קבלנים ארציים
ספסל ,14/04/2011

איל אנגל ותומר דראי מתגאים באליפות שנייה ברציפות בליגה הארצית (פ"ת בשנה שעברה ונס ציונה העונה). לרגל החגיגה מאיר פרייליכמן הלך לפגוש את השניים לראיון סיכום של תקופה מיוחדת.

לאחר שבתחילת העונה פגשנו לראיון פתיחת עונה והצהרת כוונות את תומר דראי ואיל אנגל, שני שחקניה המובילים של עירוני נס ציונה מהמחוז הדרומי של הליגה הארצית, פגשנו אותם השבוע שוב, והפעם אחרי שהקבוצה הבטיחה את עלייתה בחזרה לליגה הלאומית בפעם השנייה בתולדותיה.

בראיון שערכנו בתחילת העונה, אמרתם ש"אין ספק שאנחנו אחת מהקבוצות שמועמדות לעלות ליגה והציפיות הן בהתאם לכך, אבל כמו בכל שנה, הליגה הארצית היא קשה וארוכה ונצטרך להיות מאוד מרוכזים ומחוברים בכדי להצליח במשימה". כיצד אתם מסכמים את העונה הארוכה והמתישה, שכללה הרבה רגעי משבר והסתיימה בעליה?

איל: "העונה הזו הייתה קשה מאוד עבורי, יותר מהעונה שעברה. הליגה התחזקה והיו הרבה קבוצות טובות עם סגל רחב יחסית ובנוסף עברתי פציעה לא קלה שבגללה לא שיחקתי בחמישה משחקים. מבחינת הקבוצה היה לנו קצת קשה להתחבר בגלל שזו הייתה קבוצה חדשה עם הרבה שחקנים מובילים. לאט לאט התחברנו ושיחקנו יותר טוב אבל כמעט באף משחק זה לא היה קל. אין ספק שזה שונה כשאתה מועמד לעלייה ויש הרבה ציפיות אבל בשורה התחתונה סיימנו עם הכי הרבה ניצחונות והשגנו את המטרה שלנו בזכות ולא בחסד".

תומר: "אם יש משהו שלמדתי בשנים האחרונות על הליגה הזו זו העובדה שאין כזה דבר משחקים קלים. יש מגרשיים מאוד בייתים ושחקנים מצוינים ותמיד יש את הקבוצות האלה שקשה מאוד לשחק מולן וכשאתה מגיע לא מוכן אתה בדרך כלל משלם על זה. העונה באמת הייתה חסרה לנו קצת היציבות אבל זו באמת עונה ארוכה (26 משחקים) ולומר את האמת אני לא זוכר עונה שהיו כל כך הרבה קבוצות שנלחמו עד הרגע האחרון בין אם זה בצמרת או בתחתית (3 יורדות). ידענו ימים לא קלים במשך העונה ואני שמח שהיו לנו את הבגרות והאופי לא לוותר וכל משחק שהיינו עם הגב אל הקיר והיינו חייבים את הניצחון עשינו את זה בגדול, וזה בהחלט לא דבר פשוט ואני כל כך שמח שזה נגמר בצורה הזאת".

כאמור, בתחילת העונה נס ציונה סומנה כעולה הבטוחה מהארצית, ואף הוגדרה כ"מכבי תל אביב" של המחוז הדרומי. ראינו במהלך העונה מס' עליות ומורדות עד כדי מצב שבו איבדתם את ההובלה לטובת שוהם. רצף של הפסדים של שוהם בתוספת ניצחון שלכם במשחק העונה נתן לכם בסופו של דבר את הכרטיס ללאומית. מהם, לדעתכם, הגורמים להצלחה שלכם?

איל: "אכן, הרגע הכי חשוב בעונה היה הניצחון הגדול על שוהם, כי מאותו רגע היינו תלויים רק בעצמנו. אני לא מתייחס להפסדים של שוהם כי כשמסתכלים על עונה שלמה צפוי שיהיו לקבוצה הפסדים מול קבוצות טובות, השאלה היא מתי הם יגיעו... אצל שוהם הם הגיעו בסיבוב השני וזה התחיל עוד לפני שהם פגשו אותנו. הגורמים להצלחה שלנו הם העובדה שהתחברנו והשתפרנו ככל שהעונה התקדמה והגענו לשיא בזמן הנכון, וגם האווירה המצוינת שיש בין השחקנים, המאמן והצוות המקצועי מחוץ לאימונים".

