ברנדווין. מצא בית חם



"התקופה בעפולה לא עיכבה לי את הקריירה"
אפרת עמורבן ,13/12/2010

עודד ברנדווין (22, 1.80) הצטרף לאליצור יבנה בשבוע שעבר וכבר מחר הוא ייטול חלק במשחקה של קבוצתו מול עירוני ר"ג. בראיון פתוח הוא מספר על התקופה הקשה בעמק אך גם מאמין מאוד בעצמו ומקווה לצאת לדרך חדשה באולם שבזי.

את חודש ינואר 2010 ירצה ככל הנראה עודד ברנדווין לשכוח. בחודש ההוא החליט הרכז, בוגר מחלקת הנוער של בני הרצליה, לעצור הכול, ובעקבות חצי עונה גדולה במדי אליצור רמלה קפץ להפועל עפולה מליגת העל. על פניו המהלך היה מתבקש. בלאומית ברנדווין הוכיח את עצמו והראה שהוא אחד השחקנים היותר טובים. היה לו ברור שהוא לא מגיע לעמק כרכז פותח והוא יצטרך להרוויח את הדקות שלו. בסופו של דבר זה לא ממש קרה כאשר ב-15 משחקים שיחק בממוצע 5 דק' בהם קלע קצת יותר מנקודה. "הרגשתי צורך לנסות לקפוץ מדרגה,דברים לא כ"כ הסתדרו אבל אני עדיין צעיר ויכול להוכיח את עצמי רק לטובה. אני חושב שיהיו לי יותר הזדמנויות להיות יותר מוכן לליגת העל בעתיד ובגלל זה אני חושב שהמעבר לעפולה לא עיכב לי את הקריירה".

היו לך גם דברים חיוביים שם?

"לקחתי הרבה דברים חיוביים מהתקופה הזאת, קודם כל ההתנסות לעבור לגור לבד, זה משהו שבהחלט ביגר אותי והתנסות שתתרום לי בעתיד. מבחינה מקצועית, בליגת העל ההתמודדות יותר קשה ובגלל זה צוברים יותר ניסיון עם זה שמשחקים עם שחקנים ברמה גבוהה יותר, והיכולת להתמודד עם האימונים המסיביים שמצריכים הרבה יותר אגרסיביות ותרמו לי בבגרות וניסיון".

עם סיום העונה עם עפולה הבין הגארד בן ה-22 שאם הוא רוצה להתקדם יש צורך לעבוד על משחקו. בקיץ הוא לקח החלטה מעניינת והלך להתאמן בלאס וגאס במחנה האימונים של אימפקט וג'ו אבונאסר. באותו מחנה התאמן בקיץ האחרון עומרי כספי ובמשך חודשי יולי-אוגוסט פוקדים אותו מיטב שחקני ה-NBA. "הייתה חוויה מאוד גדולה,זה היה מבחן אימונים שנותן מענה לכל שחקן, הייתי שם במשך שבועיים וחצי והתאמנתי כל יום מ-9:00-13:00. זה מה שבעצם עזר לי ללמוד הרבה דברים מבחינה מקצועית כמו למשל: צדדים במשחק,לחץ על הכדור ואגרסיביות בהגנה. עבדתי גם חזק בחדר הכושר העלתי את מסת השריר שלי וכמו-כן זרקתי מאות זריקות ביום, מה שבזמן העונה אין כ"כ הרבה זמן לעשות. מבחינה אישית מאוד נהניתי, זאת חוויה להתאמן עם שחקני NBA ברמה גבוהה כמו רודי גיי, ליאון דיוויס ואלן אנדרסון".

