רוזן. (באדיבות אתר מנהלת הליגה)



טבעון Out הוד השרון IN
ברק חקלאי ,12/08/2011

במהלך שנרקם בחודשיים האחרונים החליט ג'ף רוזן, בעליה של מכבי חיפה, לשנות כיוון והחליף את תמיכתו בקבוצה מהצפון לזו מהשרון. במסגרת ההסכם יעביר לסגל של רמי הדר לפחות זר אחד ושני מתאזרחים. "יש לנו ציפיות לקראת שיתוף הפעולה החדש". אמר סגן יו"ר מכבי חיפה, ארנון שירן.

בסיומה של חרושת שמועות של למעלה מחודשיים הודיעה מכבי חיפה באופן רשמי כי קבוצת הבת החדשה שלה לעונת 2011/12 תהיה מכבי הוד השרון. כזכור בשתי העונות האחרונות מי שזכתה לתמיכה הכלכלית והמקצועית של ג'ף רוזן, הבעלים של חיפה, הייתה קבוצתו של עופר רחימי ובמסגרת ההסכם סיפק המיליונר האמריקאי מספר זרים, שחקנים מתאזרחים ובוגרי מחלקת הנוער של הירוקים לקבוצת הבת מטבעון.

הכתבה מלפני שנתיים על התמיכה של ג'ף רוזן בהפועל "מרנין" טבעון

סגן יו"ר מכבי חיפה, ארנון שירן התייחס להסכם החדש עם הוד"ש: "יש לנו ציפיות לקראת שיתוף פעולה חדש שיוציא לפועל את המשך כוונותיו של ג'ף רוזן להעלות לישראל שחקני כדורסל יהודיים מקצועניים ותוך כדי כך לבחון התאמתם להשתלב בעתיד בקבוצת הדגל של מר רוזן בישראל, מכבי חיפה".

יו"ר מכבי הוד השרון, אורי אשכנזי יודע שללא התמיכה של רוזן בקבוצתו העונה יכול להיות שהיא לא הייתה פותחת את העונה: בשם המועדון ההנהלה והשחקנים, אני רוצה להודות לג'ף רוזן על הבחירה, ולארנון שירן על כל שיתוף הפעולה הפורה שהיה בינינו בתקופה האחרונה, ולראש עיריית הוד השרון חי אדיב על התמיכה ושיתוף הפעולה. אנו נעשה הכל כדי לקדם את השחקנים ולהביא להצלחת הקבוצה, תוך כדי שיתוף פעולה שיכול לקדם את הכדורסל בהוד השרון".

הסידור עם הוד השרון הולך להיות די זהה כאשר קבוצתו של רמי הדר תקבל לפחות זר אחד מרוזן ובין אחד לשני מתאזרחים שאולי יטפחו גם לארבעה. כל השחקנים החדשים שיגיעו לארץ נבחנו במחנה האימונים שערך רוזן בפלורידה בתחילת הקיץ כשאחד שכבר ידוע כי יגיע להוד"ש הוא המתאזרח היהודי אמריקאי, היידן רטנר (23, 1.82) שהוחתם אצל הירוקים לאחר סיום המחנה.

רטנר הינו בוגר מכללת מריקארסט מליגת המכללות השנייה (NCAA2) וצפוי לחזק את הקו האחורי של הדר לאחר שהצליח להרשים את הצוות המקצועי של חיפה במהלך שבוע האימונים בפלורידה. יחד איתו חתום בהוד השרון גם עומר וינטר (20, 1.88) ששיחק בעונה החולפת ביריבה, הפועל לב השרון.

וינטר הוא בוגר מחלקת הנוער של בני הרצליה ואף זכה עם תיכון היובל באליפות ליגת בתי הספר. את עונתו הראשונה בבוגרים העביר בהוד השרון בתקופה בה איתי ברקן אימן אותה, אולם לאחר שלא קיבל צ'אנסים ירד לליגה הארצית ושיחק במכבי חדרה. כאמור בשנה שעברה שיחק ב"סאונה".


וינטר. חוזר לאולם עתידים

שחקן נוסף שנמצא במו"מ מתקדם עם הקבוצה הוא חיים ברבי (21, 1.97) שחזר לא מזמן ממחנה האימונים IMPACT בלאס וגאס וגם הספיק להשתתף בליגת לוטו-קיץ של המנהלת. הפורוורד הישראלי שיחק בשלוש העונות האחרונות באליצור יבנה כשלקראת הסיבוב השני של 2010/11 הדרים להפועל בארי בה למעשה עשה את פריצתו עם 8.6 נק' ו-4.7 רב' ב-21.7 דק'.

ראיון עם חיים ברבי שנערך לפני כשבוע ב"ספסל"


לא יכול להיות סוכן שחקנים בישראל


לפי הדיווחים הראשוניים כוונתו של רוזן הייתה לתמוך במספר קבוצות בליגה הלאומית לא רק מבחינה כלכלית אלא גם ע"י החתמה של השחקנים מהמחנה שלו בפלורידה שחתומים בחברה שלו ככל הנראה על חוזי ייצוג.

