יום גדוש בלאומית
ברק חקלאי ,11/08/2011



נייט מילר חתם בבאר יעקב וסגר רביעייה מהחזקות בליגה. עירוני ר"ג הביאה לזיסמן את מלך הסלים הישראלי של העונה החולפת, דרור דוידי, וגארד אמריקאי העונה לשם טריסטון תומפסון (לא חבר של כספי בקליבלנד), בוגר אוניברסיטת נורת' טקסס. עדכונים משאר הקבוצות בליגה.

משעמם לא היה היום בגזרה של הליגה הלאומית. סיום צום תשעה באב הביא מבול של החתמות כאשר הקבוצה שצייצה ראשונה הייתה מכבי באר יעקב. המועדון שסיים את העונה החולפת במקום החמישי לא נח על זרי הדפנה ולאחר הצטרפותו של דרו האוזמן והישארותם של יועד בית יוסף וג'רמיין הול, שם גדול נוסף יגיע למרכז מקס - נייט מילר (1.93), שחוגג מחר (ד') את יום הולדתו ה-24.

הגארד המגוון ששיחק בשנה בהפועל יקנעם/מגידו ונבחר לחמישיית העונה סיים עם ממוצע מרשים של 22.8 נק', 7.5 רב', 3.3 אס' ו-3.1 חט' ב-32 דק' למשחק. אין ספק שעם הגעתו באר יעקב נחשבת למועמדת לצמרת העליונה ועם חיזוק אחד או שניים מתאימים אולי אפילו יכולה לאיים על העלייה.

מילר יליד ספרינגפילד, אוהיו, שיחק במשך שלוש שנים במכללת בולינג גרין מהליגה הראשונה (NCAA) וניפק ממוצע נאה של 13.8 נק' ו-7.3 אס'. תחנתו הראשונה באירופה הייתה הליגה השלישית בספרד כשלבש את מדיה של ליימה קורונה. לאחר שנה לא רעה בכלל בה קלע 14.8 נק', קטף 5.5 רב' וחטף 2.4 כדורים (מלך החטיפות), צד את עיני הסקאוטים של מכבי ת"א והוחתם על חוזה ארוך טווח. המטרה של הצהובים הייתה לשפשפו בקבוצת הבת במשמר העמק.

מילר שהחל בצורה טובה את העונה בצד המקצועי לא ממש התאקלם במרקם החברתי של הקיבוצניקים גם בעקבות הריונה של אשתו שהשפיעה עליו ישירות. לכולם זכורה התקרית הלא נעימה שלו באימון של יקנעם/מגידו עם ערן בוכניק בה התפרץ על הישראלי וניסה לתקוף אותו. לאחר חודש הבחור נרגע והמשיך לספק תצוגות כשאחת מהיותר זכורות הייתה מול אלופת הליגה, מ.כ הבקעה, כאשר תפר על הבחורים של אבי אשכנזי 32 נק', 11 רב' ו-5 אס'.

עם החתמתו של מילר סגרה באר יעקב את מכסת הזרים שלה וכעת מתפנה לחיפוש אחר גבוה ישראלי שישחק לצידו של ג'רמיין הול. שמותיהם של יפתח בוכמן ותומר אטלס כבר עלו במרכז מקס וגם אלה של עמית תמיר ומוטי מוסקוביץ'. הסגל של עידן פלדה כולל נכון להיום את יועד בית יוסף, דרו האוזמן, נייט מילר, ג'רמיין הול, נדב דבש, ליאור חסון ויוני שולמן כשגם אלעד בנימין צפוי להמשיך מהעונה שעברה.


מילר. החתמה חמה בבאר יעקב

ר"ג הולכת בכול הכוח

לאחר החתמותיהם של גיל אמיתי, רביב פיטשון ורודני ווב, והישארותם של יריב יצקן וחן זיגדון, ממשיך חנן הירשוביץ' במסע הרכש שלו כאשר היום (ד') נחתו בקבוצה מלך הסלים הישראלי של הליגה הלאומית בעונה שעברה, דרור דוידי (27, 1.88), והגארד, טריסטון תומפסון (23, 1.95) שיכול לשחק בכל עמדות הקו האחורי.

דוידי שהחל את העונה החולפת במדי הפועל חולון אך לאחר חודש נחתך וירד לראשונה בקריירה לליגה הלאומית ושיחק באליצור רמלה נתן יופי של מספרים כשסיים עם 18.9 נק', 4.5 אס' ו-4.1 רב' ב-35.6 דק', מה שהקנה לו את ההשתתפות במשחק האולסטאר. את השחקן מייצגים הסוכנים מתן סימן טוב ולירון פנאן.

