שיפור עצום.



הדבר האמיתי
יאיר קלס ,09/02/2011

גיל אמיתי החל לשחק כדורסל בגיל 10 ואת רוב שנותיו העביר בעיר בה נולד, כפר סבא. בגיל 21 מרגיש אמיתי בשל ומוכן לליגת העל, אך כלל לא יתנגד להמשיך וליהנות בלאומית. "זה המקום האידיאלי עבור שחקן לצבור דקות, בטחון והזדמנות מצוינת להראות את היכולות שלו." אפרת עמורבן תפסה אותו לראיון מרתק.

מאת: אפרת עמורבן
"חבר של המשפחה הציע לי ללכת לקייטנת כדורסל ומשם כבר המשכתי בתחום." מספר גיל, שלפני הכל ניסה דווקא כדורגל. "בהתחלה הייתי במכבי כפר סבא ובנוער עברתי להפועל. למדתי בתיכון כצנלסון איתו עלינו לליגת העל לבתי ספר. לאחרי התיכון שחקתי בליגה הארצית בהפועל כפר סבא על מנת לקבל דקות משחק ולצבור ביטחון שהיה חשוב לי."

בשנה השנייה של גיל לאחר התיכון, הוא קיבל הצעות מהליגה הלאומית, אבל בחר ללכת דווקא לבני השרון מליגת העל. "הייתה לי הרגשה טובה לגבי ההחלטה הזאת, רציתי לקפוץ למים. יצא לי להתאמן המון יחסית לשחקן 12, התאמנתי עם מאיר טפירו וארז כץ, שהם שחקנים עם המון ניסיון וידע. זה תרם לי המון מבחינת כדורסל ואני לא מתחרט על ההחלטה הזו משום שזה היה משהו מחשל ובונה עבורי."

בקיץ האחרון, לפני שחתם בבקעה, קיבל גיל מספר הצעות מליגת העל, אך הפעם סירב לכולן.
"לא רציתי לקחת את הסיכון פעמיים, הספיק לי שנה אחת לשבת על הספסל. אני מעדיך לשחק ולצבור ניסיון דרך האימונים והמשחקים כשחקן משמעותי."

את העונה הנוכחית החל גיל אמיתי בקבוצה החזקה של מ.כ. הבקעה אך לאחר מספר מחזורים שב הביתה לכפר סבא. "היה לי דיבור עם הבקעה בהתחלה, כשהפנים היו בחזרה לכפר סבא. אך אז החתימו את חנן הירשוביץ והרגשתי שאני רוצה להתאמן אצל חנן. היה לי ממש טוב שם בהתחלה, אבל אז החליפו מאמנים, שחקנים ואיכשהו הרגשתי שנפלתי בין הכיסאות. אז עזבתי."

"שמחתי לחזור לכפר סבא כי זה הבית שלי" ממשיך גיל, "תמיד טוב שיש בית שתומך בך בצורה כזאת. גם כאשר לא הייתי בכפר סבא, האנשים כאן תמיד קיוו שאני אצליח. זו שנה שנייה של הקבוצה בליגה הלאומית ומה שכל כך מיוחד אצלנו זה שאנחנו אותם השחקנים משנה שעברה. זה כייף גדול להיות במקום הזה, תמיד יש תמיכה מההנהלה וזה מקנה אווירה של בטחון."
,
על החיבור עם הוד בן הרצל אומר גיל:
"אני עם הוד כבר מכיתה ט'. הוא היה המנהל המקצועי של כפר סבא ואימן אותי גם בנוער, לא סתם חזרתי דווקא לכפר סבא. הוד תמיד האמין בי, נתן לי את הרגשת הביטחון שאני צריך ויש לו חלק גדול בכך שאני כאן."

למרות המספרים היפים שמציג אמיתי העונה, ישנו חוסר יציבות בוהק. במשחקי החוץ של קבוצתו קולע אמיתי 16 נקודות לערב, לעומת 6.3 במשחקי הבית. "אני מודע לכך שיש חוסר יציבות אצלי לאורך העונה. יש לנו בקבוצה שני זרים גבוהים וחמישה גארדים ברוטציה כאשר בכל פעם מישהו אחר זוכה לתת הצגה משלו. זה יתרון שלכל אחד מאיתנו יש הזדמנות שווה בכל ערב מחדש. אם אנחנו מנצחים אני חושב שזה יותר חשוב מהכל."

אחד הדברים הבולטים אותם שיפר אמיתי העונה היא הקליעה לשלוש כאשר הוא צולף ב-15% טוב יותר מאשתקד.
"תמיד עבדתי על הקליעה שלי, זה הדבר הדומיננטי אצלי ואני חושב שעבודה פלוס בטחון זה מה שעושה את ההבדל. בשנה שעברה זו הייתה העונה הראשונה שלי ועם הזמן קבלת ההחלטות בזריקות והביטחון בכלל גדל ואז גם רואים את התוצאות."

כאחד שביקר בשתי הליגות, מספר אמיתי על ההבדלים האמיתיים בין ליגת העל לליגה הלאומית. "לדעתי יותר כייף לראות את הליגה הלאומית ולפי דעתי זו הליגה הבכירה. אין כמו לצפות בישראלים, שחקנים צעירים, ותיקים וזרים משחקים ביחד בדגש על שיתוף פעולה מלא. כמובן שבליגת העל ישנה רמה גבוהה יותר, אך אם יהיו פחות זרים ויותר ישראלים, יהיה הרבה יותר כייף לכל אוהבי הכדורסל."

קו הסיום:

קבוצה אהובה: "מכבי אשדוד."
שחקן אהוב: "מאיר טפירו."
בשעות הפנאי: "לומד לפסיכומטרי והולך לחדר כושר."
השאיפה והחלום: "ליגת העל ולהמשיך להצליח."







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();