תומר: "אין לי ספק שאנחנו הקבוצה הכי טובה בליגה והוכחנו את זה בלא מעט משחקים של כדורסל נהדר. כמו שכבר אמרתי באמת סבלנו קצת מחוסר יציבות שלדעתי נבע אך ורק מקשיים מנטליים שסבלנו מהם, כי באמת בכל ערב שהגענו מוכנים ודרוכים היה קשה מאוד לשחק נגדנו, ובעונה כ"כ ארוכה לפן המנטאלי יש חשיבות גדולה. לשוהם מגיע קרדיט גדול על העונה שהם עשו אבל אני באמת חושב שהקבוצה הטובה יותר זכתה באליפות. אני חושב שהגורם העיקרי בהצלחה שלנו הוא החיבור המדהים בין השחקנים. יש לנו בקבוצה לא מעט שחקנים שיכולים להוביל גם קבוצות בליגה הלאומית וכל אחד מאיתנו הקריב את עצמו למען ההצלחה של הקבוצה בלי אגו ועם המון פרגון אחד לשני".


זילברשטיין. אולי בשנה הבאה השלושה ימשיכו יחד

האם השנה, בניגוד לעלייה שלכם בעונה שעברה עם מכבי פ"ת, הקבוצה מתכוונת לממש את העלייה ולשחק בלאומית בשנה הבאה?

איל: "ככל שידוע לי הקבוצה רוצה לקחת חלק בליגה הלאומית בשנה הבאה. ראש העיר נכח בכמה ממשחקי הבית החשובים בסיבוב השני ונהנה מאוד, והסדר הניהולי במועדון הוא ללא דופי, אז אני לא רואה סיבה שנס ציונה לא תהיה בלאומית בשנה הבאה".

תומר: "לשמחתי אני עדיין מתעסק בכל מה שקורה על המגרש ולא מסביבו. כפי שידוע לי הכוונות הן בהחלט כן לשחק בליגה הלאומית ולומר את האמת יהיה חבל מאוד שמועדון כזה לא ישחק בליגה הלאומית. בהזדמנות הזו באמת אני רוצה לתת מילה טובה להנהלת המועדון שעשתה מאמצים גדולים למלא את היציעים במשחקי הבית האחרונים בקהל שעזר לנו מאוד להשלים את המשימה".

אמנם זה עוד מוקדם, אך האם נזכה לראות אתכם משחקים בלאומית בעונה הבאה? האם יש דיבורים על הישארות בנס ציונה לעונה נוספת?

איל: "להישאר בקבוצה שעלית איתה ליגה זו אופציה טובה מאוד, במיוחד במועדון מסודר כמו נס ציונה, וכנ"ל לגבי לשחק אצל מאמן שכבר מכיר אותך. אישית אני לא חתום שם כרגע לעוד עונה אבל זה משהו שאני חושב עליו. אחרי שהליגה תסתיים וננוח קצת נשב לדבר לגבי העונה הבאה. בכל מקרה אני מאמין שאני אחזור לליגה הלאומית".

תומר: "קודם כל אני מקווה שאיפה שלא אשחק גם איל יהיה שם. מעבר לכך אין לי ספק שלשנינו יש את היכולות לשחק בליגה הלאומית ולהיות שחקנים מרכזיים. נס ציונה זה מועדון נהדר להיות בו ואני אהיה מאושר מאוד להמשיך ולשתף פעולה עם איל במועדון הזה".

לסיום, לקראת המחזור האחרון, אתם יוצאים למשחק קשה מול הפועל באר טוביה בחוץ. זהו משחק שיכול לחרוץ הרבה גורלות בתחתית. האם אתם מתכוונים להגיע ולשחק בכל הכוח גם במשחק הזה, למרות שאין לו חשיבות רבה לקבוצתכם?

איל: "למשחק בבאר טוביה אין חשיבות אמיתית עבורנו, אך לאחר ההפסד ברחובות לפני 2 מחזורים, הבטחנו לנדב ולעופר (ברקוביץ') שננצח את שני המשחקים האחרונים ונסיים את הליגה לבד במקום הראשון (ולא בשוויון נקודות עם שוהם). גם בשנה שעברה בפתח תקווה עמדנו במצב דומה וניצחנו. אני תמיד רוצה לנצח".

תומר: "עד לרגע זה שהבטחנו את האליפות נתקלנו בלא מעט קבוצות שלמעשה סיימו את העונה ונלחמו נגדנו כאילו הן נאבקות על חייהן בליגה. אני חושב שככה צריך להתנהג ספורטאי אמיתי. זה חלק מהיופי בספורט. אני בטוח שנבוא ונילחם כמו שעשינו בכל משחק עד עכשיו ללא קשר למצב הקבוצות האחרות בתחתית".








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();