"השאיפה הראשונה והעיקרית היא ליצור אווירה חיובית בקבוצה"
ספסל ,08/03/2011

ראובן מלול, מאמנה החדש/ישן של הפועל עפולה, מדבר על מצבו של המועדון מבירת העמק ויודע שחייבים להחזיר את התמיכה של הקהל המקומי שהייתה בתקופתו הקודמת. קיימת דעיכה גדולה מאוד בנושא הזה ואני קורא לכולם לבוא ולדחוף את הקבוצה - דווקא ברגעים קשים, גם כשלא הולך".

---מאת נדב מעוז---

ראובן מלול (43) מונה השבוע כמחליפו של רועי פרל בהפועל עפולה בכדורסל לאחרון שהאחרון פוטר בעקבות רצף ההפסדים של הקבוצה והידרדרותה במורדות הטבלה. מלול, שאימן בעבר את הקבוצה חוזר למעשה לקדנציה שנייה והוא ללא ספק בעל ותק בתחום. כבר מגיל 14 שימש כעוזר מאמן במגדל העמק, התחיל בגילאים הצעירים ולאט לאט התקדם למעלה. לפני 9 שנים העלה את מגדל העמק מליגה א' לליגה לאומית תוך שנתיים, לאחר מכן את גלבוע/עפולה הוביל לגמר הפלייאוף משחק אחד מעלייה לליגת העל, את מגידו הציל מירידה בטוחה ולאחר שנה וחצי מנוחה בהתעסקות בעבודה המקורית כסוכן ביטוח, הוא חוזר לכדורסל.

למה נעלמת מן הכדורסל?
"לא הייתה מנוחה מתוכננת, לא היו הצעות אטרקטיביות. אני לא לוקח עבודות בכוח, ברגע שהייתה הצעה לבוא לעפולה לשנה וחצי, הסכמתי ללכת על האתגר הזה. אני מכיר את הנפשות הפועלות, דבר שעזר לקבל החלטה שהקבוצה היא עם פוטנציאל והסכמתי כי אני מאמין שזה לא המקום של הקבוצה בליגה".

מהן המטרות של הקבוצה?
"השאיפה הראשונה והעיקרית היא ליצור אווירה חיובית בקבוצה, לגרום לשחקנים לחוש את חדוות המשחק שחסרה להם לאחרונה. קיבלתי קבוצה ברמה מנטאלית ירודה בעקבות כל רצף ההפסדים. מטרה שנייה היא להביא את עפולה לפלייאוף, מסמן את זה כסימן דרך עבורנו. אני בטוח ומאמין שניתן לעשות זאת. המשחק נגד טבעון הוא משחק מפתח, במיוחד שגם היריבה צריכה את הנקודות באותה מידה. המטרה השלישית זה לחזור ולהתחבר לקהל המקומי, להחזיר את עפולה למלא אולמות וליצור סחף בקרב האוהדים, דבר שלא קורה לאחרונה. קיימת דעיכה גדולה מאוד בנושא הזה ואני קורא לכולם לבוא ולדחוף את הקבוצה - דווקא ברגעים קשים, גם כשלא הולך. זה המבחן האמיתי של הקהל שהפגין אמפתיה עד עכשיו ואני רוצה לראות אותם מגיעים".

איך מחזירים את הקהל?
"דרך ארוכה. באתי לטווח ארוך, אני מאמין שאני בהחלט אצליח לגרום לקהל להרגיש שאנחנו כקבוצה חלק בלתי נפרד מהם. אם זה יקרה, נוכל לסמן וי בעניין הזה".

הקבוצה תשתנה?
"הקבוצה תישאר כמו שהיא. ההנהלה הציבה את זה כתנאי ברור. הסכמתי עם זה, עם מה שיש לי אני יוצא לקרב. בשחקנים שאני רואה לנגד עיניי, קיים פוטנציאל מקצועי גבוה מאוד, התפקיד שלי זה לגרום להם לממש אותו".

מה יהיה שונה בך מרועי פרל?
"לפני שקיבלתי את העבודה ביקשתי את ברכת הדרך של רועי. היינו חברים ואנחנו נישאר חברים גם בעתיד. אני לא רוצה לדבר עם מה אחרים לא עשו, אני מכבד כל אחד בדרך שלו. כדורסל זה דבר מובנה ומורכב מאוד, כל מאמן בא עם השיטה שלו והדרך שלו, ואף אחד לא סימן שההצלחה נמדדת בדרך כזאת או אחרת, הרבה פעמים ההצלחה נמדדת בדברים שתוך כדי תנועה".

מה אמרת לשחקנים, יהיו כאלה שיקבלו הזדמנויות?
"אמרתי לשחקנים שאנו הולכים לדבר על עפולה ולא להתעסק בספקולציות לגבי קבוצות אחרות, אם נתרכז רק בעצמנו נראה תוצאות. לכל שחקן בקבוצה יש את המקום שלו, אני מתכוון לגרום לכל שחקן להיות הכי טוב בתוך ההיררכיה הזאת והשאיפה שלי להביא שחקנים למקסימום יכולת בזמן מינימום. מתחילים מאפס, כל אחד יקבל את ההזדמנות, כל שחקן שיביא 100 אחוז מבחינתו, אני אתן לו את ההזדמנות. לאורך כל הקריירה שלי נתתי הזדמנויות, זה לא הולך להשתנות".








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();