בבארי זועמים



המפסידה הגדולה של "עסקת סמית'" - הפועל בארי
ספסל ,11/04/2011

פרשת סמית מסרבת לרדת מסדר היום, יו"ר הפועל בארי, צחי גד הגיב בזעם כי קבוצתו נפגעה קשות מפסק הדין וטען כי "נרקמה פה קומבינה על גבה של קבוצה".

---דיווחו של דותן נווה / עורך: רועי וייטמן---
מעסקת הטיעון אשר נרקמה היום במשרדי איגוד הכדורסל בין הפועל כפ"ס/כוכב יאיר ליועץ המשפטי. התברר כי העונש על הפחתת ה-3 נק' יפגע לא רק בכפ"ס עצמה אלא גם בבארי שבעצם יצאה נפגעת פעמיים מכל הפרשייה והורדה מהמקום ה-12 בו הייתה אמורה לסיים את העונה, למקום ה-13, זאת בגלל שיוויון הנק' המשולש בינה לבין כפ"ס והוד"ש. מהנהלת הפועל בארי נמסר כי יגישו ערעור על ההחלטה.

החלטת בית הדין, הורידה את הקבוצה מהנגב בחזרה אל מתחת לקו האדום וגם, שינתה לרעה את לוח המשחקים של בארי שאיבדה את הביתיות ותצטרך לשחק בחוץ נגד הוד השרון, השווה לה במספר הנקודות ושהייתה אמורה לסיים מתחת לבארי בטבלה, לפני שהתקבלה ההחלטה. בבארי, למרות שגזר הדין היה חשוב להם, אף אחד מאנשי ההנהלה לא הגיע לדיון בבית הדין להציג את הצד שלהם ויו"ר בארי, צחי גד הסביר לכתב "ספסל": "קיבלתי הזמנה להגיע לדיון והתכוונתי להגיע ביום חמישי אך הדיון נדחה ליום ראשון ובגלל המצב הבטחוני וסיבות אישיות אחרות לא יכולתי להיות נוכח בדיון במועד זה. אף אחד באיגוד לא שאל אותי אם אוכל להגיע ליום ראשון ובצדק, זהו אינו היה דיון בשביל יושבי הראש של הקבוצות זה היה דיון בשביל הדיינים שיקבלו את ההחלטה. למה בארי צריכה להיפגע בגלל שלא היה לה ייצוג בבית הדין? זאת פשוט קומבינה שנרקמה על גבה של קבוצה".

כרגע לא ברור מה יעשו באיגוד הכדורסל כאשר יתקבל לידיהם הערעור של אנשי בארי, אך הפעולה של האחראים בנושא תצטרך להיות מהירה מתמיד, מכוון שמחזור המשחקים הראשון, של הפלייאוף התחתון, חל כבר ביום שלישי הקרוב.







כך הסבירו את הנושא בבארי בהודעתם הרשמית לעיתונות:
"בארי רואה בחומרה רבה את החלטת כבוד בית הדין המשמעתי בעניין כפר-סבא.
לצערנו הרב לא הונחה התשתית העובדתית המלאה בפני בית הדין עת קיבל את עסקת הטיעון שהושגה עם כפ"ס - עסקה בה היתה מעורבת, באורח פלא, עירוני נהריה בראשותו של מר שאול אייזנברג, הנשכרת היחידה מן ההסדר שהושג. (אייזנברג נכח בדיון)

בהחלטה לא נלקחו בחשבון קבוצות אחרות, דוגמת הפועל בארי, אשר נפגעות קשות ממנה. לא יתכן ששלושת משחקי הפועל כפ"ס, אשר תוצאותיהן הושגו שלא כדין, לא יבוטלו לאלתר.

מר אייזנברג זרה חול בעיני ביה"ד בטענו כי "לא יתכן שיוטלו... הפסדים טכניים אשר יתנו יתרון לקבוצות אחרות". כל המהות של הפסד טכני הוא הענשת הקבוצה שנהגה שלא כדין. תוצר הלוואי של הפסד טכני - של קבוצות אחרות ש"מרוויחות" לכאורה מהפסד טכני כזה, הוא אינו טעם לפגם והוא חלק בלתי נפרד, טבעי והוגן במציאות של עולם הספורט.

הפועל בארי ביקשה לערער על פסיקת בין הדין אלא שנמסר לה מן האיגוד שלמעט הודעת הדובר שנמסרה לעיתונות, עדיין לא הודפס המסמך שמתאר את ההחלטה. במצב דברים זה נמנעת מבארי האפשרות שמגיעה לה לערער על ההחלטה.

לאור האמור שוקלת הפועל בארי להגיש צו למניעת קיום המחזור הקרוב של משחקי הליגה, באופן שיאפשר לה לקבל את הזכות המגיעה לה להביא את טיעוניה בפני בית הדין, טיעונים שחבל שלא נלקחו עת קבלת ההחלטה האמורה.

מפאת הנסיבות הבטחוניות הקשות בהן מצוי האיזור, במיוחד בבוקר יום הדיון, נבצר מאיתנו לעזוב את המקום ולהגיע לדיון. הפועל בארי לא תארה לעצמה שהיעדרותה האמורה תגרום לקיפוח זכויותיה באופן גס כל-כך".

עו"ד קרן כהן מהנהלת הפועל בארי הוסיפה:
"אין לתאר את החלטת איגוד הכדורסל אלא כניצול ציני של המצב הבטחוני השורר בימים אלה באיזור בארי והדרום כולו.
בכוונת הקבוצה להביא לידיעת גורמים רלוונטיים בעולם הספורט, התקשורת והממשלה את ההתנהלות החמורה הנ"ל, את המחטף שנעשה מאחורי גבה של בארי ואת הפגיעה בערכי הספורטיביות, הצדק והשיוויון שנגרמה עם החלטת האיגוד בעניין כפר-סבא."


תגובת שאול אייזנברג לכתבה:
"נציגי כל קבוצות הליגה הלאומית הוזמנו להביע את דעתם לפני בית הדין (כל הקבוצות הנוגעות בדבר), הנציג של בארי בחר שלא להגיע, אילו היה מגיע בית הדין היה בוודאי מאפשר לו לומר את דברו.
עם זאת צריך לקחת בחשבון שאת העונש לא קבע בית הדין אלא הייתה כאן עסקת טיעון בין היועץ משפטי של איגוד הכדורסל לבין הפועל כפר סבא כשבית הדין אישר את עסקת הטיעון.
גם אני סבור שבמקרה הזה היועץ המשפטי לא היה צריך להסכים לעסקת טיעון ולא היה צריך לתת ידו לעסקה כזו אלא לאפשר לבית הדין לתת את החלטתו. אני רק הופעתי והבעתי את דעתי אבל מסתבר שבדיעבד לדעה שלי לא היה שום משקל משום שהייתה כאן עסקת טיעון."







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();