לוי. שורף רשתות



"עליונותה של הפועל לא משפיעה על הקבוצות כרגע"
ספסל ,27/12/2010

איתי לוי (24, 1.95), הקלעי של מכבי באר יעקב, מתייחס לשליטה האדומה בליגה, מתכונן למשחק הגורלי מול יבנה ביום שלישי, מאמין שהמועדון שלו יכול יום אחד להגיע לליגת העל ובעיקר נהנה לשחק אצל רמי הדר. מאיר פרייליכמן פגש אותו לשיחה צפופה.

איתי לוי, שחקנה של מכבי באר יעקב, בולט במחזורים האחרונים והיה בין המצטיינים בניצחון הגדול בנהריה עם 6 שלשות. לקראת היציאה לפגרת סוף הסיבוב ורגע לפני קרב הצמרת המעניין נגד אליצור יבנה החזקה, תפסתי אותו לשיחה קצרה על העונה שלו ושל קבוצתו עד עכשיו ולקראת הסיבוב השני.

איתי, אתה משחק כבר שנה שלישית (עם הפסקה קצרה באשדוד) במכבי באר יעקב, ונדמה שכבר תפסת בקבוצה מקום של מנהיג, על המגרש ומחוצה לו. האם אתה חושב שזה יכול לעזור לקבוצה במטרותיה להגיע לצמרת העונה?

"העובדה שאני משחק בבאר יעקב כבר שנה שלישית, אומרת הרבה יותר על המערכת מאשר עלי. ההנהלה נותנת הרגשה ביתית ומבחינה לוגיסטית יש את התנאים האולטימטיביים להצלחה. עם מערכת כזאת השאיפה היא כמה שיותר גבוה כי רוצים להחזיר על היחס הטוב. לגבי המנהיגות, יש לנו קבוצה מוכשרת ולא מעט שחקנים עם ניסיון, כך שלא יהיה נכון לומר שיש מנהיג אחד. כשמשחקים עם הול, גומז ואלטר המנוסים, קצת יומרני לומר שאני המנהיג של הקבוצה. אין לי ספק שהניסיון שיש לשחקנים בקבוצה יתרום הרבה להצלחת הקבוצה השנה".

באופן אישי, נראה שבמשחקים האחרונים אתה חוזר לצלוף מחוץ לקשת. האם ישנם אימונים מיוחדים שאתה עושה בכדי להשתפר בקליעה מחוץ לקשת או שזה בא בטבעיות?

"אין משהו מיוחד. אימוני קליעות כחלק מהקבוצה. קליעה טובה היא גם עניין של ביטחון ונוחות, כך שיש לי את הפריבילגיה לשחק שנה שנייה אצל רמי הדר שנותן את הביטחון ואני מרגיש נוח בידיעה שהוא רוצה שאזרוק אם אני פנוי. ברור שזה שהקבוצה נטולת אגו ובעלת רכזים שיודעים למצוא את השחקן החופשי כמו פרחי, אלטר ועכשיו גם יועד, תורמת מאוד לאחוזים".

נראה שמכבי באר יעקב מתחילה להתחבר, ועם מספר ניצחונות יפים אתם כבר חזק חזק בצמרת. איך לדעתך תוכלו להמשיך ולשמור על מיקומכם זה ואולי אפילו להתקדם במעלה הטבלה?

"לדעתי המפתח בקבוצה כמו שלנו הוא הגנה. התקפית, יש לנו המון כלים וכבר הראנו שאנחנו מסוגלים ל100+ נקודות במשחק. הגנתית אנחנו חייבים להשתפר כדי להיות למעלה. אנחנו עובדים על זה באימונים ואני מאמין שזה יתחבר גם בהגנה בסופו של דבר".


הדר. מאמין בזריקה של לוי

איך אתה מסכם את הסיבוב הראשון שלכם?

"קצת בעייתי לסכם סיבוב בקבוצה שעברה הרבה שינויים (החלפת זרים ושינויים קטנים בסגל), אבל אני חושב שלא מיצינו את היכולת בסיבוב הזה. לצד ניצחונות בהפרשים מרשימים היו גם הפסדים מרגיזים. נקווה לנצח את יבנה החזקה במחזור האחרון ולסיים את הסיבוב בטעם טוב".

ומה אתה אומר באופן כללי על הליגה העונה? האם הדריסה של הפועל ת"א משפיעה לרעה על שאר הקבוצות?

"הפועל קבוצה מרשימה והיא נתנה גם לנו שיעור בסיבוב הזה. למרות זאת, חייבים לזכור שכרגע המאבקים הם מאבקי כניסה לפלייאוף ומיקום. ברגע שמתחיל הפלייאוף כל הקבוצות מתחילות במאזן שווה כך שעליונותה של הפועל כרגע לא משפיעה על שאר הקבוצות יותר מדי. באופן כללי, אין ספק שהליגה חזקה. הוספת עוד זר, בלי להיכנס ליתרונות והחסרונות, העלתה את הרמה בליגה ואין משחקים קלים".

איך אתם מתכוונים לעצור את המכונה המשומנת מיבנה, שמגיעה להתארח אצלכם השבוע במסגרת המחזור ה13?

"יהיה קשה. יבנה קבוצה מעולה עם מאמן מצוין. מבחינתנו נהיה חייבים להגיע מפוקסים ולשחק הכי טוב גם בהגנה וגם בהתקפה. נגד קבוצה חזקה כמו יבנה אי אפשר לנצח עם פחות מזה. מקווים שהרבה קהל יגיע וייתן לנו עוד דחיפה".

ולסיום, מה הציפיות שלך להמשך העונה ולהמשך הקריירה? האם אתה רואה את ליגת העל, גם באופן אישי וגם באופן קבוצתי, אי שם באופק?

"להמשך העונה, להצליח עם הקבוצה ולהגיע לפלייאוף העליון. משם, הכול יכול לקרות.
באופן אישי, השאיפה כמו כל דבר בחיים היא להתקדם כמה שיותר. כמובן שאשמח אם תגיע הזדמנות לשחק, ולא רק להיות, בליגת העל. באופן קבוצתי, אני באמת מאמין במועדון הזה ואין לי ספק שהוא יכול גם להגיע לליגת העל בעתיד".



פרחי. הוא ולוי חברים עוד מהנוער






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();