לאחר חזרתו ארצה היו לא מעט שמועות ודיבורים על כך שהוא קרוב לחתימה בליגה האיטלקית. אמרו אולי ליגה שנייה אולי מקום אחר באירופה. ברנדווין שם קץ לשמועות. "הייתי צריך לחתום בליגה השנייה באיטליה, בהתחלה קיבלתי הזמנה להתאמן עם קבוצה מהליגה הראשונה, נסעתי לשבועיים להתאמן שם ובגלל מכסת הזרים הגדולה ניסו למצוא לי קבוצה בליגה השנייה, נשארתי שם עוד שבוע אבל בגלל שהגעתי יחסית מאוחר (בסוף ספטמבר) הסגלים כבר היו מלאים ולכן זה לא ייצא לפועל בסוף.
נשארתי בקשר עם ראשי הקבוצות במטרה לשחק שם בשנה הבאה, וכמו-כן יש לי דרכון אירופאי כך שיש לי את האפשרות הזאת".

איך לא חתמת בקבוצה בתחילת העונה הנוכחית?

"בתחילת העונה הנוכחית חיכיתי לראות מה מצב הקבוצות בליגת העל, שמספר הקבוצות ירד מ-12 ל-10 הייתי בלאס וגאס, ושם בעצם קיבלתי את ההחלטה לנסות לצאת לשחק באירופה בתור יעד שישדרג אותי מבחינה מקצועית ואישית. שמתי את הליגה הלאומית כמוצא אחרון, אחרי שקיבלתי הצעות באירופה מהליגה השנייה ביוון אבל שראיתי ששם לא יותר טוב מפה בליגה הלאומית החלטתי לחכות עם זה, רציתי לשחק בקבוצה שהולכת חזק למעלה ושאני אהיה חלק מעליית ליגה של קבוצה מסוימת, קיבלתי כמעט מחצי מהקבוצות בארץ בליגה הלאומית הצעות, אבל רובן עדיין לא גיבשו את הסגל, רציתי לחכות וללכת לקבוצה שבונה משהו רציני,בגלל זה לא חתמתי כבר מתחילת העונה".

לא סתם בחר נתי כהן להחתים דווקא את ברנדווין בקבוצתו וויתר על שירותיהם של מספר גארדים בכירים לא פחות ממנו. בין השניים קיימת היכרות כאשר הם שיתפו פעולה בעונת 08/09 כשכהן אימן את הוד השרון וברנדווין היה שחקן חמישייה. לשניים ניתן להוסיף גם את ניר גולן שיחד היוו השניים את הקו האחורי של הקבוצה מאולם עתידים שנעצרה ברבע גמר הפלייאוף אצל ברק נתניה הגדולה שדרסה את הליגה באותה עונה.


כהן. כימיה טובה בין השניים

עד כמה היה לך חשוב להגיע דווקא לקבוצה אותה מאמן נתי כהן ובה משחק ניר גולן, צמד שכבר הספקת לחוות עימם עונה אחת?

"אני מאוד שמח שיש לי את ההזדמנות לעבוד עם נתי שוב, אני בטוח שהוא יוביל את הקבוצה גבוה, אני מאוד מעריך אותו. ניר גולן שהוא חבר טוב מחוץ לקבוצה ושחקן מצוין, אני בכלל מעריך מאוד את הסגל, שהוא מצוין לדעתי, יש 2 זרים טובים וישראלים כמו צפריר וולפר ואלעד הופמן שהם שחקנים עם הרבה ניסיון. אני חושב שזה שילוב מעולה עם הצעירים הרעבים למשחק ונתי שהוא מאמן מצוין ובכלל עם כל המערכת , שמיום ליום אני משתלב בה יותר".

ולסיום, לאן אליצור יבנה יכולה להגיע העונה?

"אני בטוח שליבנה יש סיכוי להגיע גבוה בסוף העונה, אני מודע לכך שהגעתי לקבוצה שכבר מנצחת ונמצאת בצמרת של הליגה, אני מקווה שאני אוכל לתרום כמה שיותר מעצמי ובכל מה שאני יכול לתת מעצמי מבחינה מקצועית, מבחינת מנהיגות ולקיחת אחריות. אני חושב שההחתמה שלי מוסיפה עומק לקבוצה, ועם עונה ארוכה כמו שיש בלאומית,אני בטוח שאצליח להביא איכות לקבוצה, לעזור להם להמשיך עם רצף הניצחונות וכמובן להגיע לפלייאוף שלשם אנחנו בעצם שואפים, אני מאמין שיש לי את הכלים לכל זה".








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();