באדיבות פיב"א אירופה



בשביל הכבוד
ספסל ,02/09/2011

שתי התבוסות לגרמניה ולצרפת ביומיים הראשונים של אליפות אירופה הוציאו לכל אוהדי הכדורסל בישראל את הרוח מהמפרשים. הרכות הבלתי נסבלת, הוותרנות הלא מובנת ובעיקר חוסר המלחמה גרמו לכולם להפסיק ולהאמין. היום (שישי) ב-15:15 מול סרביה זו בדיוק ההזדמנות של אריק שיבק ושחקניו להוכיח אחרת ובעיקר להזכיר במעט את הקיץ שעבר בו סחפו את כל המדינה אחריהם.

ישראל – סרביה (15:15, ערוץ 1)
לא קל להיות אריק שיבק בימים האחרונים. המאמן שקיבל כ"כ הרבה סופרלטיבים בדיוק לפני שנה לאחר קמפיין מוקדמות פנטסטי בו הצליח להחזיר את האהדה לנבחרת ישראל ומילא את נוקיה ב-11,000 אוהדים בכל משחק מרגיש עכשיו בדיוק להיפך. כל החיצים מופנים אליו על הכנה לא נכונה של הנבחרת לאליפות (הויתור לשחקנים מרכזיים על ימי ההכנה), ההיררכיה הלא ברורה בין הגארדים, ניהול המשחק הלוקה ובעיקר חוסר יצירתיות.

היום (שישי) ב-15:15 מול סרביה החזקה זו ההזדמנות של שיבק ובעיקר של שחקניו להוכיח שהם מסוגלים לתת משחק אחד סביר באליפות. אף אחד לא מדבר על ניצחון על הסרבים שמסתמנים כאחת הנבחרות החזקות באליפות עם ניצחונות מרשימים מאוד עד כה על איטליה ולטביה, אך בכל זאת כן מקווים למשחק הקרבה, לחימה והחזרת מעט מהכבוד העצמי של הדגל.

נכון שגרמניה וצרפת טובות יותר מאיתנו, אבל ראינו (בעיקר מול צרפת) שכשהנבחרת מצליחה להדק את השמירה בהגנה ולא מפחדת מאף כוכב כזה או אחר, המשחק יכול להתפתח בצורה שקולה (להלן הרבע השני מול צרפת).

ישראל חייבת לרוץ כמה שיותר כי כמו שכולם יודעים במשחק העומד אין לנו מה למכור. הכחולים-לבנים מדורגים רק במקום ה-20 באליפות באס' וזה אומר הכול. הגארדים של שיבק חייבים לרוץ בכל הזדמנות ולכדרר פחות ככה הם ישיגו נק' קלות בהתקפה וילחיצו את הסרבים.

הרב' זו נק' התורפה שלנו עד כה ואת זה כולם רואים. אתמול (חמישי) מול הצרפתים לקחנו רק 20 רב' וככה אי אפשר לדגדג אפילו את לוקסמבורג. כולם, לא רק הפורוורדים צריכים לסגור לרב' ואחרי הסגירה לצאת מהר להתקפה.

הסרבים מציגים כדורסל מצוין עד עכשיו ומדורגים בקטגוריות סטט' רבות במקום הראשון באליפות. יש להם סוללת כוכבים לא נגמרת שמתחילה בטאודוסיץ', ממשיכה בקרסטיץ' ופרוביץ' ומסתיימת רק במצ'באן, להזכיר לכולם שחקן ספסל במכבי ת"א.

מצד אחד ישראל חייבת לרוץ, אבל מד שני אם הסרבים ירוצו גם תהיה לנו בעיה כי בינתיים הם עושים את זה נהדר (22 אס' בממוצע למשחק). בקיצור לאריק שיבק תהיה עבודה קשה מאוד היום, אולי הכי קשה שלו באליפות, אבל זו בדיוק ההזדמנות להרים את שחקניו ולגרום להם סוף סוף לשחק עבור הכבוד העצמי שלהם ושל הכדורסל הישראלי.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();