"ספסלון" ספסל ראשון



הארדין לטורקיה, הורוביץ' לטבעון
יאיר קלס ,06/02/2011

הסנטר האמריקאי של יבנה ביקש להשתחרר מהחוזה עם הקבוצה בשל הצעה שקיבל מהליגה הטורקית. שמו של דניס קאר שמשחק כרגע בליגה האוסטרית עלה כמועמד להחליפו. המתאזרח ששיחק בעונה שעברה אצל עופר רחימי וכבר סיכם בנהריה לפני קצת יותר משבוע עשה אחורה פנה וחזר לחיק מאמנו לשעבר. כבר ביום שלישי הוא ישחק מול באר יעקב במסגרת המחזור ה-19 בלאומית.

לאחר פגישה שנערכה היום (א') בצהריים בהנהלת אליצור יבנה החליטו קברניטי הקבוצה להיענות לבקשתו של דבון הארדין (24, 2.11) להשתחרר מחוזהו על מנת לחתום באחת הקבוצות מהליגה הטורקית.

שחרורו של הארדין לא בא במפתיע ולמרות שיפור ביכולת שלו לאחר פתיחת עונה בינונית, ביבנה לא היו מרוצים מהתפוקה של הסנטר בעיקר בצד ההגנתי והשחרור שלו נעשה בלב שלם. הבעיה היא שביום שלישי תשחק יבנה בקריית מנחם נגד אליצור רמלה המתחדשת כשהיא רק עם זר אחד וללא נוכחות בצבע. את מקומו של הבחור בן ה-24 יצטרך להשלים בינתיים דניאל תמיר הצעיר שיקבל מול הקבוצה של חנן הירשוביץ' מנת דקות רבה.

ב-17 משחקים בהם שותף העונה הארדין קלע 14.8 נק' ב-66.7% מהשדה, הוריד 8.9 ריבאונדים וחסם 1.4 לערב.

ביבנה כבר חושבים זמן רב לצרף את דניס קאר המנוסה שהספיק לעלות שלוש פעמים קבוצות לליגת העל (קריית אתא, עפולה ויקנעם/מגידו), אך נכון לעכשיו השחקן נמצא תחת חוזה בליגה האוסטרית ונמצא עם קבוצתו לקראת משחק הגביע המתוכנן לה היום. סוכנו של קאר, אלון בירנצוויג לא יותר מדי אופטימי לגבי סיכויו של הפורוורד-סנטר להצטרף ליבנאים: "דניס מאוד רוצה לחזור לישראל, אבל הוא נמצא בסיטואציה לא פשוטה באוסטריה וקבוצתו גם לא מוכנה לשחררו כרגע. הסיכויים להגעתו ליבנה נכון לעכשיו קטנים".



הורוביץ' חזר לרחימי

לאחר שהיה נראה כי ג'ף הורוביץ' יחזק את עירוני נהריה, החליט המתאזרח הגבוה לחזור לבית החם בטבעון ולמאמנו עופר רחימי. כבר ביום שישי האחרון התאמן השחקן יחד עם קבוצתו החדשה וביום שלישי ישחק מול באר יעקב בקרב הצמרת המרתק של הלאומית.

סיום הקדנציה הקודמת של ג'ף הורוביץ' (25, 2.04) בישראל היה צורם. בסדרת חצי גמר הפלייאוף של העונה שעברה בין יקנעם/מגידו לטבעון הפורוורד ביצע עבירה גסה על מריו מטלון שבעקבותיה הורחק מהמשחק ולאחר מכן גם ע"י בית הדין של איגוד הכדורסל שהחליט שאת העונה הוא גם סיים. החלטה קשה, יש הטוענים בטבעון עד היום, גמרה להם את העונה קצת מוקדם מהצפוי.

את העונה ההיא בטבעון סיים הורוביץ' בממוצעים בינוניים של 8.9 נק' ו-6.9 רב' ב-24.5 דק'. בכל הזמן בו שיחק תחת עופר רחימי סבל המתאזרח האמריקאי מפציעה טורדנית בכתף. בקיץ האחרון החליט לעבור ניתוח וזו הסיבה שלא פתח את השנה החדשה באף קבוצה.

הורוביץ' הוא יליד שארלוט, צפון קרוליינה, אביו לארי שיחק בשנות השבעים של המאה הקודמת במכבי והפועל ת"א. בשנת 2005 הגיע שחקנה החדש של עירוני נהריה למכביה. לקראת עונת 2007/8 חתם בעירוני אשקלון אך בשל אי ודאות כלכלית בקבוצה מהדרום החליט לנדוד לאולם הפחים. כבר מהתחלה הבין שבקבוצה הנהדרת שבנה מיקי דורסמן, שבסופו של דבר זכתה באליפות, הוא לא יראה דק' משחק וירד ללאומית לברק נתניה.

התקופה הקצרה בישראל כנראה הספיקה לו והוא עזב לאפסלה השבדית שם שימש כסנטר הפותח של הקבוצה הסקנדינבית. כאמור בשנה שעברה חזר לישראל ושיחק בטבעון.


הורוביץ'. הבן האובד







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();