מקל. שיהיה בהצלחה



גל מקל הולך לטרוויזו
ספסל ,05/07/2011

רכז גלבוע/גליל, שנבחר אשתקד לשחקן העונה של ליגת לוטו, חתם בבנטון לשנתיים ויהיה הישראלי הרביעי בכדורסל האיטלקי אחרי גיא גודס, פפי תורג'מן ואפיק ניסים. מאמנו יהיה סשה דג'ורדג'ביץ' האגדי.

בגיל 23.5, יוצא גל מקל להרפתקה חדשה. אחרי שנתיים בהפועל גלבוע/גליל, שכללו זכייה היסטורית באליפות המדינה, העפלה נוספת לגמר הפיינל פור ובחירה לשחקן המצטיין בליגה, חתם רכז הנבחרת בבנטון טרוויזו האיטלקית לשנתיים, בה יחליף את סטפן מרקוביץ' הסרבי שעבר לוולנסיה. הוא יהיה הישראלי הרביעי בארץ המגף אחרי גיא גודס ששיחק בקאזרטה ורוזטו, פפי תורג'מן ששיתף פעולה עם קן בארלו במאבו ליבורנו ואפיק ניסים ששיחק שנתיים בליגה השנייה במדי פרימה ורולי.

מקל חזר ארצה ב-2008 אחרי שנתיים באוניברסיטת וויצ'יטה סטייט. אחרי עונה כמושאל לגלבוע/גליל בה נבחר לתגלית העונה, הוא שב למכבי ת"א, אבל אחרי תקופה קצרה שבה היה ברור שלא יצליח להשתלב ברוטציה, שוחרר ושיחק בשנתיים האחרונות בגן-נר, איתה כאמור זכה באליפות ב-2010.

בעונה שעברה רשם מקל 12.0 נק', 4.0 ריב' ו-6.2 אס' למשחק בליגה, ואף השתתף עם הקבוצה במוקדמות היורוליג ובשלב הבתים ביורוקאפ. לאחרונה הוא החליט לצאת לאירופה, ואחרי שהיה מבוקש גם במונטגרנארו של שרון דרוקר, החליט להצטרף למועדון הפאר האיטלקי, שנמצא בירידה חדה בשנים האחרונות.

את הקבוצה יאמן בעונה הקרובה סשה דג'ורדג'ביץ', שחקן העבר הגדול שבוודאי יוכל לעזור למקל, שצפוי לחלוק את עמדות הקו האחורי עם מאסימו בולרי הוותיק ואלסנדרו ג'נטילה, הבן-של, שנחשב לאחת ההבטחות הגדולות של הכדורסל האיטלקי כבר בגיל 19. שחקן נוסף שאמור להמשיך בקבוצה הוא גרג ברונר, אקס-נהריה שנחשב לשחקן בוסמן בזכות אזרחות שוויצרית.

בשנים האחרונות ירדה בנטון מגדולתה ומאז ימי דיוויד בלאט, שהוביל את הקבוצה לאליפות וגביע, היא לא חזרה לגמר הפלייאוף או הגביע וגם לא השתתפה ביורוליג. מאז 2007 משתתפת הקבוצה ביורוקאפ, בה הגיעה אשתקד לפיינל פור.

קלאודיו קולדבלה, בעצמו גארד נהדר בעבר והיום הג'נרל מנג'ר של הקבוצה, אמר לאתר הרשמי: "זה שחקן ברמה גבוהה שנבחר ל-MVP של ליגה טובה כמו ישראל. הוא מתרגש לבוא למועדון שלנו ולשחק באיטליה".

טרוויזו עשתה לעצמה שם בעבר כקבוצה שמקדמת צעירים, וגם בעונה הקרובה אמור להמשיך במדיה דונטאס מוטיונאס הליטאי, שנבחר במקום ה-20 בדראפט האחרון על ידי מינסוטה ונחשב לכישרון ענק. בעבר שיחקו בקבוצה כוכבים כמו טוני קוקוץ', ויני דל נגרו, אנדראה ברניאני, ריקארדו פיטיס, ז'ליקו רבראצ'ה, פטאר נאומוסקי, מרסלו ניקולה, מרכוס בראון, בושטיאן נאכבר, רמונאס שישקאוסקאס ורבים אחרים.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();