בנוסף להוד השרון וטבעון דובר גם על הפועל לב השרון. כשהבין האמריקאי שהדבר לא אפשרי לאחר שקיבל ככל הנראה מסרים שליליים מאיגוד הכדורסל כי בעלים של קבוצה בישראל לא יכול לשמש גם כסוכן שחקנים ולהציע את שחקניו השונים לקבוצות בליגה הלאומית בפרט ובישראל בכלל בשל עניין של ניגוד אינטרסים (מה היה קורה אם קבוצת בת שלו המשחקת בלאומית תתמודד נגד קבוצה בה נמצאים חלק משחקניו המיוצגים?). לכן לאחר שהבין כי הדבר בלתי אפשרי החליט לוותר על האופציה הראשונית והמשיך במתכונת של תמיכה בקבוצת בת.

בתחילה דובר על המשך התמיכה בטבעון עוד לפני האיחוד עם עמק יזרעאל, לאחר מכן הצטרפה גם הפועל יקנעם/מגידו לתמונה, אך הדבר ירד מהר מאוד ולבסוף לאחר מספר לבטים העדיף רוזן את מכבי הוד השרון על פני טבעון.


אחד הצליח כל השאר לא ממש


בשנתיים האחרונות הביא רוזן לישראל מספר לא מבוטל של זרים ומתאזרחים. חלקם הקטן הצליח, אך רובם לאחר עונה אחת בה לא ממש הצליחו להוכיח את יכולתם המקצועית עזבו את ישראל. השם הראשון אותו ניתן לרשום לזכותו של הבעלים של חיפה הוא כמובן ברייאן אוסברי (24, 2.00) שהגיע לטבעון לפני כשנתיים ונתן עונה נהדרת במהלכה נבחר ל-MVP עם מספרים נהדרים של 27.7 נק' ו-7.3 רב'.

למרות הכוונה של רוזן להעביר את השחקנים המצטיינים מקבוצת הבת אל חיפה דווקא עם אוסברי העניין לא צלח כשבקיץ שעבר לאחר מו"מ ארוך בין הצדדים העדיף האמריקאי את הצבע האדום וחתם בהפועל ת"א. גם השנה היו דיונים בין השחקן לירוקים והפעם הוא כמעט עבר לנשר, אך בסופו של דבר שוב פערים כספיים גרמו לו לעבור לקבוצה אחרת (ברק נתניה).


אוסברי. היחיד שהצליח

דרו האוזמן (24, 1.82) החל את דרכו בישראל גם בטבעון לאחר שהרשים במחנה בפלורידה. עונתו הראשונה הייתה בוסרית, אולם בשנה השנייה הוא פרח בששת המחזורים הראשונים בלאומית עם 16.2 נק' ו-5.2 רב' ובמהרה הוקפץ למכבי חיפה בעקבות מכת פציעות קשה שעברה על המועדון. דווקא אז כשהוא בשיא כושרו לא קיבל צ'אנס אצל אלעד חסין, עמי נאווי ומיקי גורקה וסיים את עונת 2011/12 בליגת העל עם ממוצע עגום של 0.4 נק' ב-5.5 דק'.

למרות חוסר האמון שקיבל במכבי חיפה (יכול להיות גם באשמתו ומכיוון שלא הצליח להתאקלם מקצועית ברמה של ליגת העל) במכבי באר יעקב זכרו לו את תחילת השנה שעברה והחתימו אותו על חוזה לעונה הקרובה.

שחקן נוסף שסיפורו זהה לזה של האוזמן הוא רודני ווב (28, 2.00) שגם הוא נבחן במחנה בפלורידה והחל את העונה החולפת בקבוצת הבת מטבעון ולאחר שישה מחזורים בהם השיג 22.8 נק' ו-6.8 רב' עבר לירוקים וגם הוא לא קיבל ממש הזדמנות וסגר את 2011/12 בליגת לוטו עם 0.6 נק' ב-2.8 דק'. גם הוא זכה לחוזה בלאומית כשחתם לפני מספר ימים בעירוני ר"ג.

מקרה הפוך לגבי מתאזרח הוא כמובן זה של ברט הארווי (23, 1.75), יהודי/אמריקאי מהמחנה של רוזן שהובא במקור לשחק במכבי חיפה. הארווי לא זכה לצ'אנס אצל אלעד חסין והורד לטבעון. המהלך השפיע עליו באופן שלילי וכבר לאחר אימון אחד הודיע לעופר רחימי שאז שימש כמאמנה של טבעון והיום כעוזר בחיפה, כי ברצונו לעזוב את הארץ. לאחר משחק אחד בלאומית נטש היהודי את טבעון, חזר לארה"ב ונכון להיום פרש מכדורסל מקצועני.

ברשימת המתאזרחים שעברו בטבעון ולא הצליחו להרשים ניתן לכלול גם את אייזיק אבטליון (5.6 נק' ב-17 דק'), צח אוואנס (6.7 נק' ב-16 דק') ומאט שמייס שהספיק לשחק במחזורים הראשונים של השנה החולפת אך נפצע וגמר את העונה.

יהיה מעניין לראות איך רמי הדר שהולך בד"כ עם זרים עליהם הוא סומך וישראלים ששיחקו אצלו יתנהל בסידור החדש. לראייה העונה החולפת בה החליף שלושה זרים (קנדל צ'ונס, טיירון לואיס ורון ג'ונסון). האם הוא יסתדר עם מספר מתאזרחים וזרים שלא ממש בטוח שהיה מוכן לקבל בסיטואציה אחרת? ימים יגידו.


הדר. יסתדר בסיטואציה החדשה?








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();