טולברט סגר בכפ"ס/כוכב יאיר
ברק חקלאי ,14/09/2011

הגארד הוותיק יוליך את החבורה הצעירה מאוד של הוד בן הרצל שתנסה לעשות תוצאות יפות ולהתרחק מהמקומות המובילים לירידה לארצית. בעונה החולפת שיחק חמישה משחקים בהפועל חולון לפני ששוחרר בעקבות בעיות תקציביות של הסגולים-צהובים.

בזמן שרוב קבוצות הלאומית מתחזקות מאוד הפועל כפ"ס/כוכב יאיר די נשארה מאחור, אז היום (רביעי) היא שמה סוף לכל ההמתנה וסגרה עם ברייאן טולברט (37, 1.88) האמריקאי שמוכר לכל אוהד כדורסל ישראלי. הגארד שרצה מאוד לחזור לישראל יפתח את עונתו השמינית בישראל לאחר שהספיק כבר לשחק במכבי פ"ת (ירד ליגה), עירוני אשקלון, מכבי ראשל"צ, עירוני ר"ג, הפועל חולון (זכייה בגביע המדינה), שוב אשקלון ושוב חולון.

עם הגעתו הקו האחורי של הוד בן הרצל כולל את אור רון, טל רונן, מתן מרציאנו, אלון טטרו, עומר כהן, אדיר הרוש ושי קליינמינץ ואין ספק שנוכח חוסר הניסיון בגארדים טולברט יצטרך להוביל ולא ייראה יותר מדי ספסל העונה למרות גילו המתבגר. כבר היום ערך השחקן אימון עם כפ"ס/כוכב יאיר ובקבוצה מרוצים מאוד מכושרו מהיכולת אותה הציג.

טולברט הוא יליד דטרויט ובוגר מכללת איסטרן מישיגן בה הגיע ללא מעט הישגים. בין השאר זכה בתואר מלך הסלים של מחוז מיד אמריקה עם 20.5 נק' למשחק. באותה שנה זכה גם באליפות המחוז ונבחר לשחקן המצטיין בטורניר. הצליח גם להעיף את דורון שפר וקונטיקט בסיבוב השני ב-NCAA TOURNEMNET עם לא פחות מ-36 נק'. מלך הסלים בכל הזמנים של המכללה עם 1,726 נק'.

לאחר שניסה למצוא את מקומו בליגה הטובה בעולם ובמעבר במספר מחנות אימון ביניהם גם אצל הפיניקס סאנס הבין כי יהיה לו קשה והחל לנדוד בעולם. אוסטרליה, איסלנד, אוסטריה, הרפובליקה הדומיניקאנית וטורקיה היו התחנות הראשונות שלו בקריירה. ב-2001/2 שימש כגארד מחליף בסיינה האיטלקית לפטר נאומוסקי הגדול וסטפאנוב. יחד עם האיטלקים זכה בגביע ספורטה כאשר בחצי הגמר פגש את הפועל ירושלים כשהוא קולע במלחה 12 נק'. בגמר נגד ולנסיה היה מאוד אפקטיבי עם 8 נק' ו-7 אס' ב-11 דק'.

לאחר מכן שיחק בליגה השנייה באיטליה וכיכב עם 19.5 נק', שב לליגה הראשונה רק כדי להגיע לקפריסין וטורקיה. בעונת 2004/5 החל הרומן שלו עם הכדורסל הישראלי כשחתם במכבי פ"ת והשאר היסטוריה. הרגע הזכור ביותר של טולברט בישראל הוא כמובן סל הניצחון בגמר גביע המדינה ב-2008/9 על מכבי חיפה שהביא תואר שני רצוף להפועל חולון לאחר האליפות ב-2007/8.

הסגל של כפ"ס/כוכב יאיר כולל כרגע בנוסף לקו הקדמי גם את איתן רוטנברג, הראל קרני וג'ארווין ג'ונסון כשבן הרצל עדיין מחפש אחר גבוה ישראלי שישלים את הסגל שלו לעונה הקרובה.


בן הרצל. החתמה מעניינת








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();