באדיבות אתר מנהלת הליגה



אדלשטיין מצא גבוה
ברק חקלאי ,24/08/2011

מאמנה של הפועל ת"א שם סוף להתלבטויות והחתים את יונתן שולדנברד (28, 2.04) שחוזר לישראל לאחר חמש שנים של נדידה ברחבי אירופה וינסה לעזור לאדומים להעפיל לליגת לוטו. בעונה החולפת לא שיחק בשל פציעה.

שמות רבים של גבוהים קושרו להפועל ת"א בשבועות האחרונים, מאלכס צ'וברביץ' ועד ארז מרקוביץ', אולם בסופו של דבר החליטו האדומים להחתים את יונתן שולדנברד (28, 2.04) ששב לישראל לאחר חמש שנים בהן שיחק בשבדיה, פינלנד וספרד.

לשולדנברד שהתחתן לפני שבועיים בספרד נמאס מהנדודים ברחבי היבשת הישנה כשהמשפחה והחברים שנמצאים בצפון הארץ דגדגו לו מאוד והוא החליט לחזור כדי להמשיך את הקריירה בארץ הקודש. במהלך החודשים האחרונים היה מחוזר ע"י קבוצות רבות בליגת לוטו, בין השאר ברק נתניה והפועל חולון.

"אנחנו שמחים שיונתן חזר לכדורסל הישראלי ובטוחים שהוא ימצא בית חם בהפועל תל אביב, הוא שחקן מוכשר מאוד עם יסודות נכונים ויכולת מסירה וקליעה נדירים לגבוה ישראלי. אנחנו ממשיכים במלאת בניית הקבוצה, בסבלנות, עמדה אחרי עמדה, בכדי שנוכל להעמיד קבוצה אטרקטיבית ורעבה בכל ערב". אמר מאמן האדומים, ארז אדלשטיין.

הפורוורד/סנטר גדל במחלקת הנוער של הפועל גליל עליון ואף שיחק שנתיים בקבוצה הבוגרת בה לא ממש הצליח להותיר רושם. בעונת 2005/6 חתם בא.ס רמה"ש אבל לא יירצה לזכור את התקופה בשרון לאחר שהקבוצה ירדה לליגה הלאומית. שולדנברד סגר 4.4 נק' ו-2.2 רב' ב-11 דק'.

הישראלי הבין שבליגה המקומית יהיה לו קשה להתפתח, ניצל את אזרחותו השבדית אותה קיבל מאביו, לורנס, יליד המדינה הסקנדינבית, והחל לשחק בסודראטילה קינגס בה הספיק לכדרר במשך שנתיים עם קפיצה קטנה גם לפינלנד.

בשבדיה הוא נחשב לכוכה גדול ונתן מספרים שלא היו מביישים גם שחקן זר עם 19 נק' ו-8 רב' ב-28 דק'. הנבחרת השבדית הבינה שיש לה נכס ביד וגייסה אותה לשורותיה ובין 2008-2010 היה חלק ממנה ושיחק בין השאר במוקדמות אליפות אירופה וגם בטורניר ההזדמנות האחרונה בפולין (2009), 6.3 נק' ו-3.1 רב' ב-15.4 דק'.

הפוטנציאל הטמון בו לא נעלם מעיני הקבוצות הספרדיות שבשנים האחרונות נוטות להחתים לא מעט כישרונות סקנדינבים עולים. מאלגה קפצה על ההזדמנות, החתימה אותו על חוזה ארוך טווח ושלחה אותה להתחשלות בקבוצת הבת שלה, רינקון מהליגה השנייה (2008/9), והוא אף סיים עם מספרים לא רעים, 8.4 נק' ו-3 רב' ב-33 משחקים.

את עונת 2009/10 החל דווקא בשבדיה, אך מהר מאוד שב לספרד ושיחק במליה, גם היא מהליגה השנייה, בה הצליח פחות וקלע רק 2.5 נק' עם 1.4 רב'. את השנה האחרונה החמיץ בשל פציעה וזה גם מה שמנע ממספר קבוצות להחתימו מהחשש כי הוא אינו כשיר ב-100%.

בקיץ השתתף הישראלי/שבדי בליגת לוטו קיץ והותיר רושם חיובי מאוד כשהוביל את קבוצת פיס עד להפסד במשחק הגמר מול הנבחרת האולימפית. את הטורניר סגר עם 13.3 נק', 9.3 רב' ו-3.3 אס'.

בלי קצת פיקנטריה אי אפשר. לפני שני עשורים שיחק אביו של שולדנברד, לורנס, בהפועל עפולה יחד עם מאמנו החדש של השחקן, ארז אדלשטיין. הסגל של הפועל ת"א מתחיל להיסגר ובסגנית אלופת הלאומית מחפשים עדיין אחר גבוה נוסף ושני זרים כדי לסיים את הבנייה.

כרגע הקאדר של הפועל כולל בקו האחורי את גל איתן, בר טימור, נועם מטלון ואבירם זליקוביץ' ואילו בעמדות 3-5 ניתן למצוא את יותם שירן, מתן נאור ושולדנברד. גלעד שמחוני, הקפטן הוותיק צפוי להמשיך אף הוא. לאחרונה החתימו האדומים את עופר רון (50) כעוזר מאמנו של אדלשטיין לעונה הקרובה במטרה שיעבוד עם הכישרונות הצעירים של הקבוצה.


אדלשטיין. עוד 3 שחקנים והוא סוגר את הסגל








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();