סלע. באדיבות מנהלת הליגה



מרתון של החתמות בלאומית
ספסל ,30/08/2011

לב השרון צירפה את עמית סלע (24, 1.95), כפ"ס/כוכב יאיר סגרה עם זר ראשון לעונת 2011/12 ומכבי הוד"ש ממשיכה עם גרי גנדל (31, 2.03) וככל הנראה זה עוד לא הסוף, צפו לעדכונים בשעות הקרובות.

שחקן שני משמעותי חותם בהפועל לב השרון לעונת 2011/12. עמית סלע (24, 1.95) יחזק את הסגל ההולך ונבנה בקבוצתו של יניב בורגר. בשנה החולפת שיחק הישראלי בנהריה, צבר 9.2 נק' ו-2.2 רב' ב-18 דק', אולם לאחר סיבוב אחד עזב את עין שרה בשל סיבות אישיות והתאמן עם הפועל חולון.

סלע הינו בוגר מחלקת הנוער של הפועל גבעתיים ואף שיחק בקבוצה הבוגרת בעונת 2006/7 תחת חנן קרן. בשונה מרוב השחקנים הצעירים שרק עולים לבוגרים כבר משנתו הראשונה קיבל הגארד/פורוורד הזדמנות נדירה במדי קבוצת האם שלו ושיחק למעלה מ-16 דק' בהן תרם 5.6 נק'. לצערו גבעתיים ירדה באותה עונה ליגה.

שנה לאחר מכן עבר למכבי שוהם תחת אותו חנן קרן והמשיך בהתקדמות האישית עם 8.8 נק' ב-22 דק', אך גם כאן קבוצתו לא הצליחה להתברג בצמרת וסבלה מעונה רעה מקצועית וכלכלית. סלע הבין כי אם ימשיך לשחק בקבוצות ללא כוונות ממשיות בלאומית הקריירה שלו תדעך יחד עימן וב-2008/9 חתם באליצור יבנה של רוני צוקרמן.

באולם שבזי סלע היה חלק מהרוטציה של היבנאים ועזר להם להתבסס בצמרת תוך כדי שהוא מקבל מצוקרמן 17 דק' בהן ניפק 8.2 נק' ו-2.4 רב'. בסיומה של אותה עונה קיבל הצעה קוסמת מעירוני נהריה לבוא ולשחק אצל יעקב ג'ינו בליגת העל. הבחור בן ה-24 לא יכול היה שלסרב והחל את השנה בעין שרה.

פציעה נוראית בסחוס של הברך קטעה לו את החלום כבר לאחר שבעה מחזורים והוא נאלץ לשבת בצד למעלה מחצי שנה ולמעשה להפסיד את כל 2009/10. אנשי נהריה לא שכחו אותו ועם החלמתו החליטו להחתימו לעוד שנה הפעם בליגה הלאומית ואף למנותו לקפטן הקבוצה. כאמור בשל סיבות אישיות החליט סלע לעזוב אחרי סיבוב אחד את עין שרה והתאמן עד לסיום העונה אצל דני פרנקו בהפועל חולון.

הסגל הבכיר של יניב בורגר כולל כרגע רק את אוריה גור שהגיע מברק נתניה ואת סלע, אך הכוונה היא להחתים בימים הקרובים עוד גארד וגבוה ישראלים מובילים ויחד עם שני זרים ולהתחיל את האימונים לקראת יום ראשון הבא. ממחלקת הנוער של המועדון יעלו ככל הנראה בן נפתלי, גולן גוט ועומר כהן.


בורגר. יקווה לשחזר את העונה שעברה



ג'ארווין ג'ונסון חתם בכפ"ס/כוכב יאיר

הפועל כפ"ס/כוכב יאיר הודיעה היום (ג') על החתמתו של זר ראשון לעונת 2011/12. מדובר בפורוורד ג'ארווין ג'ונסון (23, 1.98), בוגר מכללת CALIFORNIA STATE FULLERTON שסגר בשנת הסיניור שלו 14.3 נק' ו-7 רב' ב-29 דק'.

מדובר בפורוורד אתלטי וחזק שיכול לשחק בעמדות 3-4. לג'ונסון תנועות מרשימות עם הגב והפנים לסל, סוחט הרבה מאוד עבירות שבעקבותיהן הולך לקו העונשין מספר רב של פעמים (קולע מעל ל-72% מהקו). היה מהשחקנים הבולטים במכללתו שסיימה במקום השישי במחוז ה-BIG WEST מה-NCAA.

ג'ונסון הוא יליד קופמטון, קליפורניה. החל את קריירת המכללות שלו בסאן דייגו סטייט, אך לאחר שנתיים בהן ראה בעיקר ספסל החליט לעבור לקליפורניה סטייט. בעקבות המעבר ישב שנה אחת בחוץ, אולם בשתי העונות האחרונות שלו נתן יופי של מספרים.

ממכללתו של ג'ונסון יצאו מספר שחקנים מרשימים ב-NBA ביניהם ברוס בואן שמחזיק בשלוש טבעות אליפות עם סאן אנטוניו ספרס (2003, 2005 ו-2007), סדריק סאבלוס, אלוף תחרות ההטבעות באולסטאר 2005 ששיחק בעיקר בפיניקיס סאנס והלוס אנג'לס לייקרס והזיכרון המקומי שלנו הוא מהתקופה הקצרצרה שעבר בהפועל ת"א בעונת 2002/3. גם פרנק רובינסון, שחקנה של מכבי חיפה בעונה החולפת הספיק לעבור במכללה.

