עירוני ר"ג
ספסל ,07/10/2011

אחרי עונה סופר קשה ומאכזבת יוצאים בזיסמן לדרך חדשה עם מאמן טרי על הקווים וקאדר שחקנים לא רע בכלל שביום נתון יכול לאיים על כל קבוצה בליגה. מיקום ריאלי? 4-6, פחות מזה ייחשב לכישלון חרוץ.

---מאת גל גרינברג---

העונה שעברה: תקופה קשה מאוד עברה על עירוני רמת גן אשתקד. כאשר באמתחתה אחד מהתקציבים הגדולים בליגה, ציפתה הקבוצה לנסות ולחזור לליגת העל ולסיים בצמרת הגבוהה. עם זאת, סיימה לבסוף רק במקום ה-9 אשר הוביל לפלייאוף התחתון. מכת פציעות קשה, כאשר גם החלפת מאמנים (לא פחות מחמישה כאלו היו לר"ג בעונה שעברה) וזרים לא סייעה להצלחה. נקודת האור בעונה שעברה הייתה אייזיק רוזפלט, המתאזרח אשר הגיע מבני השרון ונתן עונת ראשונה מדהימה בלאומית. בפלייאוף התחתון הקבוצה לא התקשתה להישאר בליגה, אך כאמור, בזיסמן לא האמינו כי גם בעונתם הראשונה בליגה שנייה ימצאו עצמם במאבקי תחתית.

הקיץ הנוכחי: רמת גן הייתה קבוצת הלאומית הראשונה הקיץ להחתים מאמן – חנן הירשוביץ', אשר עשה תקופה יפה מאוד באליצור רמלה אשתקד. בתחילת הקיץ נעשו ניסיונות כבירים להעמיד קבוצה ותקציב לליגת העל, כאשר על הפרק עמדו משקיעים שונים. בסופו של דבר, הניסיון לא צלח. מהעונה שעברה נשארו יריב יצקן הוותיק, והצעירים חן זיגדון, יואב ארביב, איגור מאיור ויובל גורפיין. אליהם צירף הירשוביץ' שלושה שחקנים אשר אימן בעבר - רביב פיטשון, גיל אמיתי ודרור דוידי, וכן את הזרים אשר שיחקו בארץ רודני ווב וג'ון שארפר וכן את גל אורלביץ הצעיר. במשחקי ההכנה נראתה רמת גן לא רע כאשר השיגה מספר ניצחונות.

שחקנים מובילים:

דרור דוידי
החל את העונה שעברה בהפועל חולון בליגת העל אך שוחרר לאחר חמישה משחקים. ירד לראשונה בקריירה לליגה הלאומית ושיחק בשורות אליצור רמלה אצל הירשוביץ'. סיים כמלך הסלים הישראלי ונתן סטטיסטיקה של זר לכל דבר – 18.9 נק', 4 ר', 4.5 אס'. דוידי הצטרף לרמלה באיחור ביחד עם אבי סוכר כאשר היא משתרכת בתחתית הטבלה. ביחד הובילו אותה לסיים במקום ה-6 כאשר בסיבוב השני הקבוצה סיימה עם המאזן הטוב בליגה. ברמת גן מצפים ממנו להציג את אותן יכולות גם העונה ולהצעיד את הקבוצה לצמרת הגבוהה.
בעונה שעברה: 18.9 נק', 4 ר', 4.5 אס' ב-35.6 דק' למשחק.


(באדיבות אתר מנהלת הליגה)

גיל אמיתי
החל את העונה שעברה במדי מ.כ. הבקעה אך לאחר עזיבתו של הירשוביץ את הקבוצה חזר להפועל כפ"ס/כוכב יאיר בשורותיה נתן אמיתי עונה מצוינת אשר רק בגלל פרשת הומני סמית' לא הסתיימה בפלייאוף העליון. הקיץ חתם ברמת גן ועל פי משחקי האימון, בהם כמעט ולא ירד מהמגרש, וכן על פי התבטאויותיו של הירשוביץ' עצמו, נראה כי מיועד לו תפקיד מפתח בהנהגת הקבוצה. מדובר במוביל כדור מצוין לגובהו (1.97), ולשחקן אשר לוקח הרבה מאוד ריבאונדים יחסית לגארד. אין עוררין כי לאמיתי פוטנציאל כדי להוביל קבוצת צמרת בלאומית ואף מעבר לכך, וברמת גן מאמינים כי העונה, בגיל 22, הוא גם יצליח לממש את הפוטנציאל הזה.
בעונה שעברה: 10.2 נק', 4.8 ריב', 2.4 אס' ב-26.3 דק' למשחק.



