שארפר (באדיבות אתר מנהלת הליגה)



ג'ון שארפר בר"ג
ברק חקלאי ,22/09/2011

הגארד האמריקאי שב לקדנציה שנייה בזיסמן ויחליף את טריסטון תומפסון ששוחרר שלשום. ב-2009/10 העמיד 12.1 נק' ב-43% מחוץ לקשת בליגת לוטו וסיים ראשון באחוזים מהקו עם כמעט 94%. את העונה החולפת העביר בליגה השוויצרית ובקיץ האחרון ניסה את מזלו במספר אימונים אצל קבוצות שונות בלאומית. גם להוד"ש יש אמריקאי חדש.

רק לפני 48 שעות שיחררה עירוני ר"ג את טריסטון תומפסון שהגיע בקול תרועה, אך היה רחוק מלהרשים את חנן הירשוביץ' ואנשי הקבוצה בשבוע וחצי של אימונים בהם נטל חלק עם המועדון, וכבר היום (חמישי) הודיעו בזיסמן על חזרתו לקדנציה שנייה של ג'ון שארפר (27, 1.86) שהספיק לשחק במדיה בעונת 2009/10 לאחר שהחליף את אדי בארלו.

שארפר שנמצא בישראל כבר מספר שבועות וערך אימונים עם כמה קבוצות בליגה הלאומית ניצל את העובדה כי ר"ג שיחררה את תומפסון וקפץ על ההזדמנות לקבל בה חוזה לעונה הקרובה. בפעם שעברה בה דרך בזיסמן העמיד הגארד 12.1 נק', 2.1 רב' ו-2.1 אס' יחד עם 43% מחוץ לקשת וכמעט 94% מהקו (ראשון בליגה).

האמריקאי הינו יליד אוקלנד, קליפורניה, והספיק לשחק במשך ארבע שנים במכללת סאן דייגו בה שיתף פעולה עם שני שחקנים מוכרים מהעבר הישראלי, המתאזרח שון וויינשטיין ומרכוס סלוטר. שארפר לא הצליח להשאיר את חותמו במכללה כשסיים את תקופתו בה עם 8.8 נק' בלבד, אך באחוזים גבוהים מאוד (42% לשלוש ו-89% מהעונשין).

במשך תקופה הוא הסתובב בליגות החצי מקצועניות בארה"ב וניסה את מזלו במחנות אימונים ברחבי אירופה. באוקטובר 2007 מצא לעצמו השחקן קבוצה כשחתם ב-בודיוולניק קייב האוקראינית מהליגה הראשונה. שנה לאחר מכן עבר בקפריסין לפני שחתם בינואר 2010 בר"ג.

את העונה החולפת העביר במונטיי השוויצרית עימה הגיע עד לחצי גמר הפלייאוף כשהוא מעמיד מספרים יפים של 15 נק', 4 אס' ו-3.1 רב' למשחק. עם החתמתו של שארפר הסגל של הירשוביץ' כולל כרגע את חן זיגדון, גיל אמיתי, יואב ארביב, דרור דוידי, יריב יצקן, רודני ווב, רביב פיטשון, יובל גורפיין ואיגור מאיור. מחר (שישי) תקיים הקבוצה משחק אימון נגד הפועל עפולה בזיסמן.

הוד השרון מחליפה

עוד שחקן זר מוחלף בליגה הלאומית. רמי הדר שהביא בקיץ את ג'רל וויליאמס שהרשים במחנה האימונים של ג'ף רוזן בפלורידה לא היה מרוצה מהיכולות שהציג באימונים ובחר לחתוך אותו ולהביא במקומו את אנתוני ג'ונסון (23, 2.03) שהחל את העונה החולפת בקרבאנוס הקפריסאית ששיחקה גם ביורוצ'אלנג, ובמהלך העונה עבר לקבוצת זפורז'י האוקראינית בה העמיד 7.5 נק' ו-4.5 רב' ב-18.6 דק'.

ג'ונסון הינו בוגר מכללת פיירפילד כשעם התקופה שלו בקולג' התקדם וסיים את עונתו הרביעית בממוצעים מרשימים מאוד של כמעט 17 נק', 10 רב' ו-2.5 חס' למשחק מה שבסופו של דבר גרם לו להיבחר גם לחמישיית ההגנה במחוז בו שיחקה פיירפילד (MAAC).

עם סיום קריירת המכללות שלו ניסה את מזלו במחנה קדם הדראפט בפורטסמות', אולם מהר מאוד מצא את דרכו לאירופה. תחנתו הראשונה הייתה קרבאנוס הקפריסאית (2010/11) אותה אימן בעבר עדי אזולאי. יחד עם הקפריסאים הספיק ג'ונסון לשחק סה"כ ארבעה משחקים, שניים מהם במסגרת היורוצ'אלנג ובהם העמיד 12.5 נק' ו-4.5 רב'. באוקטובר עזב והצטרף לזפורז'י מהליגה הראשונה באוקראינה לה עזר לסיים במקום השישי את העונה הסדירה ולהעפיל עד לחצי גמר הפלייאוף.

מדובר בשחקן חכם מאוד עם נוכחות רבה בצבע, שומר מצוין ולפי הסטט' גם חוסם לא רע בכלל. עם הצטרפותו לסגל של הוד"ש קאדר השחקנים של רמי הדר כולל את חאבי גונזאלס, עומר וינטר, אלן סקוורר, היידן רטנר, דן רפאל, טוד לובנטאל, צ'ארלי דיוהרסט, גרי גנדל ואקסל ואן אוורקרק. בימים האחרונים שיחרר הדר את המתאזרח וויל פרידמן שלא הצליח להרשים וכבר הספיק להיבחן גם באליצור יבנה.

ביום שני הקרוב תשתתף הקבוצה בטורניר לזכרו של אבי גולץ ז"ל שייערך בקריית אתא כאשר בחצי הגמר תפגוש את הקבוצה המקומית (20:30). הגרלת הליגה הסדירה לא האירה פנים לשרונים כשבמחזור הראשון הם יתארחו אצל את המועמדת מספר אחת לעלייה, הפועל ת"א. בשבוע המשחקים השני מתכונן דרבי מעניין מול הפועל כפ"ס/כוכב יאיר של הוד בן הרצל.


הדר. חילוף עוד לפני תחילת הליגה








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();