מחוז ה-BIG WEST בו שיחק ג'ונסון יביא השנה לליגה הלאומית שני שחקנים נוספים ואולי אף שלושה. לני דניאל, הפורוורד החדש של שרון אברהמי בקריית אתא, טוד לורנטאל, המתאזרח של רמי הדר בהוד השרון וג'ורדן ויינר יהודי/אמריקאי נוסף שהתאמן במחנה של ג'ף רוזן בפלורידה שהספיק כבר לסכם בטבעון/עמק יזרעאל, אולם אתמול (ב') הודיעה הקבוצה המאוחדת על חזרתה מהכוונה לצרפו, אך הוא עדיין מחפש מועדון מהליגה השנייה שיקלוט אותו.

הסגל של הוד בן הרצל נכון לעכשיו הוא בין הצעירים ביותר בלאומית (בדומה לשנתיים האחרונות) וכולל את מתן מרציאנו, איתן רוטנברג, הראל קרני, שי קליינמינץ, אלון טטרו ועומר כהן. המאמן השרוני מחפש אחר רכז אמריקאי ועוד שניים-שלושה ישראלים בעיקר בקו הקדמי כדי לסגור סופית את הקאדר שלו לעונה הקרובה.

גרי גנדל חתם במכבי הוד"ש

הרבה מאוד אנשים הרימו גבה נוכח הסגל שבחר לו רמי הדר לעונה הקרובה. שלושה ישראלים צעירים מאוד שעוד צריכים להוכיח את עצמם ברמות של הבוגרים, ארבעה מתאזרחים אלמוניים ועוד שני אמריקאים שזוהי תהיה עונתם הראשונה מחוץ לארה"ב (חאבי גונזאלס שיחק מספר משחקים במרכז אמריקה).

כנראה שבהוד"ש הבינו שעם סגל בלי יותר מדי ניסיון בלאומית יהיה להם קשה להגיע למקומות הגבוהים בליגה ולכן הודיעו היום (ב') על החתמתו של גרי גנדל (31, 2.03) לעונה נוספת. הפורוורד הישראלי/לטבי נתן מספרים יפים מאוד במדי השרונים בשנה שעברה ועזר להם לשרוד בלאומית לאחר מאבק לא פשוט בכלל. 16.2 נק' ב-50% מחוץ לקשת ו-85% מקו העונשין היו לו יחד עם 6.3 רב' ו-2.5 אס' למשחק ב-27.3 דק'. יכולתו הטובה במדי הוד"ש גרמה לאוהדי הלאומית לבחור אותו למשחק האולסטאר הראשון של הליגה.

"אני שמח להמשיך עונה נוספת בהוד השרון ומרגיש כאן מאוד בנוח. לדעתי החיבור בין רמי הדר לביני יהיה מצוין ונקווה לעשות עונה טובה יחד עם הסגל הצעיר והמיוחד שנבנה כאן". אמר השחקן לאחר שסיכם את תנאיו בקבוצה.

סיפורו של גנדל מיוחד מאוד בנוף הכדורסל הישראלי. בגיל 8 עלה לארץ מריגה, לטביה. את הכדורסל פגש לראשונה בגיל 16 אחרי שקיבל פנייה משחקן העבר, אסף ברנע. בנוער שיחק במכבי רחובות יחד עם לא אחר מאשר... מתן נאור.

החל את קריירת הבוגרים ברחובות והיה גם נער פוסטר במכבי רעננה. בעונת 99/00 הצפין לצפת ולאחר מכן שיחק בהפועל ת"א (ליגה לאומית) ומכבי ראש העין. אחרי שהחמיץ עונה שלמה בשל פציעה חתם ב-04/05 במכבי פ"ת מליגת העל ובמהלך העונה ירד ללאומית לשחק אצל דרור עוזרי באליצור רמלה בה גם פרץ לראשונה עם 21.3 נק' למשחק.

העונה הטובה ברמלה סידרה לו קדנציה שנייה באדומים מת"א הפעם בליגת העל. גנדל לא קיבל הרבה הזדמנויות מאפי בירנבוים וסיים את העונה עם 3.2 נק' ב-7 דק'. הישראלי/לטבי הבין שהמקום בו פרץ לראשונה הוא הטוב ביותר עבורו ובעונת 06/07 חזר לרמלה לשנתיים נוספות בהן העמיד ממוצע של 19.8 נק' ו-9.9 רב' (בעונה הראשונה( ו-18.4 נק' ו-6 רב' (בעונה השנייה).

יכולתו המשופרת הלהיבה את רובי בלינקו שהחליט להחתימו בסיירת של עירוני ר"ג. את התקופה בזיסמן הוא לא יזכור לטובה מכיוון שגם בה כמעט ולא שיחק. לפני שנתיים זכה גנדל באליפות הליגה הלאומית יחד עם מ.כ הבקעה כשהוא נותן בממוצע 12.5 נק ב-41% מחוץ לקשת יחד עם 5.3 רב'. כאמור בעונה החולפת שיחק בהוד השרון.

עם צירופו של גנדל מונה הסגל של הוד"ש את עומר וינטר, חאבי גונזאלס, היידן רטנר, טוד לורנטאל, וויל פרידמן, צ'ארלי דיוהרסט, דן רפאל, ג'ראלד וויליאמס ואקסל ואן אוורקרק.


גנדל. הגיע להבנות עם הוד"ש








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();