דוידי גדל באולם הפחים וסיים את גיל הנוער בו. בשנת 2002 נמנה על הסגל הרחב של נבחרת הנוער. עם סיום התיכון הצטרף למכבי גבעת שמואל וראה שם בעיקר את הספסל כשלפניו משחק הטריו המפורסם, אהרוני-ברנר-כהן. בעונת 2007/8 נדד דרומה לאשקלון.

הרומן שלו עם האשקלונים נמשך כשלוש עונות במהלכן לא הצליח לממש את הפוטנציאל הגלום בו ובקיץ שעבר נאלץ למצוא לעצמו מועדון חדש. בסופו של דבר, יממה לפני פתיחת ליגת לוטו חתם הקלעי בחולון שבדומה אליו החלה את העונה באיחור רב. למרות הניסיון הרב שלו הוא לא קיבל מפרנקו יותר מדי צ'אנסים ולאחר חודש עזב את חולוניה גם בשל בעיות תקציביות.

השחקן השני שהוחתם בזיסמן הוא טריסטון תומפסון, גארד שיכול להוביל כדור אך בעיקר מתפקד כסקורר. את ארבע שנותיו בקולג'ים העביר באוניברסיטת נורת' טקסס כששנתיים מתוכן עשה יחד עם אריק טריימל, הזר ששיחק בהפועל כפ"ס/כוכב יאיר בשנה שעברה.

תומפסון גמר את עונתו האחרונה בטקסס עם ממוצע של 18 נק', 3.2 רב' ו-41% מחוץ לקשת ב-32 דק' והוביל את חבריו לקבוצה עד לגמר הטורניר בקונפרס Sun Belt בו השתתפו. בנוסף נבחר לחמישיית העונה.

עם החתמתם של השניים הסגל של חנן הירשוביץ' כולל כרגע את חן זיגדון, גיל אמיתי, תומפסון, דוידי, יואב אביב, איגור מאיור, רביב פיטשון ורודני ווב. המטרה בר"ג היא נכון לעכשיו לחזק את עצמם בעוד ישראלי אחד או שניים שיבואו מהספסל.


תומפסון. סקורר מגיע לזיסמן

מה קורה באזור השרון?

שלוש קבוצות עדיין לא הודיעו על החתמה רשמית של שחקנים. שתיים מהן מחכות עדיין להחלטותיו של ג'ף רוזן. בהפועל "מרנין" טבעון/עמק יזרעאל משלימים ככל הנראה עם העובדה שבעונה הקרובה המיליונר היהודי לא יתמוך בהם בצורה מאסיבית אם בכלל וכבר החלו בתהליכי בניית הקבוצה לבדם.

השם הראשון אותו רוצים לראות בעמק הוא זה של קובי אייזיק ובקבוצה עושים הכול בדי שהוא אכן יכדרר בגורן ובאולם הפיס בטבעון בעונה הקרובה. בנוסף אליו מתכננים גם על בוגרי מחלקת הנוער של העמק שיעמיקו את הסגל. יוסי בונן ועוזרו, שחר אמון, מתכננים מהפך מבחינת האימונים השבועיים כאשר ככל הנראה יהיו בין 7-9 כאלה (כולל כמובן אימוני בוקר).

במכבי הוד השרון, עוד קבוצה שהוזכרה ככזו בה רוזן ישים את כספו, או שחקניו, עדיין מחכים לתשובה סופית מבעליה של מכבי חיפה והיא כנראה תהיה חיובית. רמי הדר שמונה למאמנם של השרונים בתחילת הקיץ מכוון גבוה ורוצה קבוצה התקפית שתתאים לסגנון המשחק שלו. בימים הקרובים צפויה להודיע הנהלת הוד"ש על עתיד המועדון.

בהפועל לב השרון כנראה השלימו עם חוסר היכולת להעמיד תקציב ראוי לליגה הלאומית לאחר שכזכור לפני למעלה מחודש הודיעו באיגוד הכדורסל על העלאת רף תקציב המינימום ל-750,000 ₪, סכום אותו קברניטי הקבוצה מתקשים לגייס. ב-48 השעות הקרובות צפוי המועדון מה"סאונה" להודיע סופית האם יוכל לשחק בליגה השנייה או שיאלץ להתמודד בשנה הקרובה בארצית.


הדר. תשובה בימים הקרובים








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();