מתי יידעו מה קורה בליגה הלאומית? רק ביום שישי
ברק חקלאי ,04/04/2011

איגוד הכדורסל הודיע כי הטבלה הסופית תקבע סופית ביום שישי בבוקר לאחר הדיון המשפטי בעניינה של כפ"ס/כוכב יאיר שלטענת היועץ המשפטי שיתפה את הומני סמית' (28, 1.91) שלא כדין.

כזכור היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד רונן ויינברג, קיבל לידיו דוח חקירה ממשרד חקירות פרטית בו נמסר כי הפועל כפ"ס/כוכב יאיר לא ביצעה לשחקנה הזר, הומני סמית' (28, 1.91) בדיקות רפואיות לפני תום מועד העברות ולמעשה התצהיר אותו מסר מנהל הקבוצה בבית הדין שיקרי. היועץ החליט להעביר את הדוח החמור לידיו של יו"ר האיגוד, שי שני וכן דרש מבית הדין לדון שוב בעניינה של כפ"ס ולהענישה בנושא.

בעקבות כל הבלאגן ובכך שסמית' כבר שותף בשלושה משחקים (בהם ניצחה כפ"ס פעמיים) והאפשרות כי הקבוצה תקבל שלושה הפסדים טכניים או כל עונש אחר שיכול להשפיע על טבלת הליגה ועל זהות המשתתפות בפלייאוף העליון והתחתון החליט האיגוד כי רק לאחר הדיון בעניינה של הקבוצה מאולם ה"קווים" תפורסם הטבלה הסופית ביום שישי (למה לא בחמישי אחרי ההחלטה של בית הדין?).

איגוד הכדורסל: "הומני סמית' שותף שלא כדין"

לא משעמם העונה בליגה הלאומית. איגוד הכדורסל הוציא היום (ב') הודעה בנוגע לדוח חקירה אותו קיבל לידיו היועץ המשפטי, עו"ד רונן ויינברג ולאחר עיון מעמיק החליט להעבירו הלאה ליו"ר שי שני, בנוגע לאי חוקיות ברישומו של הומני סמית' (28, 1.91), שחקנה האמריקאי של הפועל כפ"ס/כוכב יאיר.

עו"ד ויינברג טוען עפ"י דוח החקירה שקיבל לידיו כי השחקן לא עבר את הבדיקות הרפואיות הנחוצות על מנת לרשום אותו באיגוד ומנהל הקבוצה שהעביר תצהיר לבית הדין העליון כי כל הליך הרישום היה תקין שיקר בתצהיר אותו נתן.

היועץ המשפטי פנה בדרישה מבית הדין העליון של האיגוד כי יבטל את רישומו של השחקן ויעמיד לדין את הקבוצה ומנהליה על המקרה. בית הדין יטפל בנושא ביום חמישי הקרוב, אך מה זה אומר לגבי משחקה הקרוב של הקבוצה, האם השחקן לא יוכל לשחק, ומה בנוגע לשלושת המשחקים בהם נטל חלק ובשניים מהם כפ"ס/כוכב יאיר ניצחה, זה עדיין לא ברור וככל הנראה הקבוצה תוכל כן לשתפו, לראות עיניה.

באיגוד הכדורסל רואים בחומרה רבה את הממצאים חסרי התקדים אשר מצביעים על הטעייה לכאורה שלא כדין של בית הדין העליון ושבירת הערכים הספורטיביים והשוויוניים המצויים בתקנוני איגוד הכדורסל בישראל. גורם בתוך האיגוד היה לא פחות חריף. "המקרה על פניו נראה חמור מאוד ומדובר פה בעבירה מהסוג הקשה ביותר והיא שקר לבית הדין ובמקביל פגיעה בספורטיביות של המשחק. ביום חמישי לאחר הדיון נהיה כולם חכמים יותר, אך מה שנעשה פה לא יעבור בשתיקה ויהיה מעניין לראות מה יוחלט לגבי שלושת המשחקים בהם שותף השחקן".

בני חזן, מנכ"ל הפועל כפ"ס/כוכב יאיר הסכים להגיב באופן חלקי להאשמות: "הדברים שאיגוד הכדורסל מסר הם לא מדויקים בלשון המעטה. אני לא רוצה להתייחס לעניין הבדיקה או כל דבר מעבר לכך כי הדברים האלה בבדיקה אצלנו ונגיב בהתאם מול בית הדין או מול כל גורם אחר שנתבקש".

כזכור כמספר ימים לפני תום מועד העברות בליגה הלאומית החליטה כפ"ס/כוכב יאיר לשחרר את זרה הניגרי, סאני איברהים. הוד בן הרצל חיפש במשך זמן זר מחליף ומצא את סמית' ששוחרר לפני כן מחימיק יוז'ני האוקראינית. מבחינת הרישום באיגוד הכול עבר חלק חוץ מקבלת השחרור הבינ"ל של השחקן מאוקראינה זאת בשל חג (יום האם) שבעקבותיו המשרדים במדינה לא עובדים. לאחר שהשרונים הגישו עתירה לבית הדין העליון בנושא (ובו תצהיר כי עבר את כל תהליכי הרישום, ביניהם גם את הבדיקות הרפואיות) הוחלט בסופו של דבר להיעתר לבקשתם וסמית' נטל חלק בשלושת משחקיה האחרונים של הקבוצה.

כפ"ס/כוכב יאיר מודרגת מחזור אחד לסיום העונה במקום העשירי כאשר מחר (ג') היא תשחק בביתה מול יקנעם/מגידו וניצחון יכול לעלות אותה בסיטואציה מסוימת לפלייאוף העליון. יהיה מאוד מעניין לראות האם יחליטו בקבוצה לשתף את השחקן.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();