי הוד השרון של 2011/12 היא קבוצה צעירה שמרובה בשחקנים שהגיעו ארצה לאחרונה, הליגה עדיין זרה להם ועל כן המשימה אינה הולכת להיות קלה. במידה ויהיה דבק שיחבר בין הוותיקים לחדשים "הפלייאוף העליון" עשוי להיות בהישג יד. אחרת, הדרך למאבקי התחתית- בהמשך לעונה הקודמת- תהיה קצרה.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();