דילון סניד חתם ביבנה
ברק חקלאי ,24/08/2011

הסנטר האמריקאי בן ה-27 שהיה צריך לשחק לפני שנתיים אצל רמי הדר מכבי אשדוד, אך בשל סופת שלגים פספס את הטיסה והרישום האחרון ללאומית, סגר בקבוצה של נתי כהן לעונה הקרובה. עבר בקריירה באיטליה, צרפת, הולנד, קוריאה, ארגנטינה, אורוגואי, יפן וקאטר.



נתי כהן בחן בחודש האחרון שמות רבים של גבוהים אמריקאים שיחזקו את הסגל החזק שלו שהולך ונשלם בימים אלה. לאחר לבטים רבים החליט ללכת על דילון סניד (27, 2.03), סנטר חזק בעל עבר מרשים בליגות השונות בעולם.

את העונה האחרונה החל במאוריאן מהליגה השנייה בצרפת והיה מצוין עם 16.3 נק' ו-8 רב', אך לאחר שבעה משחקים שבר את רגלו. את השיקום עבר במרפאה צרפתית ושב לשחק לקראת סוף השנה דווקא ביפן, בקבוצת גולדן קינגס אוקינאווה, בה סיפק 8 נק' ו-7 רב' ב-15 דק'. יהיה מעניין לראות האם התגבר סופית על הפציעה ואין ספק שזה סוג של סיכון שלוקחים ביבנה.

מדובר באמריקאי פיזי מאוד שמזכיר במימדיו ובכוח את דניס קאר מיודעינו מהפועל עפולה ויקנעם/מגידו שהיה מוזכר כמועמד פוטנציאלי ליבנה בעונה החולפת וגם בקיץ האחרון. משחק לא מעט עם הגב לסל ומסיים טוב בשתי הידיים. רב' מחונן גם בהתקפה ולא פחות חשוב מכך, מסיים טוב.

חסרון אחד בולט במשחקו הוא האחוז הנמוך מאוד מקו העונשין, ברוב הקריירה נע סביב 35-40% ואין ספק שקבוצות הלאומית ישלחו אותו לקו מספר רב של פעמים במשחק ובעיקר ברגעים המכריעים וזה משהו שכהן יצטרך למצוא לו פתרון.

"מדובר בשחקן חזק מאד, גבוה המשחק כסנטר שאמור להיות מאד דומיננטי באזור הצבע. סמיד יחזק אותנו במשחק הפנים ואני מאמין שהוא גם יכול לעזור לנו וגם להפוך לשחקן מאד משמעותי בליגה". אמר מאמנה של יבנה לאחר הצטרפותו של האמריקאי.



סניד. פיזי מאוד

הסנטר בן ה-27 הוא יליד שיקגו, אילנוי ושיחק במשך שנתיים באוניברסיטת איסט טנסי סטייט כשבאחרונה קלע 11.3 נק' וקלט 7 רב'. בינואר 2007 החל למעשה את הקריירה המקצוענית שלו כשחתם בסנט אטיין מהליגה השנייה בצרפת. סניד לא הצליח להרשים יותר מדי כשבחמישה משחקים קלע בממוצע 5 נק' ולקח 2.7 רב'.

תחנתו השנייה הייתה אריס לוורדאן (2007/8) מהליגה הראשונה בהולנד ובה למעשה פרץ עם 18.2 נק' (חמישי בהולנד) ו-10.3 רב' (מלך הרב'), מה שעזר לו להיבחר למשחק האולסטאר ההולנדי ולחמישיית העונה. את המשך השנה עשה בפלייאוף של הליגה הדומיניקנית בדומה להרבה אמריקאים שמחפשים השלמת הכנסה במרכז אמריקה כשהליגות באירופה מסתיימות.

סקאפאטי מהליגה השנייה באיטליה הייתה קבוצתו הבאה, אולם בה הוא לא ממש הצליח להשאיר חותם ולאחר חמישה מחזורים עבר ליבשת השלישית בקריירה, אסיה, כששיחק בקבוצת אוריאונוס הקוריאנית וסיים עם 16 נק' ו-7.6 רב' ב-21 משחקים.

2009/10 הייתה שנה מאוד טובה עבור סניד. הוא פתח אותה בדפנסור האורוגוואית וב-31 משחקים תפר את הליגה עם 19.3 נק' ו-10.4 רב'. המספרים הפנטסטיים הקפיצו אותו בינואר 2010 לארגנטינה השכנה ולקבוצת לאנוס בואנוס איירס כשסגר בה 10 נק' ו-5.3 רב', אך שוב נדד באותה עונה הפעם לליגה הקאטרית.

את השנה האחרונה החל כאמור במאוריאן מהליגה השנייה בצרפת, אולם שבר ברגל סיים את דרכו בקבוצה ולאחר שהשתקם שיחק בליגה היפנית ועזר לקבוצתו, אוקינאווה, לסיים במקום הראשון בליגה הסדירה ולהגיע עד לגמר הפלייאוף היפני.

סניד מצטרף לקאדר המרשים של יבנה הכולל את ניר גולן, אייל אנגל, דריילון ברנס, אלעד הופמן, נועם קננויץ, עומר אטישקין, צפריר וולפר וחן בן אליהו שחתם לאחרונה. כהן עדיין מחפש רכז מחליף ובזמן הקרוב הקבוצה צפויה להודיע על החתמה נוספת בגזרה זו. עם הקאדר הקיים הקבוצה שסיימה בעונה החולפת במקום השלישי בלאומית ונתנה פייט יפה מאוד לאלופה, מ.כ הבקעה, בחצי גמר הפלייאוף, היא מועמדת טבעית לצמרת הגבוהה של הליגה ואולי אף מעבר לכך.


כהן. מכוונים לצמרת הגבוהה








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();