השגרירים

רודני ווב
החל את העונה שעברה בחממה של עופר רחימי בטבעון, ומהר מאוד מצא עצמו באחות הגדולה בחיפה. בששת מחזוריו בליגה הלאומית היה ווב מהגבוהים הדומיננטיים בליגה– 22.7 נק' ו-9 ריב' למשחק. משחק השיא שלו היה בניצחון הגדול על ר"ג בזיסמן שבסופו של דבר הביא לפיטוריו של ויקטור סקורניק. במשחק עצמו ווב קלע 28 נק' וקטף 11 ריב'. מדובר בשחקן פיזי וחזק מאוד (בקבוצה כבר עושים השוואת לטונג'י אווג'ובי הזכור לטוב) ובריבאונדר נהדר. לעתים הוא סובל מחוסר ריכוז בסיומת מתחת לסל, אך הוא יכול גם לקחת את ריבאונד ההתקפה של עצמו ולסיים בהזדמנות שנייה או שלישית. ברמת גן מקווים כי יציג את הימים הטובים בטבעון, ולא את היכולת אשר הציג בחיפה, בה מיעט לקבל הזדמנויות וכאשר קיבל נראה רע.
בעונה שעברה: 0.6 נק', 0.3 ריב' ב-2.8 דק' במכבי חיפה (ליגת העל)


(באדיבות אתר מנהלת הליגה)

ג'ון שארפר
ברמת גן אוהבים להחתים שחקנים אשר שיחקו במועדון בעבר, במיוחד כאשר מדובר בשחקנים זרים. בעונה שעברה הקבוצה נפלה בכך, כאשר ג'אי לואיס אשר חזר לאחר קדנציה מוצלחת בקבוצה בליגת העל, התגלה ככישלון חרוץ ושוחרר אחרי 4 מחזורים. העונה חוזר לרמת גן שארפר, אשר שיחק בקבוצה בעונת הירידה מליגת העל (09/10). בעונה ההיא בלט שארפר ביכולת הקליעה האבסולוטית שלו מחוץ לקשת. האם הוא יוכל לשחזר את היכולת גם העונה? נראה כי ביום קליעה טוב יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לקבוצות הלאומית לעצור אותו.
בעונה שעברה: 15 נק', 4 אס' ו- 3.1 ריב' (שוויץ')



שימו עין: איגור מאיור
גארד צעיר ואתלטי אשר היה כוכב קבוצת הנוער בעונה שעברה, ואף זכה להשתלב בבוגרים. מאיור אף קיבל דקות משמעותיות במשחק סיום העונה בבארי, וקלע 12 נק' באחוזים טובים. שחקן אתלטי וחזק מאוד, קלעי מצוין לשלוש ואף חוסם טוב יחסית לגובהו. בר"ג יש קו גארדים עמוס יחסית השנה כך שאין ספק כי מאיור יצטרך לעבוד קשה כדי להשתלב. במידה ויעבוד קשה, ויצליח לשמור על עצמו מפציעות אשר סבל מהן בעונה שעברה, נראה כי ימצא את הדרך להראות את היכולת שלו, ושווה לעקוב אחריו.



תחזית:
בעונה שעברה ציפו בר"ג להילחם עם הבקעה והפועל ת"א על העלייה, ולבסוף מצאו את עצמם מתחרים בנהריה והוד השרון על ההישרדות. הציפייה הראשונית תהיה לעונה שקטה במרכז הטבלה, אך החיבור הטוב יצר תחושה כי ניתן לעשות מעבר. הסגל כרגע אינו נראה חזק מספיק כדי להתחרות על המקומות הראשונים, כאשר ישנו חוסר מסוים בעומק בעמדות הפנים. אי העפלה לפלייאוף העליון תחשב לכישלון חרוץ. מיקום ריאלי 4-6.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();